Gå til innhold

– Vær så snill, ikke se Star Wars på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med en 6-tommers skjerm 50 cm unna, med en oppløsning på 2560*1440 tviler jeg på at det blir noe problem. På en iPhone, derimot...

 

Huff ja, iphone 6s plus er jo bare 5,5"... Hvis du klarer å se noe særlig forskjell på en 1440p og 1080p, når den spiller av en video på 1080p så har du ørnesyn. Eller så er det bare placebo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikkje dette berre eit spørsmål om oppløysing og avstand frå skjermen i forhold til størrelse?

 

Om du ser HD film på ein mobiltelefon 6" på  kort avstand, eller om du ser HD film på ein på ein 60" TV på mange meters avstand så blir vell det akkurat det same?

 

Det forutsetter sjølvsagt at ikkje skjermen er så liten at den ikkje kan vise alle pixlane eller så liten at personen ikkje klarer å sjå skjermen klart, men så lenge ein har skarpt nok syn til å sjå alle pixlane på ein mobiltelefon så utgjer nok ikkje dette ein forskjell.

 

Eg meiner i alle fall at det er minst like gale, om ikkje verre å sjå film SD kvalitet på ein stor TV. Det må da være betre å ikkje klare å sjå alle pixlane på ein liten skjerm enn det er å kunne telle dei 414 720 pixlane som vises på ei sending i SD kvalitet.

 

 

 

Med tanke på lydkvalitet så er eg meir tilbøyelig til å være enig. Det å sjå film på mobiltelefonen med kun ein mono-speaker vil nok gi ei langt dårligare opplevelse enn om du ser filmen med skikkelig anlegg.

Lenke til kommentar

mobilskjerm er greit nok til youtube videoer mens man sitter på bybanen eller buss.

ikke talom at jeg gidder se på film på mobilen eller tablet. har ingen planer om å ødelegge synet med å stirre på en knøttliten skjerm.

skal jeg se en god film så går jeg å ser den på kino hvis den går. hvis ikke blir det å se den på tv hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får vel hive litt bensin på bålet. Podcasts har jo en funksjon hvor man f.eks kan lytte med 1.5x hastighet. Hva med noe liknende for film slik at man får unnagjort ting litt kjappere mens man sitter på bussen? Heldigvis så holder det som regel å se traileren i dag for å få med seg hovedhistorien. Film er kanskje bedre på kino, men hvem har egentlig tid til det i dag?

 

Man har en stadig økende bunke av filmer og spill en skulle ha vært gjennom. Godt robotene tar over jobbene våre slik at vi kanskje en dag kansje får tid til å bli ferdig med alt sammen. Skal bli deilig å daue en dag, da får man endelig tid til å slappe av...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Med en 6-tommers skjerm 50 cm unna, med en oppløsning på 2560*1440 tviler jeg på at det blir noe problem. På en iPhone, derimot...

 

Tilsvarer 5 meters avstand på en 60-tommer, er ganske liten skjerm.

 

AtW

Hva med å sette tlf i Samsung gear VR og se så nært da?

Lenke til kommentar

Med en 6-tommers skjerm 50 cm unna, med en oppløsning på 2560*1440 tviler jeg på at det blir noe problem. På en iPhone, derimot...

 

Vet ikke om du troller, eller om du rett og slett er idiot. Du klarer ikke se forskjell på en 480p og 4k film på en mobilskjerm ved 50cm avstand, uansett hvilken mobil du har.

 

Men dessuten misser du poenget; Abrams vil ikke at du skal se filmen på en knøttliten skjerm og da mener jeg alle type mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Ser på youtube av og til på mobilen hvis det er noe jeg ikke bryr meg så veldig om og bare vil få med meg. Ellers bruker jeg TV til film og serier, med enten gode hodetelefoner eller anlegg. Hadde dårlige seter i kino salen når jeg så Star Wars (helt fremme i høyre hjørne av salen), var greit nok men opplevelsen kunne være omtrent like bra hjemme.

Lenke til kommentar

 

Med en 6-tommers skjerm 50 cm unna, med en oppløsning på 2560*1440 tviler jeg på at det blir noe problem. På en iPhone, derimot...

 

Vet ikke om du troller, eller om du rett og slett er idiot. Du klarer ikke se forskjell på en 480p og 4k film på en mobilskjerm ved 50cm avstand, uansett hvilken mobil du har.

 

Men dessuten misser du poenget; Abrams vil ikke at du skal se filmen på en knøttliten skjerm og da mener jeg alle type mobiltelefoner.

Jo, man klarer å se forskjellen. AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er enda verre å tenke på alle de som sitter hjemme med en 40" HD-ready TV eller alle de som ikke stiller inn TVene sine og bare lar de være på dynamisk, i tillegg til at de har kjøpt filmen på DVD eller har lastet den ned i CAM versjon....... Det er så sykt mange som gjør dette eller en kombinasjon og det er myyyye verre enn å se på en mobiltelefon som mest sannsynlig har en OK skjerm som er ganske godt stilt inn.

Endret av Ash of Titan
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er enda verre å tenke på alle de som sitter hjemme med en 40" HD-ready TV eller alle de som ikke stiller inn TVene sine og bare lar de være på dynamisk, i tillegg til at de har kjøpt filmen på DVD eller har lastet den ned i CAM versjon....... Det er så sykt mange som gjør dette eller en kombinasjon og det er myyyye verre enn å se på en mobiltelefon som mest sannsynlig har en OK skjerm som er ganske godt stilt inn.

 

Ja var litt overasket når jeg hørte naboen hadde kjøpt ny tv her for litt siden hos expert og de ville kalibrere skjermen før han fikk den med hjem. Koster vel egentlig 700 men tror han fikk pruta det med til 0 i prisen. Da er det kanskje håp for at bilde er ganske bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...