Gå til innhold

KOMMENTAR: – Mortal Kombat X er skikkelig harry


Anbefalte innlegg

Jeg forklarte akkurat hvilke argument jeg mente var usaklige, med eksempler, punkt for punkt i avsnittet over, avsnittet du valgte å ikke quote. Dette er andre gangen du velger å la være å quote akkurat den delen av innlegget som omhandler det du later som jeg ikke forklarer. Er dette en vane du har, eller leser du bare ikke hele innlegget.

 

Punktene du tok opp i første avsnitt bommer såpass at jeg ikke kunne forstå at de skulle være siktet på meg. Jeg foreslo Injustice i starten, men jeg har ikke terpet mye på det etter at du avviste det som alternativ, jeg har tvert imot tatt for meg de nye argumentene du har kommet med, og forsøkt å ta deg på alvor. Diskusjonen etter det har blant annet handlet om betydningen av merkevaren MK, og hvorfor jeg anser det som lite realistisk å satse på endringer.

"om du får det som du vil går det utover alle som vil ha det annerledes enn du vil" svarte jeg på i forrige innlegg.

 

Følg med er du snill, så slipper vi denne metadiskusjonen.

 

Når det gjelder forslaget om en gore-knapp: Beste og mest realistiske forslag hittil, men det krever likevel en fundamental endring i hvordan spillet er bygget opp. Skal man la spillere få slippe både x-rays, brutalities og fatalities helt? Designe egne "snille" versjoner? Og hvorfor stoppe der? Noen kan jo bli støtt av av enkelte av angrepene også, som gjentatte knivstikk i hode og mageregionen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke ute etter å starte en diskusjon.

Men jeg har et spørsmål til deg ATW.

 

Har du noe imot MKX, eller er du bare glad i å diskutere?

jeg tittet igjennom forje artikkel om MKX.

Du var veldig aktiv i kommentarfeltet der også.

 

Jeg har noe imot MKX ja, i den forstand at det er noen aspekter ved spillet jeg ikke liker, feks DLC-politikken, og jeg synes ærlig talt voldaspektet har blitt dratt så langt at det har gått for langt. Det er ting jeg mener med fordel kunne vært endret, andre ting ved spillet liker jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg forklarte akkurat hvilke argument jeg mente var usaklige, med eksempler, punkt for punkt i avsnittet over, avsnittet du valgte å ikke quote. Dette er andre gangen du velger å la være å quote akkurat den delen av innlegget som omhandler det du later som jeg ikke forklarer. Er dette en vane du har, eller leser du bare ikke hele innlegget.

 

Punktene du tok opp i første avsnitt bommer såpass at jeg ikke kunne forstå at de skulle være siktet på meg. Jeg foreslo Injustice i starten, men jeg har ikke terpet mye på det etter at du avviste det som alternativ, jeg har tvert imot tatt for meg de nye argumentene du har kommet med, og forsøkt å ta deg på alvor. Diskusjonen etter det har blant annet handlet om betydningen av merkevaren MK, og hvorfor jeg anser det som lite realistisk å satse på endringer.

"om du får det som du vil går det utover alle som vil ha det annerledes enn du vil" svarte jeg på i forrige innlegg.

 

Følg med er du snill, så slipper vi denne metadiskusjonen.

 

Når det gjelder forslaget om en gore-knapp: Beste og mest realistiske forslag hittil, men det krever likevel en fundamental endring i hvordan spillet er bygget opp. Skal man la spillere få slippe både x-rays, brutalities og fatalities helt? Designe egne "snille" versjoner? Og hvorfor stoppe der? Noen kan jo bli støtt av av enkelte av angrepene også, som gjentatte knivstikk i hode og mageregionen.

 

 

Vi slipper også metadiskusjonen om du faktisk forholder deg til det jeg skriver, og ikke stadig påstår jeg ikke har forklart akkurat hvilke argumenter jeg snakker om og hvorfor.

 

Hvorfor fortsetter du å framstille det som at "noen kan bli støtt" har vært et argument her? At "noen kan bli støtt" har ikke på noe tidspunkt vært lansert som et argument fra min side. Det er ikke derfor jeg ønsker en endring. Å la folk slippe fatalities helt er vel en slags funksjon, men hvor nyttig er det? Om det er det man ønsker, så er det jo bare å ikke utføre de. Da er det bedre å enten endre på de eller ha noen slags alternativer.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Vi slipper også metadiskusjonen om du faktisk forholder deg til det jeg skriver, og ikke stadig påstår jeg ikke har forklart akkurat hvilke argumenter jeg snakker om og hvorfor.

 

 

 

Jeg ser også nå at jeg svarte på alle punktene dine selv om jeg ikke sitterte hele innlegget, så nå tror jeg bare du er ute etter å krangle for krangelens skyld.

 

Hvorfor fortsetter du å framstille det som at "noen kan bli støtt" har vært et argument her? At "noen kan bli støtt" har ikke på noe tidspunkt vært lansert som et argument fra min side. Det er ikke derfor jeg ønsker en endring. Å la folk slippe fatalities helt er vel en slags funksjon, men hvor nyttig er det? Om det er det man ønsker, så er det jo bare å ikke utføre de. Da er det bedre å enten endre på de eller ha noen slags alternativer.

 

AtW

 

Noen kan bli støtt av enkelte angrep som knivstikking, ikke nødvendigvis du i det tilfellet. Bare fordi du feks tåler knivangrep, men ikke spesifikt x-rays betyr ikke det at alle gjør det. Resultatet du ønsker deg er at det skal tones det ned, og jeg spør hvor man skal sette grensa før MK blir blottet for sin særegenhet?

