Gå til innhold

Netflix satser tungt på 4K i år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig så vanskelig for Netflix og gi folk 4K/HDR i nettleser og Windows 10 App?

Dem stenger jo tross alt bare ut 99% av brukerne sine fra og få 4K/HDR.

 

Ble nesten glad da jeg så overskriften, men skjønte fort at det fortsatt bare gjelder for noen få utvalgte TV'er.

Lenke til kommentar

Men hvorfor satser Netflix slik på 4K/UHD når Apple-TV ikke støtter det, og enkelte nettsider strekker seg langt for å poengtere at det heller ikke behøves...

At Apple-TV ikke støtter det har jo ingenting med Netflix å gjøre. Noen av de nyere 4K TVer med innebygd Netflix støtter 4K innhold å jeg vil tro det blir mere vanlig med 4K fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist at det er svært lite utstyr du kan spille av 4K på selv om utstyret teknisk støtter det. Eksempler på utstyr som ikke kan spille 4K Netflix er pc,mac,ps4 og xbone. De påstår at dette skal bli åpnet med kopi beskyttelse 2.0 som gjør at de fleste må ha nytt utstyr.

Lenke til kommentar

Trist at det er svært lite utstyr du kan spille av 4K på selv om utstyret teknisk støtter det. Eksempler på utstyr som ikke kan spille 4K Netflix er pc,mac,ps4 og xbone. De påstår at dette skal bli åpnet med kopi beskyttelse 2.0 som gjør at de fleste må ha nytt utstyr.

Går ikke ann å sette opp client f.eks teamview for en VPN levrandør å tilby tjenester som viser skjermbilde man får og lyd på den måten?

 

Er enig angående kopibeskyttelse uansett hva de gjør vil det finnes programmer som kan ta opp f.eks screen recorder av noen slag så umulig uansett å sikre seg 100% mot dette.

Lenke til kommentar

Trist at det er svært lite utstyr du kan spille av 4K på selv om utstyret teknisk støtter det. Eksempler på utstyr som ikke kan spille 4K Netflix er pc,mac,ps4 og xbone. De påstår at dette skal bli åpnet med kopi beskyttelse 2.0 som gjør at de fleste må ha nytt utstyr.

 

Hvorfor ikke PC/Mac? Appen støtter ikke?

Lenke til kommentar

 

Men hvorfor satser Netflix slik på 4K/UHD når Apple-TV ikke støtter det, og enkelte nettsider strekker seg langt for å poengtere at det heller ikke behøves...

At Apple-TV ikke støtter det har jo ingenting med Netflix å gjøre. Noen av de nyere 4K TVer med innebygd Netflix støtter 4K innhold å jeg vil tro det blir mere vanlig med 4K fremover. 

 

Jeg vet at det ikke har noe med Netflix å gjøre. Det var en sarkastisk kommentar relatert til tidligere artikler om 4K og Apple TV her på Tek.no der man har gått langt i å antyde at 4K ikke har noe for seg, samt at man i flere artikler har gått langt i å forsvare dette spesielt for ATV.

Lenke til kommentar

 

 

Men hvorfor satser Netflix slik på 4K/UHD når Apple-TV ikke støtter det, og enkelte nettsider strekker seg langt for å poengtere at det heller ikke behøves...

At Apple-TV ikke støtter det har jo ingenting med Netflix å gjøre. Noen av de nyere 4K TVer med innebygd Netflix støtter 4K innhold å jeg vil tro det blir mere vanlig med 4K fremover.

Jeg vet at det ikke har noe med Netflix å gjøre. Det var en sarkastisk kommentar relatert til tidligere artikler om 4K og Apple TV her på Tek.no der man har gått langt i å antyde at 4K ikke har noe for seg, samt at man i flere artikler har gått langt i å forsvare dette spesielt for ATV.
Det ble jo også sagt at det ville komme atv 4k når innholdet var der, så det ser jo foreløpig ut som at innholdet er på plass mot slutten av 2016 eller starten av 2017, så apple har ennå tid.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...