Gå til innhold

De fleste foretrekker fremdeles å kjøpe spill fysisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet overraskende, med tanke på alle spillbutikkene som legges ned (både her og i England). Likevel kan denne undersøkelsen neppe tas til inntekt for at spillbutikkene består. Hva folk foretrekker og hva de faktisk gjør er to vesentlig forskjellige ting.

Også jeg liker følelsen av et nytt spill-cover i hendene. Men hvor ofte drar jeg egentlig rumpen min ned til spillbutikken? De aller fleste gangene jeg kjøper spill er det et spontankjøp som følge av tilbud på Steam.

Så for mitt eget vedkommende: Jeg foretrekker å kjøpe fysiske spill, men jeg gjør det sjeldent.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Om jeg hadde fått samme fordelene ved å kjøpe fysiske spill på PC som en har på konsoll. Så hadde jeg uten tvil fortsatt å kjøpe fysiske PC spill. Selv om prisen hadde vært høyere. 

 

Men vi er blitt "tvunget" til å konvertere til digitale DRM systemer så da er ikke det et alternativ på PC. Vi får billigere spill men ingen eierskap.

 

På konsoll så kjøper jeg nesten utelukket fysiske eksemplarer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så for mitt eget vedkommende: Jeg foretrekker å kjøpe fysiske spill, men jeg gjør det sjeldent.

 

Stiller meg bak denne.

 

Fordelen med fysiske spill er jo at man kan selge de igjen (og man får snust og følt på den herlige nye innpakningen og den magiske brytningen av plastfolien rundt), mens fordelen med nedlastbare jo er den umiddelbare tilgjengeligheten, lettere å finne på tilbud samt mindre belastning på miljøet. Produksjon, distribusjon og forbruk setter jo sine fotavtrykk.

 

Er også enig i at det er helt på trynet at digitale kopier skal være dyrere enn fysiske, det gir overhodet ikke mening :dontgetit:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig greit med digitalt. Nytt spill en har lyst på så har den det klart til å spille på kort tid. Alt avhengig av hvor rask linje en har. 

Liker fysisk da det er noe eget ved å kunne se og holde et produkt. Føler mer eierskap og kan selge eller låne det bort om en ønsker.

 

Ved å bare ta ibruk digitalt så mister en det å kunne ta frem et produkt mange år etterpå.Tanken på å aldri kunne se et gammelt spill som en fikk som yngre. Eller en konsoll... Gjør meg direkte trist. Fremtiden er spennende men en fremtid uten noe nostalgi høres veldig trist ut også...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det øyeblikket når man drar av plasten på coveret og åpner det opp, lukten, atmosfæren over det hele, det er min form for og bli ruset. Jeg liker også å se at jeg har spillene i hylla, liker å gå bort og hente et cover, reise meg fra stolen med andre ord.

 

Men jeg har begynt å kjøpe mer og mer digitalt, gjerne pga salg og ofte pga det er praktisk. Bor i en liten by, jobber en del og andre ting på programmet. Liker at alt bare er klart når jeg først skal spille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...