Gå til innhold

– «PlayStation 4,5» avdukes før oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se for meg oppstandelsen dersom fremtidige spill krever Playstation 4,5.

Om det kommer en kraftigere PlayStation så vil nok uten tvil alle spill virke på begge. Det blir jo akkurat som på PC hvor spill enten automatisk eller manuelt blir justert etter maskinvaren.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden dette blåste opp og Sony ikke har dementert det, så må det nesten være noe hold i disse ryktene. Vil uansett tippe at PS4.5 er i hovedsak for å få PSVR til å kjøre med høyere framerate, støtte for 4k film og mulig bedre up-rendering/scaling av eksisterende spill til 4k for dem som har 4k tv'er. Som LarZen så er jeg ganske sikker på at spill vil uansett virke på begge versjonene da PS4 tross alt har en brukerbase på 40 mill.

 

Skal uansett bli interessant å følge dette videre, men tipper vi ikke hører noe konkret før E3.

Lenke til kommentar

 

Kan se for meg oppstandelsen dersom fremtidige spill krever Playstation 4,5.

Om det kommer en kraftigere PlayStation så vil nok uten tvil alle spill virke på begge. Det blir jo akkurat som på PC hvor spill enten automatisk eller manuelt blir justert etter maskinvaren.

De fleste spill vil nok virke, ja. Men hva betyr "virke"? Hyrule Warriors er nylig kommet ut til både New 3DS og 3DS. På N3DS kjører spillet i 30 fps. På 3DS ca 22. Jeg sier ikke at det samme vil skje på enkelte spill på PS4, men hadde jeg hatt denne konsollen ville jeg vært litt bekymret Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Kult hvis det kommer:)

Kunne godt tenkt meg kraftigere PS4/Xbox One utgaver.

 

Men rart hvordan verden er, når folk spekulerte i om Xbox One ville få en oppgradert versjon ble det ramaskrik. Mens når PS4 ser ut til å tenke i samme baner er det helt ok.

Lenke til kommentar

 

De fleste spill vil nok virke, ja. Men hva betyr "virke"? Hyrule Warriors er nylig kommet ut til både New 3DS og 3DS. På N3DS kjører spillet i 30 fps. På 3DS ca 22. Jeg sier ikke at det samme vil skje på enkelte spill på PS4, men hadde jeg hatt denne konsollen ville jeg vært litt bekymret

 

 

Ser for meg at det ville bli akkurat som i dag med spill som svaier mellom alt ifra 20 til 30 fps. Mens PS4,5 ville forhåpentligvis klare 60. Men for å være helt ærlig så har jeg liten tro på at Sony har baller nok til å gjøre dette. Tror vi får en PS4 med 4K dekoderen til Netflix og kanskje et Ultra HD Blu-ray drev. Oppskalering til 4K er også mulig den vil ha men det er noe så si alle 4K TV'r gjør uansett så det er ikke noe nytt.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Siden dette blåste opp og Sony ikke har dementert det, så må det nesten være noe hold i disse ryktene. Vil uansett tippe at PS4.5 er i hovedsak for å få PSVR til å kjøre med høyere framerate, støtte for 4k film og mulig bedre up-rendering/scaling av eksisterende spill til 4k for dem som har 4k tv'er. Som LarZen så er jeg ganske sikker på at spill vil uansett virke på begge versjonene da PS4 tross alt har en brukerbase på 40 mill.

 

Skal uansett bli interessant å følge dette videre, men tipper vi ikke hører noe konkret før E3.

 

Sony har da gitt beskjed om at di ikkje kommenterer rykter etter at kotaku kom med sitt rykte om PS4,5 og av det man hittil kan seie sikkert ser det ut som om det meste av rykter forsatt spinner ut fra kotaku sine påstander ispedd litt sjølvsagt fjas som egentlig ikkje tilfører noko nytt. Kan og sjå ut som om nokre av ryktemakerne toner ned kva PS4,5 egentlig blir pga at di innser kva 4k spilling krever av hardware samt kraftigere strømforsyning.

Lenke til kommentar

Sony har da gitt beskjed om at di ikkje kommenterer rykter etter at kotaku kom med sitt rykte om PS4,5 og av det man hittil kan seie sikkert ser det ut som om det meste av rykter forsatt spinner ut fra kotaku sine påstander ispedd litt sjølvsagt fjas som egentlig ikkje tilfører noko nytt. Kan og sjå ut som om nokre av ryktemakerne toner ned kva PS4,5 egentlig blir pga at di innser kva 4k spilling krever av hardware samt kraftigere strømforsyning.

