Gå til innhold

– Vær så snill, ikke se Star Wars på mobilen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg synes at det er enda verre å tenke på alle de som sitter hjemme med en 40" HD-ready TV eller alle de som ikke stiller inn TVene sine og bare lar de være på dynamisk, i tillegg til at de har kjøpt filmen på DVD eller har lastet den ned i CAM versjon....... Det er så sykt mange som gjør dette eller en kombinasjon og det er myyyye verre enn å se på en mobiltelefon som mest sannsynlig har en OK skjerm som er ganske godt stilt inn.

 

Ja var litt overasket når jeg hørte naboen hadde kjøpt ny tv her for litt siden hos expert og de ville kalibrere skjermen før han fikk den med hjem. Koster vel egentlig 700 men tror han fikk pruta det med til 0 i prisen. Da er det kanskje håp for at bilde er ganske bra.

Alt etter hva slags TV man har, noen kan man kalibrere til man får blemmer, men det blir ikke i nærheten av bra pga. utgangspunktet (altså billig eller dårlig TV), man kan jo selvfølgelig finne TVer som er både billig og bra, men det er langt mellom de :)

Lenke til kommentar

Småklipp på facebook og youtube er helt ypperlig ja. Men film og serier får jeg meg aldri til å kose meg med på noe så pinglete som en mobiltelefon.

 

Hender seg jeg kan se en episode av en series osv. men ellers er jeg enig med deg. Blir for smått. Og jeg er alt for glad i god lyd, og der er ikke hodetelefonene mine fra Bose like gode som hjemmekinoen.

Lenke til kommentar

 

Småklipp på facebook og youtube er helt ypperlig ja. Men film og serier får jeg meg aldri til å kose meg med på noe så pinglete som en mobiltelefon.

Hender seg jeg kan se en episode av en series osv. men ellers er jeg enig med deg. Blir for smått. Og jeg er alt for glad i god lyd, og der er ikke hodetelefonene mine fra Bose like gode som hjemmekinoen.

 

Forsåvidt et poeng dersom kvaliteten i filmen er et veldig helhetlig uttrykk. F eks Once upon a time in America (Leone) og 2001:A space Odyssey(1968 Kubrick), som vel er to av de mest ukjente mesterverkene i vestlig filmhistorie (ukjent blant folk flest, godt kjent blant medievitere, intellektuelle og erfarne filmfolk) . 

De kan man ikke se på mobiltelefonen. 

 

Men en rent filosofisk interessant film uten noen vekt på lyd, kan man fint se på en ok smarttelefon. 

 

Star wars har jeg alltid sett på som pulp. I det tilfellet er skuespillerprestasjoner gode, handlingsoppbyggingen profesjonell og effektene moderne,men de utgjør ingenting spesielt for meg. 

Det er noe man ser på hvis man ikke har noe annet å gjøre. 

 

En del av det er at SW er *helt* avhengig av det moderne superformatet i lyd og bilde for å kunne bli opplevd som bra nok. Det er vel egentlig ikke noe stort pluss. 

Men for folk flest er det sikkert en helt grei kveld på kino eller hjemme med overpriset utstyr, for å si det sånn

Endret av 8endeEtasje
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...