Gå til innhold

Dette kan Galaxy S6-tilhengerne bli «mobbet» for


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig skuffet over S6. For det første, så har de i mine øyne totalt ødelagt designet på telefonen. Noen av designtegningene der ute har vært flotte, også ender de opp med dette. Selv samsung sine egne teasere har sett bedre ut. Vel vel, HTC, LG, Sony og apple får en tidlig gave i år, helt gratis, fra Samsung, i form av nye kunder :)

Ellers:
- Glass på baksiden av telefonen....!
- SD-kort kan man bare glemme
- Ikke kan man bytte batteri

- "lånt" alt for mange designelementer fra Iphone.

 

GJØR NOE NYTT! S3 og frem til og med S6 er mer eller mindre like... De er forøvrig også like lite spennende.

Endret av mreinha
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det mange steg tilbake fra S5 som for meg har alle funksjonene jeg kan tenke meg.

Vanntett er kjekt å ha.

Ladedeksel gjør hverdagen littegrann lettere.

SD kort gjør at jeg ikke måtte bruke 1000kr ekstra på telefonen siden jeg hadde et 64gb micro SD fra den gamle telefonen. Skulle jeg ha kjøpt ny mobil i dag tror jeg fremdeles S5 er den jeg ville valgt over S6

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor viser bildegalleriet to telefoner - en S6 "maybe" og en iphone6 knock-off?

Forresten stemmer ikke "teaser"-bildet med noen av telefonene - ingen buet kant.

Galleriet i bunn viser kun en modell, vanlig S6. Den fremste på teaser bilde er S6 Edge og den har da buede kanter hos meg ihvertfall.

 

Syntes de ser helt greie ut, og minnekort og utskiftbart batteri er ikke like nødvendig som det var tidligere for min del, selv jeg godt kunne tenkt meg mulighetene, men ingen dealbreaker lenger. Batteritiden er bedre enn før og det er også kvaliteten på skylagringstjenestene samt muligheter til og hente innhold fra andre steder slik at ikke alt må ligge på telefonen.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å se på bildet, men håper virkelig skjermkanten er tynnere enn på S5. S4 sin var smalere og mer elegant, S5 var en gedigen skuffelse pga "billigdesign" som sparte inn penger på å lage tlf unødvendig stor sammenliknet med skjermen, og med knapt bedre hardware enn S4+.

Lenke til kommentar

Hvis Samsung kutter ut støtte for utskiftbart batteri og minnekort kommer jeg til å kutte ut Samsung!

 

Har nylig fått Note 10.1 i bursdagsgave. Kjøpte et 128 Gb minnekort til den, selv om den offisielt kun støtter opp til 64 Gb. Litt fordi jeg trenger mer minne, mest fordi "jeg kan" :p

 

 

Mangel på støtte for utskiftbart batteri og minnekort ser jeg på som (røver)kapitalisme:

 

"Trenger du mer minne? Da må du betale OSS! /// Batteriet funker ikke lenger? Du må gjennom OSS for å få det fiksa!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor viser bildegalleriet to telefoner - en S6 "maybe" og en iphone6 knock-off?

Forresten stemmer ikke "teaser"-bildet med noen av telefonene - ingen buet kant.

Galleriet i bunn viser kun en modell, vanlig S6. Den fremste på teaser bilde er S6 Edge og den har da buede kanter hos meg ihvertfall.

 

Syntes de ser helt greie ut, og minnekort og utskiftbart batteri er ikke like nødvendig som det var tidligere for min del, selv jeg godt kunne tenkt meg mulighetene, men ingen dealbreaker lenger. Batteritiden er bedre enn før og det er også kvaliteten på skylagringstjenestene samt muligheter til og hente innhold fra andre steder slik at ikke alt må ligge på telefonen.

Fast batteri gir en del mening, du kan presse inn et større batteri om det er fastmontert.

SD kort er det imidlertid liten grunn til å droppe dersom du allerede må ha sim kort og et tilsvarende kort ved siden av tar ikke stor plass.

 

Nei har du 64 gb innebygd holder det, men da bør stakkarene som kjøpte 16 gb der 10 er brukt opp av låst crapware siden 64gb kostet 2k mer få oppgradere for prisen for et 64 gb sd kort :)

 

Mer skeptisk til glass bakside har de ikke lært.

Lenke til kommentar

jeg ble faktisk ganske skuffa at de velger å ikke kunne ta ut batteri og muligheten med ekstern minne som alle har hatt opp tl 6ern.

Hvis Note5 følger i samme fotspor så slutter jeg med Samsung telefoner for godt.

Enten beholder min Note3 eller venter muligens OnePlus Two ellerno.

 

Siden det er veldig frekt og elendig gjort av samsung å følge etter Apples Iphone design når det gjelder dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor har dere det fra at batteriet ikke vil kunne skiftes ut? Eller at man ikke kan bruke microSD-kort lenger? Jeg har fulgt med på ryktebørsen ganske mye, og det har ikke stått noen steder (og heller ikke i kildene dere lenket til).

