Gå til innhold

FEATURE: Han hadde aldri spilt World of Warcraft før nylig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel! :)

 

Deler ditt synspunkt på WoW i stor grad. Eg får av og til veldig lyst til å spele spelet igjen, sjølv om det no berre har skjedd ein gong dei siste tre åra, som var no i jula. Då fekk eg endeleg min aller første karakter over lvl 60, noko som berre tok 10 år altså.

 

Men det tar ikkje lang tid før eg blir lei. Det er nok ei blanding mellom dei repetive oppdraga, mangelen på å føle at ein utgjere ein forskjell, det at ting tar frykteleg lang tid, og også dei andre spelarane som spring rundt. Det er kanskje rart å "klage" på andre spelarar i eit mmorpg, men det har no enn ofte den effekten på meg i alle fall.

 

Samtidig virkar det veldig artig å vere ein del av eit raid saman med gode vener, det å saman jobbe mot eit felles mål og lykkast med det. Men så er det alle desse timane ein gjerne må investere på førehand då.

 

Blir heller litt DayZ på meg, då eg kan hoppe inn og spele med andre uavhengig av kor mykje tid kvar enkelt har brukt på spelet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Likevel må det jo være noe helt spesielt med World of Warcraft i og med at det på et tidspunkt har hatt over ti millioner brukere.

TOLV millioner. Den informasjonen er til og med tilgjengelig på linken du/dere selv linket. Ikke bare det, de nye tallene er inn, og Warlords of Draenor har brakt tilbake nok til at tallet ligger igjen på over ti millioner.

 

Det er Raiding som gjør WoW interessant i lengden. Nesten ingenting som er gøyere en de få dagene i uken jeg logger på teamspeak med guildet og gjør progress i ett raid

Det er helt ærlig talt ganske subjektivt.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personlig så må jeg si at pandaren og tauren kanskje er de kjedeligste rasene å starte opp, kanskje sammen med dwarf og gnome.

 

Alvene er vel egentlig ikke så mye bedre. Jeg liker start questene til worgen og goblin bedre, da de byr på noe _nytt_, Som jeg faktisk føler mangler med Pandaren.

Human og orc har vel også forandra seg, ihvertfall mer enn de fra samme generasjon som jeg nevnte ovenfor.

Men personlig så synes jeg det tyngste leddet er fra level 1-15, hvor man kan starte med dungeons, og litt andre ting.

 

Dog, koser meg veldig med min Retri Palla i 100, hvor jeg raider med guilden, eventuelt med ett par av medlemmene derfra som jeg også kjenner irl.

 

Liker egentlig det meste av det som skjer i nye expansion veldig godt. Men det skal også nevnes at "intro" sekvensen til Draenor blir litt slitsom etter 5-6 runder, og blir da selvfølgelig ikke bedre når man må gjøre det hver gang man skal dit med en ny karakter.... Men liker oppbyggingen av questene og andre ting, som gjør at jeg ikke har gått lei av å lose n antall karakterer igjennom det :)

 

Jeg koser meg veldig med WoW nå, ihvertfall! :)

Lenke til kommentar

20 timer og ikke høyere lvl enn 15? Ikke rart det er kjedelig når en bruker så ulidelig lang tid. :p

 

Men ja, det er ikke noe solo-spill. Hadde det ikke vært for at kona også ble med så hadde jeg nok gitt meg rundt level 20 jeg også. Nå har vi spilt i snart 4 år og har knyttet oss til guildet, så nå hadde jeg nok fortsatt selv om kona hoppet av, men at det ville vært kjedelig å spille alene er jeg overbevist om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Høres veldig kjent ut det som er skrevet her, ja.

Prøvde WoW litt i jula som var, faktisk. Første gang på seks-sju år.

Absolutt ingen forandring, på sju år, dèt burde de fått medalje for.

Etter en halv time fikk jeg nok, det var helt forferdelig å se på.

 

Jeg er muligens litt for opptatt av det grafikkmessige ved spill, men ærlig talt, en eller annen forbedring med grafikkmotoren deres kunne de klart på alle disse åra synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er muligens litt for opptatt av det grafikkmessige ved spill, men ærlig talt, en eller annen forbedring med grafikkmotoren deres kunne de klart på alle disse åra synes jeg.