 

Men det er også grenser for hvor mye jeg orker å gjenta meg selv. Alle har skjønt at du vil tone ned MK nå. Du har presentert noen argumenter for det, og folk har svart deg på hvorfor de er uenige. De fleste av disse motargumentene går heller ikke bare på "hold kjeft" eller "kjøp noe annet". Lenger enn det tror jeg faktisk ikke vi kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg argumenterer ikke på vegne av "noen" jeg argumenterer på vegne av meg selv. Og det har ikke med hverken hva jeg tåler eller hva som støter meg. Det er mer enn bare volden som gjør MK verd å spille, folk gidder ikke å spille et spill time etter time bare pga en litt slapp shock-value. Jeg tror ikke det er hensiktsmessig å fjerne alle vold, det er bare det at det har blitt strekt lengre og lengre, framt il det blir litt dust i mine øyne, sånn rent voldsmessig føler jeg de første spillene i serien ligger på et mer fornuftig sted.

 

AtW

Lenke til kommentar

Når det gjelder forslaget om en gore-knapp: Beste og mest realistiske forslag hittil, men det krever likevel en fundamental endring i hvordan spillet er bygget opp. Skal man la spillere få slippe både x-rays, brutalities og fatalities helt? Designe egne "snille" versjoner? Og hvorfor stoppe der? Noen kan jo bli støtt av av enkelte av angrepene også, som gjentatte knivstikk i hode og mageregionen.

 

Det jeg tenkte på med den knappen, var bare at de fjerner blodet. så kan x-ray og alt det andre forbli som det er. bare ikke noe blod.

 

Men dette er en jobb for utviklerne ikke en gjeng med nerder på et forum :)

 

For min del så kan de godt legge til en ultra gore-knapp også. når vi først snakker om gore-knapper. En knapp der det tar heeeelt av. Trenger ikke endre på x-ray og alt det der med denne knappen heller. bare noen ekstra liter med blod :)

Lenke til kommentar

"Jeg liker ikke x ved dette spillet så ingen andre burde like det heller".

 

Volden i MK-serien er overdrevet til grensen komisk, lev med det, det ER MK-serien.

 

Slutt å være helt Kinesiske hvor de er så overtroiske at fargen rød er ansett som fyfy fordi den minner om blod = død, DET ER PIKSLER PÅ EN SKJERM.

Jeg så terminator da jeg var 7 og har vært pasifist hele livet, aldri skjønte argumentet med å tone ned eller å ikke vise blod på skjerm, er det for å late som at vold og blod ikke finnes? Er det for "å skjerme barna"? Eller er det fordi "jeg er ikke enig"?

Tipper det er siste forslag, og jeg kan bare si at jeg aksepterer at du ikke er enig i volden og måten det blir vist frem på, men heldigvis er det et spill hvor slike virkelige ting ikke har noe verdi, akkurat som at folk forstår at blå folk som kan koble seg til USB-dingser med håret fra Avatar ikke er ekte så forstår de at vold i spill ikke er ekte.

 

Hvorfor ikke klage til NRK om hvor mye vold og fæle ting de viser?

Eller BBC, ABC, nyheter i hele verden?

 

PS: Skal til å se en MK-tournament nå (twitch.tv/khaosgaming2 ), join :D

Endret av Puro
Lenke til kommentar

"Jeg liker ikke x ved dette spillet så ingen andre burde like det heller".

 

Volden i MK-serien er overdrevet til grensen komisk, lev med det, det ER MK-serien.

 

Slutt å være helt Kinesiske hvor de er så overtroiske at fargen rød er ansett som fyfy fordi den minner om blod = død, DET ER PIKSLER PÅ EN SKJERM.

Jeg så terminator da jeg var 7 og har vært pasifist hele livet, aldri skjønte argumentet med å tone ned eller å ikke vise blod på skjerm, er det for å late som at vold og blod ikke finnes? Er det for "å skjerme barna"? Eller er det fordi "jeg er ikke enig"?

Tipper det er siste forslag, og jeg kan bare si at jeg aksepterer at du ikke er enig i volden og måten det blir vist frem på, men heldigvis er det et spill hvor slike virkelige ting ikke har noe verdi, akkurat som at folk forstår at blå folk som kan koble seg til USB-dingser med håret fra Avatar ikke er ekte så forstår de at vold i spill ikke er ekte.

 

Hvorfor ikke klage til NRK om hvor mye vold og fæle ting de viser?

Eller BBC, ABC, nyheter i hele verden?

 

PS: Skal til å se en MK-tournament nå (twitch.tv/khaosgaming2 ), join :D

 

 

Hvem har sagt "ingen andre burde like det". Eller for den saks skyld ay barn er noe argument.

 

La meg ta en analogi nå: Du klager over spill som feks hearthstone er pay 2 win, men det er jo bare pixler på en skjerm, hvordan kan du da klage over spillet? Siden du ikke liker det burde ingen like det?

 

AtW

Lenke til kommentar

Må slippe ut litt fustrasjon om dette spillet.

Pc porten til dette spillet er helt grusom. Netkoden og lagg gjør online biten for min del helt uspillbar. Klarer aldri komboer som jeg har trent masse på når jeg spiller online. Selv når jeg og en annen norsk venn spiller sammen merkes det lagg. Sånn for å toppe det så er det en 50/50 sjanse hver gang du starter spillet på om online i det hele tatt fungerer. Pc master race.

Spillet er vist i ganske mye bedre tilstand på konsoll da -.-

Endret av Tønne
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...