Gå til innhold

Nå har Altibox' TV-portal blitt mer brukervennlig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har også fjernet muligheten til å direkte slette opptak direkte når du er ferdig med en episode i en serie e.l. Nå må du ha tunga rett i munnen slik at du ikke sletter feil, dette er vel hva de mener med bedre brukervennlighet ;-)

Ellers føles designet "skrikende". En bedre utnyttelse av resursene hadde vært å få tilbake de norske lokal kanalene fra shoutcast. Shoutcast radio senker lysstyrken på TV etter kort tid. Hvorfor kan ikke dette gjøres med den ordinære radioen? Jeg trodde dette var pga. reklamen, men nå er det ingen reklame sammen med radioen! Jeg blir vel vant til dette designet også, men det er ingen forbedring!

Lenke til kommentar

Jeg har nå vært kunde hos Altibox i snart tre år. Før det harjeg vært kunde hos både Get og Canal Digital. I store deler av denne tiden jeg har vært kundehar Altbox skrytt over å ha de mest fornøyde kundene. Jeg skjønner overhode ikke hvem disse kundene er? alle jeg har snakket med, og da mener jeg alle, er misfornøyde, Gammeldags grensesnitt (nye er litt forbedring) tungvindt å bruke sammenliknet med konkurentenes løsinger fra 3-4 år tilbake i tid, Web shoppen ubrukelig da man til slutt ender opp å må ringe sin nettoperatør, man er låst i tv pakker og man kan ikke kjøpe enkelt kanaler man måtte ønske. Det eneste som jeg har opplevd som positivt er stabilt internet noe som selvsagt er viktig men min erfaring fra både Canal digital og spesielt Get ligger langt over det jeg opplever Altbox leverer. Dersom jeg ikke hadde dette gjennom borettslaget og det hos oss ikke er lov å sette opp parabol antenne ville jeg valgt bort Altibox for lenge siden.

Lenke til kommentar

Ja, det har blitt litt bedre enn det gammeldagse og elendige brukergrensesnittet som var før, men konkurrentene har fortsatt like gode eller bedre løsninger. Altibox er flinke til å skryte av seg selv, men det finner jeg faktisk ingen grunn til. De er ikke bransjeledende og innovative! Hadde de bare kommet opp med noe nytt og spennende - som f.eks. muligheten for å spole langt tilbake i tid (som for Altibox Overalt applikasjonen) og integrering av tjenester som Netflix, HBO, CMORE Play, Viaplay og Spotify (nei, Beat er ikke det vi vil ha!) fra dekoderen, hadde de hatt dekning for selvskrytet sitt, men den gang ei.

 

Nå er det bare en glorete gimmick de har klistret over et trist utgangspunkt. I tillegg skviser de så mange kanaler ut at bildekvaliteten er helt begredelig, spesielt på vanlige standardoppløste kanaler - og som om ikke det var nok sjonglerer de rundt på kanalplasseringene omtrent hver uke så det er håpløst å programmere en fjernkontroll med angitte kanaler. [/rant]

Lenke til kommentar

Synes menyene ble tregere samt kanalskifte gikk tregere, savner også en del funksjoner jeg synes de kunne ha implementert, blant annet muligheten til å få bort menyen eller portalen når man starter opp, barnelås som man kan stille inn til forskjellige tidspunkt, slik at ikke guttungen kan snike seg inn i kjellerstua om natten og se filmer han ikke er gammel nok til å se.

 

De kunne også ha tatt bort peis og akvarium for min del.

 

Når det gjelder Netflix så skulle det komme på de nye dekoder boksene som kommer til neste år samt en annen utforming eller nyere menyer som ikke var mulig på eksisterende bokser.

 

Personlig synes jeg at man burde ha fått bort disse boksene og heller samarbeidet med smart tv leverandørene og fått alt integrert inn i tv'ene, leste for noen år siden at de holdt på med noe slikt i Sverige (Samsung og ett eller annet Kabel Bolag)

Jeg fant linken:

 

http://www.teliasonera.com/en/newsroom/press-releases/2012/10993/teliasonera-and-samsung-launch-iptv-solution-for-smart-tv-eliminating-the-set-top-box/

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Eg er storfornøyd med Altibox sin TV-løsning, og kjenner ingen som klager så veldig mye over den heller. Hvem er disse som klager så fælt egentlig?

