Gå til innhold

SNIKTITT: Windows 10 Technical Preview 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket buildnr er dette?

 

10041

 

Lastet ned TP, men har ikke installert den ennå. Bør jeg heller skaffe TP2, eller kan TP1 oppgraderes til TP2 etter installasjon?

 

Du skal fra og med i dag kunne laste ned TP2-ISO herfra. Anbefales, da installasjon av TP2 fra TP1 gjennom Windows Update tar sin tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det en ting jeg ikke kan fordra så er det at de absolutt skal spre innstillingene utover flere forskjellige steder og med forskjellig grensesnitt. Mulig det blir lettere for folk som ikke har peiling, men det blir veldig unødvendig tungvint for folk som bruker mer enn de "lette" innstillingene. Jeg tror ikke jeg våger meg på Windows 10 med det første.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor bytter de ikke bare til Webkit (eller Blink)? Mesteparten av Internett bruker den. Dessuten har den åpen kildekode.

 

Gikk ikke Chrome bort fra Webkit nå for en stundsiden? Eller har jeg funnet opp noe selv? :p

Chrome gikk over til Blink fra webkit i v28
Lenke til kommentar

Windows 8 og 10 har så sørgelig trist utseende. Da Microsoft drev å pimpa grensesnittet beholdt jeg Windows Classic.. men dette er alt for langt i den andre retningen.. for minimalistisk.

 

Det verste er at de klarer ikke bestemme seg for om de skal ha Windows XP-ikoner eller "Modern", så de tar like gjerne en god miks av begge stilene. Ser jo helt på tryne ut. F.eks MS Paint og Notepad på artikkelbildet (startmenyen)

De var inne på noe med å gå litt flatere og minimalistisk, men synes veldig mange av disse flisene fulle av grelle farger er---ja, grell.

Lenke til kommentar
kraftig bildebehandler

Kraftig er å ta veldig hardt i. Man kunne kanskje kalt den kraftig på 90-tallet da referansepunktet var Windows 3.11 sin Paint (som forsåvidt så vidt har blitt litt pyntet på de siste 20 årene). Poenget mitt er at Paint er så til de grader utdatert at det ikke er et relevant referansepunkt lengre. Ser man på andre billige/gratis enkle bildebehandlere så ser faktisk nye "Photos" ut til å fortsatt være relativt simpel og svak, men selvsagt ikke så svak som Paint.

 

Jeg vet ikke/tror ikke Microsoft har noen seriøst kraftig bildebehandler, men et par delvis kraftige nisjeprodukter er Microsofts Photo Synth og Image Composite Editor. Har jeg oversett noen nå?

Lenke til kommentar

Å vise bilder i dagens Bilder i Win 8 er greit nok på en liten skjerm og hvis jeg skal sveipe. Til all annen visning bruker jeg Windows fotovisning, som jeg kan åpne så mange ganger jeg vil samtidig (og dermed ha flere bilder åpne på skjermen samtidig) i så mange ulike vindusstørrelser jeg selv vil. I tillegg har de fikset fullskjermvisning slik at den er tilbake slik den var i Windows XP. Det er bra. Enkelt og funksjonelt. Og jeg kan bruke Alt+Tab.

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg ønsker redigeringsfunksjoner inne i programmet jeg viser bilder i...?

 

Paint bruker jeg til å beskjære skjermdumper. Paint starter kjappere enn Photoshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...