Gå til innhold

KOMMENTAR: – Mortal Kombat X er skikkelig harry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjenner meg igjen, har riktignok ikke MKX, men har forgjengeren, spillet er gøy det, denne ekstremvolden derimot, om noe så føles det dustete. Slike spill har jo aldri vært realistiske, men det er jo helt beyond når folk knekker fem nakkevirvler midt i en kamp og fortsetter som ingenting har skjedd.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes volden i MK er en del av sjarmen med spillet. Skulle de fjernet det, så hadde ikke spille skilt seg så mye ut fra andre slåss spill.

 

Så i følge denne kommentaren så er jeg den triste fyren som lever i fortiden. Men fy søren så morsomt jeg har det, både alene og sammen med "triste" venner som har vokst opp med MK.

 

Må legge til at jeg ikke synes volden i MKX er så mye mer brutal enn i MK IX

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ingen spillere blir sjokkert av volden lenger. Det er mer et underholdningsmoment på samme måte som det er i en slasher-film.

 

Det er definitivt trashy, men jeg har et stort hjerterom for trashy ting i mitt liv. Mortal Kombat representerer noe så sjeldent at det faktisk blir litt forfriskende når det kommer et nytt i serien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så hva er poenget med denne artikkelen (kommentaren)? kun en rant?

Poenget til Marius er at Mortal Kombat heller burde lene seg på hvor godt det er som slåsspill enn å fortsette å fokusere på den utdaterte 90-tallskule «EXTREEEEME»-volden som tidligere var lempet inn som sjokkfaktor. Han synes det er tacky i dagens spillklima, og det er han ikke alene om.

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Nye generasjoner av spillere kommer til hele tiden. Det er kanskje vel interessant å høre hva en som aldri har spilt MK før mener. Tror nok opplevelsen av det er ganske forskjellig fra en som har spillt det siden 90 tallet.

Endret av JonTj
Lenke til kommentar

Uenig med anmelder her, enkelt og greit. Mortal Kombat var et av de tydeligste uttrykkene for 90-tallets kommersielle trashkultur og hva MKX forsøker å gjøre er å være sin arv bevisst og gjøre en slags homage til alt det som skilte MK fra andre slåssespill. Utfra hva anmelder skriver så mener han åpenbart at spillet har lykkes med dette, men da blir det helt misforstått å straffe spillet for det, for hvis spillet ikke hadde hatt disse elementene som anmelderen kritiserer så kunne det aldri ha vært et godt MK. Ja, det er corny, harry, småkløst og komisk og alt det der, for det er det som er MK. Hvis de hadde forsøkt å lage et moderne, voksent og seriøst spill ville det blitt et MK som kun kunne ha blitt likt av folk som aldri har hatt noe forhold til konseptet.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Mortal Kombat har alltid vært harry, men den er ikke noe mer harry nå enn før, og den er ikke noe mer harry enn f.eks GTA5. At det i tillegg tydeligvis er greit i konsoll-Fallout, men ikke greit i dette spillet faller på sin egen urimelighet. (Spesielt når man tenker på den brutale volden det spillet gjorde mot en klassisk spillserie. Der snakker vi om å få etset av seg ansiktet og øynene trykket inn i skallen) Kommentaren, eller hva man skal kalle det, virker mer som sutring over slossespill-sjangeren enn et blikk på harryfaktoren i Mortal Kombat.

Lenke til kommentar

 

Jeg er 31, elsker mk IX.

 

Elsker du det mer, mindre eller like mye på grunn av volden?

 

AtW

 

 

Mk er ikke det samme uten volden. Serien har alltid flyttet grenser. Mk er og blir en "splatter". Om man hadde fjernet Finish him, blod og x-ray, hadde det vært ett like bra spill.... kanskje, ett like morsomt spill... nei. Kan ekstrem vold være morsomt? Når det blir så overdrevent og teit som i mk, helt klart. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det kan godt være at dette til syvende og sist er et skikkelig bra slåssespill, og jeg håper at det er tilfellet. Men nå er det kanskje på tide at man begynner å fokuserer på det i stedet og begraver «dataspillenes versting»-kronen en gang for alle."

 

Hvorfor ikke begge deler? Som de har klart med MKX. Hvorfor skal de gå vekk fra det som er kjennemerket med hele serien?

MKX er like harry som et MK spill skal være.

 

Du gir uttrykk for å ikke engang ha spilt spillet i noen særlig grad, kanskje du skal sette deg litt inn i noe før du strør salt over det;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skribenten sin rett til å synes volden er teit i MKX. Akkurat som det er min rett til å synes hele artikkelen er tåpelig.

 

Har ingen interesse lengre for Beat'em up spill som dette lengre. Men husker jeg syntes Mortal Kombat var helt rått og da spesielt glad volden.

 

Så på klippet med fatalities nå akkurat og jeg satt å "ohh...ahhh..." og lo akkurat som jeg gjorde som når jeg var yngre. Kanskje jeg skal skrive en artikkel om det? Eller kanskje det blir like uinteressant og unødvendig som denne artikkelen? 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mortal Kombat har alltid vært harry, men den er ikke noe mer harry nå enn før, og den er ikke noe mer harry enn f.eks GTA5. At det i tillegg tydeligvis er greit i konsoll-Fallout, men ikke greit i dette spillet faller på sin egen urimelighet. (Spesielt når man tenker på den brutale volden det spillet gjorde mot en klassisk spillserie. Der snakker vi om å få etset av seg ansiktet og øynene trykket inn i skallen) Kommentaren, eller hva man skal kalle det, virker mer som sutring over slossespill-sjangeren enn et blikk på harryfaktoren i Mortal Kombat.

 

Tilsvaret ditt virker malplassert, hvorfor i alle dager synes du det virker som en sutring over slossespillsjangeren? Mye vold er som du sier ikke unikt for sjangeren, og langt i fra alle spill i sjangeren har det, og det er volden det snakkes om.

 

AtW

Lenke til kommentar

Volden i Mortal Kombat er schlocky exploitation og har aldri blitt lansert som noe annet enn en gimmick. En kommentar som sparker inn åpne dører er veldig mye mindre spennende enn MKX sin mekaniske modning. Mortal Kombat er fremdeles fighteren hvor flashy moves krever lite input, men MKX har tatt konkrete grep for å ikke befinne seg, mekanisk sett, på nittitallet. Det er noe av bakgrunnen for at MKX er en del av lineupen på Evo i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...