 

Også har vi Wall Street Journal. Det er bittebittebittelitt større enn en gamingside, og bittebitteibittelitt mer seriøst.

Lenke til kommentar

Sony har da gitt beskjed om at di ikkje kommenterer rykter etter at kotaku kom med sitt rykte om PS4,5 og av det man hittil kan seie sikkert ser det ut som om det meste av rykter forsatt spinner ut fra kotaku sine påstander ispedd litt sjølvsagt fjas som egentlig ikkje tilfører noko nytt. Kan og sjå ut som om nokre av ryktemakerne toner ned kva PS4,5 egentlig blir pga at di innser kva 4k spilling krever av hardware samt kraftigere strømforsyning.

 

 

Ja, ingen tvil om at noen av ryktene har gått helt over styr. Native 4k spilling er i hvert fall uaktuelt med mindre dem tenker å selge PS4.5 til 20.000,- +.

 

Greit at Sony har sagt at dem ikke kommenterer rykter, men når så mange gamingsider + "seriøse" nyhetssider begynner å skrive om det, så vil jeg tro det var i Sony sin interesse å dementere ryktene hvis det absolutt ikke er noe hold i det. Det vil sannsynlig gå utover PS4 salget hvis folk flest tror det kommer en ny maskin allerede i oktober og det viser seg å ikke stemme i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Greit at Sony har sagt at dem ikke kommenterer rykter, men når så mange gamingsider + "seriøse" nyhetssider begynner å skrive om det, så vil jeg tro det var i Sony sin interesse å dementere ryktene hvis det absolutt ikke er noe hold i det. Det vil sannsynlig gå utover PS4 salget hvis folk flest tror det kommer en ny maskin allerede i oktober og det viser seg å ikke stemme i det hele tatt.

Dersom ryktene var oppspinn ville nok Sony kommentert det. Rykter om ein ny PS4 vil utvilsomt påverke sal av dagens versjon. Eg har tenkt å kjøpe PS4, men gjer ikkje det no når det er sjanse for ein ny modell snart.

 

Når det gjeld maskinvare og ytelse blir det kun spekulasjon inntil me får teknisk informasjon. Å klargjere konsollen for VR verkar å vere eit hovudpunkt. Korleis det evt. påverkar ytelsen til spel gjenstår å sjå.

Lenke til kommentar

 

Kan se for meg oppstandelsen dersom fremtidige spill krever Playstation 4,5.

Om det kommer en kraftigere PlayStation så vil nok uten tvil alle spill virke på begge. Det blir jo akkurat som på PC hvor spill enten automatisk eller manuelt blir justert etter maskinvaren.

Jup, også en stor forskjell, PS3 hadde kun 512 MB minne. Dette var en kritisk begrensing i store spill, går du tom for minne krasjer du.

Da PS4 har 8GB så blir det mer som pc, du får dårligere grafikk men kan spille de samme spillene, tror også at forskjellen blir temmelig liten om ikke PS4.5 blir veldig dyr.

Lenke til kommentar

Hvis Sony mener alvor med VR satsningen sin, virker det ikke totalt urimelig hvis de gir ut en PS4 som er oppgradert for å yte mer i VR samt vurderer å utgi PSVR for PC. Sony har vel fått med seg at flesteparten av PC spillerene per i dag har hardware som er like god eller bedre enn PS4 men ikke tilfredstiller kravene til VIVE/Rift.... her er det en markedsmulighet som åpner seg for Sony til å selge både briller og spill i stor skala slik at PSVR vil kunne være inngangsbilletten til VR spilling for den store massen av spillere .

Lenke til kommentar

Hvis Sony mener alvor med VR satsningen sin, virker det ikke totalt urimelig hvis de gir ut en PS4 som er oppgradert for å yte mer i VR samt vurderer å utgi PSVR for PC. Sony har vel fått med seg at flesteparten av PC spillerene per i dag har hardware som er like god eller bedre enn PS4 men ikke tilfredstiller kravene til VIVE/Rift.... her er det en markedsmulighet som åpner seg for Sony til å selge både briller og spill i stor skala slik at PSVR vil kunne være inngangsbilletten til VR spilling for den store massen av spillere .

Du har et poeng, men andelen PC-eiere som matcher kravene til VR vil øke i månedene som kommer. Med neste generasjon GPU rundt hjørnet vil middels grafikkort være tilstrekkelig. En "GTX 1060", som kanskje vil kose rundt 2300, vil antagelig yte likt som en 970. Altså må Sony raske på for å dra nytte av markedet som ennå ikke har VR-klar PC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...