 

Det som derimot er negativt som dere ikke nevner er at S6 sannsynligvis ikke er vanntett, slik som S5 er. Så får vi se på mandag hva som egentlig stemmer.

Lenke til kommentar

Hvor har dere det fra at batteriet ikke vil kunne skiftes ut? Eller at man ikke kan bruke microSD-kort lenger? Jeg har fulgt med på ryktebørsen ganske mye, og det har ikke stått noen steder (og heller ikke i kildene dere lenket til).

 

Det som derimot er negativt som dere ikke nevner er at S6 sannsynligvis ikke er vanntett, slik som S5 er. Så får vi se på mandag hva som egentlig stemmer.

 

 

Dette har jo vært relativt "sikre rykter" i en god stund nå? Tror nok du blir veldig skuffet om du går rundt med et håp om at du kan skifte batteri eller sette inn Micro-SD på Galaxy S6 og Galaxy S6 Edge.

 

 

 

det enste jeg hoppet på samsung vil videre før fra sine tidligere modeller var SD-kort. bryr meg ikke om batteri ikke kan byttes lenger. det var SD- kort som betydde noe, Samsung Galaxy A3 og A5 med full unibody degsin har jo SD-kort plass. men ikke Galaxy S6?

 

Galaxy A3 og A5 har vel Micro-SD kort i førsteomgang på grunn av de har Dual-Sim? Og de har tilfeldigvis gjort det slik at ene luken dobler som Micro-SD. Et annet argument for at Samsung pusher internminne kontra Micro-SD er jo ytelse, om Samsung går for litt god NAND flash på Galaxy S6 og S6 Edge så har den ikke bare mye bedre sekvensiell skrive og leseytelse, men du har jo langt bedre IOPS osv.. Etter hva jeg har hørt så har Android blitt enda mer avhengig av god ytelse til og fra NAND etter Android 5.0 (Lollipop) og ART fremfor Dalvik.

 

 

 

 

Forøvrig så ser ikke bildene så alt for ille ut, virker som bildene som var på IT-Avisen var av en prototype for alle de små og forferdelig stygge sorte prikkene/hullene som var overalt på forsiden ser ut til å være borte her. Dette er så absolutt noe av det penere Samsung har klart å levere så langt, og med litt buet kant på begge sider så ser jo ikke Edge-modellen helt på bærtur ut med total mangel på symmetri som med Galaxy Note Edge.

 

Men ut ifra bildene så er det jo ikke samme type "Edge" som på Galaxy Note Edge? Her virker jo kanten å være langt mindre buet, og det ser ut til å knapt være noe skjermpanel under selve bøyen? Dette er i og for seg positivt, for det å ha et eget dedikert "kantområdet" eller "kantskjerm" som på Galaxy Note Edge virker å være temmelig meningsløst og dette ser jo langt mer brukanes og elegant ut. Men om ryktene rundt priser stemmer, så skal altså Samsung kreve 1000kr+ for modellen med litt avrundede kanter? Det virker jo veldig merkelig, med Galaxy Note Edge så kunne jeg forstå det i og med at du fikk et eget ekstra skjermpanel på siden, om det var aldri så mye "gimmick" og meningsløst så forstår jeg at det fort kan koste litt penger. Men om det her er snakk om at kun en ørliten del av skjermpanelet bøyes på kantene så syntes jeg dra å kreve 1000kr+ ekstra virker temmelig hårreisende?

 

Hvorfor kommer de i det hele tatt med to separate modeller om Galaxy S6 Edge ikke skal ha samme type sære kantskjerm som Galaxy Note Edge? Sånt som Edge-modellen fremstår av bildene så ser jeg egentlig ingen grunn til hvorfor de ikke skulle levert dette som standard? Nå virker det som de kommer med to forskjellige modeller uten noe særlig praktisk eller teknisk differanse på dem overhode. Virker jo noe meningsløst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes enda. Mest negativt er nok det med at eksternt minnekort ikke er mulig. Batteriet er forsåvidt greit da det ikke har vært et stort problem siden S2.

 

Designet synes jeg er helt greit. Glass og metall er en spennende og stilren kombinasjon. Kunne også tenkt meg edge versjonen, med mindre jeg velger å beholde min S4+ enda ett år eller to.

 

På bildet hvor edge og tradisjonell versjon ligger side om side på bordet ligner den tradisjonelle veldig på S2/S4 i form. Det synes jeg er veldig positivt og stiller meg uforstående til hvorfor mange gir kritikk for design.

 

Blir selvfølgelig å vente på specs til en kan sammenligne og gjøre seg noen endelige meninger om telefonen. Forventer skarpt batteri, men er veldig usikker på prosessor og skjerm.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...