Og det har de da også gjort. De har ikke endret på stilen (litt tegneserieaktig og karikert), men både modeller og teksturer har fått overhalinger i ny og ne.

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten påstå at World of Warcraft er to helt ulike spill når det kommer til leveling og det å spille på høyeste nivå. Førstnevnte del er direkte dårlig sett i forhold til de aller fleste moderne MMORPGs, selv de som flopper. På høyeste nivå er det derimot etter min mening ingen andre spill som kan levere så mange ulike og krevende utfordringer som du kan bryne deg på, både alene og i større eller mindre grupper. Mestringsfølelsen du får av å beseire en av disse utfordringene gjennom tett samarbeid, god kommunikasjon og håndering av individuelle roller er ulikt det meste annet du finner i spillverden. Den nesten utømmelige tilgangen på stadig nye utfordringer, samt en velfungerende økonomi, konservativt men svært velpolert spillmekanisk system og den store spillermassen er etter min mening det som holder hjulene i gang for World of Warcraft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var bare det sosiale for meg som dro meg til det, spillet generelt var aldri så ekstremt bra.

 

men som sakt og døme ein mmo etter bare 15 level er som og døme eit spill etter gjort tutorial dessvere. Synd han ikkje prøvde goblin start området siden det er nok ein av dei mest varierte

Endret av BonBattery
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er Raiding som gjør WoW interessant i lengden. Nesten ingenting som er gøyere en de få dagene i uken jeg logger på teamspeak med guildet og gjør progress i ett raid

Det er helt ærlig talt ganske subjektivt.

 

Selvfølgelig er det subjektivt, hva så?

 

AtW

 

Ikke rart du har 52070 innlegg når du har perfeksjonert å skrive så intentsigende innlegg som det. Jeg ville spesifisere det i tilfelle noen som ikke var godt kjent med spillet tok Holycrap's påstand mer bokstavelig.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har selv også spillt wow i mange år, men at folk fortsatt orker å spille det lenger er meg ett mysterium, andre mmo prøver å bevege seg i en retning med mer bevegelse og dynamisk combat, mens wow i siste patch går for det motsatte å fjerner halvparten av de få abilitiene som var instant som gjorde at du kunne utøve ett snev av ferdigheter og spille litt i bevegelse.

 

men neida nå er jo rotasjonene/prioriteringene enklere enn de noen ganger har vært. zzzz

 

ta det fra en som har vært nok hekta selv men som nyter livet utenfor wow. våkn opp

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er Raiding som gjør WoW interessant i lengden. Nesten ingenting som er gøyere en de få dagene i uken jeg logger på teamspeak med guildet og gjør progress i ett raid

Det er helt ærlig talt ganske subjektivt.

 

Selvfølgelig er det subjektivt, hva så?

 

AtW

 

Ikke rart du har 52070 innlegg når du har perfeksjonert å skrive så intentsigende innlegg som det. Jeg ville spesifisere det i tilfelle noen som ikke var godt kjent med spillet tok Holycrap's påstand mer bokstavelig.

 

 

Hele poenget mitt er at din påstand er intetsigende, alle med et minimum av språklig innsikt skjønner at det er å framføre en subjektiv mening han gjør, hva ellers skulle det være, det er ekstremt unødvendig å svare "det er bare din subjektive påstand" på alt mulig. Alle skjønner det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hele poenget mitt er at din påstand er intetsigende, alle med et minimum av språklig innsikt skjønner at det er å framføre en subjektiv mening han gjør, hva ellers skulle det være, det er ekstremt unødvendig å svare "det er bare din subjektive påstand" på alt mulig. Alle skjønner det.

 

AtW

For meg virker det like overflødig ut for deg å peke ut at du syntes det jeg sa var overflødig. Føles som om du kun prøver å starte en krangel.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hele poenget mitt er at din påstand er intetsigende, alle med et minimum av språklig innsikt skjønner at det er å framføre en subjektiv mening han gjør, hva ellers skulle det være, det er ekstremt unødvendig å svare "det er bare din subjektive påstand" på alt mulig. Alle skjønner det.

 

AtW

For meg virker det like overflødig ut for deg å peke ut at du syntes det jeg sa var overflødig. Føles som om du kun prøver å starte en krangel.

 

 

Mitt håp er om jeg påpeker denne meningsløsheten så vil kanskje noen slutte å gjøre det, og vi får spart oss for den salgs unødvendigheter på sikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...