Gå til innhold

– Det er på tide å snakke om Pillars of Eternity 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var for meg bare et eneste rot, veldig vanskelig å komme inn i :wee:

Regner med det er Divinity: Original Sin du sikter til, og ikke noen av de andre i Divinity serien?

For meg var det enkelt å komme inn i, hva var rotete og vanskelig? Er greit med litt mer kjøtt på beinet.

--

 

Kom mange bra rpg'er i 2014, hvis dette er på nivå med disse så er det bare å glede seg. Men jeg venter uansett på en anmeldelse eller to før jeg går til innkjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Var for meg bare et eneste rot, veldig vanskelig å komme inn i :wee:

Regner med det er Divinity: Original Sin du sikter til, og ikke noen av de andre i Divinity serien?

For meg var det enkelt å komme inn i, hva var rotete og vanskelig? Er greit med litt mer kjøtt på beinet.

--

 

Kom mange bra rpg'er i 2014, hvis dette er på nivå med disse så er det bare å glede seg. Men jeg venter uansett på en anmeldelse eller to før jeg går til innkjøp.

 

Det er kanskje bare meg, men det spillet forklarte meg fint lite om hvordan det virket. Måtte starte om 5 ganger fordi jeg rota til folka mine. Skill systemet er også veldig komplisert. Kampene er litt clunky etter min mening.

 

Håper på mer klare og forklarte systemer. Som for eksempel å kunne bestemme hvem som starter kamper, kanskje et skill tree og slikt.

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

 

Var for meg bare et eneste rot, veldig vanskelig å komme inn i :wee:

Regner med det er Divinity: Original Sin du sikter til, og ikke noen av de andre i Divinity serien?

For meg var det enkelt å komme inn i, hva var rotete og vanskelig? Er greit med litt mer kjøtt på beinet.

--

 

Kom mange bra rpg'er i 2014, hvis dette er på nivå med disse så er det bare å glede seg. Men jeg venter uansett på en anmeldelse eller to før jeg går til innkjøp.

Vel, hovedquesten var veldig rotete og lett å gjøre ting i feil rekkefølge. Ellers var spillet fantastisk.

Lenke til kommentar

 

 

Håper det er bedre en Divinity. Makan til ræl.

Hver sin smak. :)

 

Var for meg bare et eneste rot, veldig vanskelig å komme inn i :wee:

 

 

Hvis man synes Divinity: Original Sin er for "rotete", så blir nok den følelsen mangedoblet i Pillars of Eternity. Synd for deg, men veldig bra for oss andre. :)

 

Gleder meg til spillet, men skulle fremdeles ønske det var turbasert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvis man synes Divinity: Original Sin er for "rotete", så blir nok den følelsen mangedoblet i Pillars of Eternity. Synd for deg, men veldig bra for oss andre. :)

 

 

Nå ja. Selv om D:OS var fantastisk, har han et poeng i at det var veldig mange ferdigheter å legge erfaringspoengene i som er fullstendig ubrukelige. Dermed kan du lage elendige karakterer i begynnelsen selv om du er erfaren med RPG-spill.

 

At Pillars of Eternity blir i sanntid med pause er bare fint. Altfor få rollespill som kommer ut med den mekanikken for tiden. Da har du mulighet til å detaljstyre akkurat så mye du vil, slik at de enkleste kampene kan gjøres unna mer effektivt.

Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men det spillet forklarte meg fint lite om hvordan det virket. Måtte starte om 5 ganger fordi jeg rota til folka mine. Skill systemet er også veldig komplisert. Kampene er litt clunky etter min mening.

 

Håper på mer klare og forklarte systemer. Som for eksempel å kunne bestemme hvem som starter kamper, kanskje et skill tree og slikt.

Alle skills og slikt har ett tooltip, det forklarte ting greit for meg. At du roter til folka dine høres litt ut som du ønsker å ha ting best mulig, jeg har ikke tenkt på dette i det hele tatt og ting har gått veldig greit. Det var litt tøffere i starten, men etter at man har fått ett party med fire personer og noen skills er det meste greit, på grensen til at det blir for lett. Hvordan man prøver å løse en kamp er også viktig, å løpe inn som en hodeløs tulling er sjeldent en god ide, brente meg på dette noen ganger. Noen områder i nærheten av start byen har høyere level enn hva man klarer, så de må man komme tilbake til.

