Gå til innhold

Vi oppnådde nesten 300 Mbps i NetComs nye nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jah, det er helt sjukt hvor små kvotene er. Selskapene betaler ikke mer om forbrukerne bruker mer og kapasiteten i disse nettene hadde ikke blitt toppet selv om de hadde hatt, som du sier, 50/250Gb eller til og med 1Tb. Hvor mange år gamle er disse kvotene? Jeg kan ikke huske å ha sett dem øke nevneverdig hvertfall de siste 3-4 årene.

 

XaYeD.gif

 

Og en annen ting er jo at en hastighetstest måler topphastigheten man kan få. Når man ser f.eks en Youtube video så bruker man ikke i nærheten av 300Mbps. Hadde en 10Mbit linje en gang og den klarte fint 1080p fra Youtube den :tease:

Endret av Dante's Inferno
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Der jeg bor kommer jeg til å skifte vekk fra onecall etter de skiftet til netcom uansett, kun fordi der jeg bor. på skolen osv. er det omtrent det samme, men hjemme i huset må jeg ringe 4 ganger før jeg faktisk kommer fram. meldinger går fint da.

 

hvis jeg tester å skru av wifi er det også mye dårligere en før, har 4G, men får bare 4mb/s.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel myntet mer mot bedrifter og mobilt bredbånd og ikke mobiltelefoner. Per i dag så er det vel ingen som har noe reelt behov for slike hastigheter mot mobiltelefonen, hva skulle det i så fall brukes til? For bedrifter som redundans til fastlinje og som mobilt bredbånd når ansatte er på farta derimot så kan de jo absolutt ha sin verdi.

Lenke til kommentar

Ble ADSL datapakken stor / fri flyt med en gang?

 

Nei.

 

Melkeku... (Trenger jeg si mer?)

Ja.

 

Telenor prøvde seg riktignok i starten(fra august 2002 mener jeg å huske), men andre ISP-er fulgte ikke etter og Telenor måtte etter hvert gi seg med praksisen. Jeg hadde ADSL, etterhvert SDSL hos det som den gang het Direct Connect, de hadde ingen datakvote og var billigere enn Telenor.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Og her sitter jeg på hytta og poster dette over mtt trege gamle ICE-nett. Hvorfor? Fordi hver gang det står 4G oppe i hjørnet på telefonen og jeg tenker jeg skal bruke det istedet, så detter den ned på Edge før jeg har fått gjort noe som helst. Jeg er glad for at utviklingen går fremover, men kan noen være så snill å tenke på oss som ikke engang får stabil 3G?

 

(Jeg får for ordens skyld ikke stabil 4G hjemme i Bergen heller...)

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...