Skill systemet er ganske simpelt, koker stort sett ned til å ha rett level (og nok skill points i rett skill slik at man ikke må betale ekstra action points) og nok AP i kamp til å bruke/aktivere skillen. Alle kan gjøre alt, forutsatt at du har satt skill points i nødvendige skill kategorier, en klasse bestemmer kun hva man begynner med. Alle skill bøker er tydelig merket med hvilken kategori de tilhører.

Hvem som starter en kamp kommer an på initiativet til hver karakter, dette er bestemt av bl.a. speed stat'en. Tooltip'ene forklarer dette bra.

 

Kan virke som du ønsket/forventet ett annet spill enn hva som ble levert, og opplevelsen ble deretter. D:OS er ikke ett perfekt spill, men du har hatt en helt annen opplevelse enn meg.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Tviler på om det blir Kickstarter om de holder seg til Paradox. Shams Jorjani i PI er kjent som veldig skeptisk til Kickstarter generelt og PI har uttalt flere ganger at de ikke selv noensinne vil gjøre en Kickstarter med sine (interne) team.

 

Obsidian er privat eid og ikke eid av noen utgivere så enten så enten eier de IPene som de gir ut (Pillars of eternity) som de så kanskje "leier" inn utgivere som Paradox eller så blir de leid til å utvikle IPer (South park, New vegas etc.)

 

Så med PoE er det samme hva Paradox interactive må mene om kickstarter da de bare i dette tilfellet ikke er noe mer enn finansiering av reklame og andre ting for whatever de har skrevet under på.

Lenke til kommentar

At du roter til folka dine høres litt ut som du ønsker å ha ting best mulig, jeg har ikke tenkt på dette i det hele tatt og ting har gått veldig greit.

Sant det. Mange misforstår egentlig helt hva rollespill går ut på og får en mye fattigere opplevelse av den grunn. (Dette gjelder også for en del strategispill.)

 

Når de som designer spillene legger inn mange valgmuligheter og frihet inn i systemene sine for karakterutvikling, så er det ikke for at spillerne skal gå til en eller annen nettside å slå opp hva som er såkalt "optimal build". Om en spesiell kombinasjon er bedre til f.eks kamp, enn en annen så er det ikke til din fordel og la noen andre finne ut for deg på forhånd, ihvertfall ikke til enspiller. Om man er en av de mange som henger seg opp i slikt så begrenser jo dette bare valgmulighetene man har til en eller noen få karaktersammensetninger.

 

Det som derimot er den riktige (for å få mest glede ut av spillet) måten å spille på er å selv eksperimentere med sammensetningen av karakterer. Om man finner ut noe som fungerer veldig bra, så er jo det gøy, og om det fungerer mindre bra så får man heller glede seg over den økte utfordringen.

 

Veldig mange er av en eller annen grunn veldig opphengt i å spille med den aller kraftigste karaktersammensetningen (builden) i mange spill, og ihvertfall ikke en som er under gjennomsnitt kraftig. Hvorfor? Det er ikke mange rollespill som er designet slik at det er veldig mye vanskeligere å komme gjennom spillet med de dårligste sammensetningene. Men det er en god del spill, der spillene er mye lettere å komme gjennom med en spesiell sammensetning. Dette tror jeg ikke er noe å ønske seg for de aller fleste, men mange tro allikevel at det er helt grusomt å spille med en "sub-optimal build".

 

Dette gjelder også en god del innenfor strategispill, men strategispill spillere er generelt mer opplyste enn spillere av rollespill.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

 

Tviler på om det blir Kickstarter om de holder seg til Paradox. Shams Jorjani i PI er kjent som veldig skeptisk til Kickstarter generelt og PI har uttalt flere ganger at de ikke selv noensinne vil gjøre en Kickstarter med sine (interne) team.

Obsidian er privat eid og ikke eid av noen utgivere så enten så enten eier de IPene som de gir ut (Pillars of eternity) som de så kanskje "leier" inn utgivere som Paradox eller så blir de leid til å utvikle IPer (South park, New vegas etc.)

 

Så med PoE er det samme hva Paradox interactive må mene om kickstarter da de bare i dette tilfellet ikke er noe mer enn finansiering av reklame og andre ting for whatever de har skrevet under på.

 

Poenget er selvsagt at begge har sagt seg interessert i et videre samarbeid, og da er finansiering fra Paradox er mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...