 

Grensesnittet de hadde fungerte helt ypperlig, var minimalistisk og pent. Det nye er stort og blokkerende. Minimalt problem for min del, men rent subjektivt synes eg ikke det var så veldig mye forbedringer.

 

Men ellers fungerer tjenesten akkurat slik den skal - stabilt og rask :)

Lenke til kommentar

Går det an å få kanalpakker også for de som har slått seg fri fra NrK. De som kun benytter monitor? Da må Altibox levere bokser som ikke faller inn under TV-mottaker definisjonen (dekoder som kan motta NrK). Mulig de må bidra med 2 forskjellige typer bokser for de forskjellige kundesegmentene som har med eller uten NrK.

 

Ellers er jeg storfornøyd med kun Netflix, og kan godt klare meg lenge med det. Har ingen hastverk. Men, det kunne vært greit med noe mer valgfrihet.

Lenke til kommentar

Det er ikke alt som er så bra som de skal ha det til.

 

Det var argumenter med at man nå fikk følge med på hva som gikk på valgte kanal etter endringen.

Det kunne man jo gjøre før også

 

Dessuten blir teksten lit for glorete på en 20 tommers skjerm

 

Navigeringen i minimenyen er faktisk lit dårlige nå . de burde beholde den horisontale forflyttingen som var raskere når man sjekket flere kanaler

 

de sier at de har tatt bort fler av de ubrukte tjenestene .

Nå var webkamera greit nok hvis man kunne velge steder selv . men det var lit tungvind å gjøre

 

spillene var grei nok hvis man kjedet seg lit

 

Epost lesingen var fullstendig ubrukelig uten et spesielt tastatur

det gikk ikke med bare fjernkontrollen , selv om man brukt en programmerbar universell utgave

 

og nyhets overskrifter fra avisen var grei nok bare de ble oppdaterte tidsnok.

 

 

på toppen av det hel så har jeg mistet teksttv på alle kanalen til TV2

Først forsvant nesten alle under konverteringen til HD kanaler

Da var det på bare TV2 filmkanalen det fungerte , nå er det borte der også

 

 

jeg har disse dekoder boksene med blå display :

 

https://www.altibox.no/image/image_gallery?uuid=7e8dec0b-e8a4-485c-b0f0-9d791b7786c2&groupId=10327&t=1360749467974

Når de fikk oppdatert portalen så ble også displayet aktivert

Det skriker mot meg med alt for sterk blå farge

også er det bare tiden som vises

 

her har jeg 2 ønsker

1: på displayet burde man kunne få velge mellom om man vil ha det på eller ikke samt om det er kokken eller kanalnummeret som vises for ikke å snakke om muligheten til dimme styrken på lyset der

 

2 det burde det være mulig å deaktivere indikator lyset når dekoderen ar av ( i stand by modus )

 

 

 

 

Er det noen fra altibox som leser her på forumet , og kan ta meningen våres videre ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg savner hastighetsøkningen de pratet om tidligere i år, jeg.

Gjelder ikke borettslag.

Jeg bor i borettslag og har fått hastighetsøkning. Vi har 1/1 nett ferdig i husleien, men betaler for raskere internett selv. Min bror har ikke fått det. Vi bor samme sted, og hadde begge 60/60 nettet. Han valgte å gå opp ett hakk på hastigheten (100/100), og har ikke fått oppgradert til 150/150 som han trodde ville skje.

Lenke til kommentar

Har fått noen problemer etter oppgraderingen av portalen. Personlig så har jeg ikke noe problem med utseende eller noe slikt. Ble gledelig overrasket over at navigering i Guiden var blitt en del kjappere, er nå ikke irriterende tregt mer.

 

Men opptak har startet å få hakking i lyden ved avspilling, lyden dropper ut ved ujevnte mellomrom. Testet både skikkelig restart, og ved å ta strømmen på den. Ikke noe av det hjalp.

 

Etter hvert så starten dekoderen å ikke ta i mot signaler fra fjernkontrollen (har universal fjernkontroll, testet da originalen samt tastaturet, og den reagerte ikke på dem heller).

 

Det siste feilen jeg oppdaget i går er volum lyden. Setter denne til 100, da jeg har egen forsterker som regulerer volumet. Det har skjedd av og til før at denne har resatt seg til 55 (som vel er default volum). Nå virker det som at den resetter seg til dette volumet hver gang man skrur av og på dekoderen. Når jeg da skrur lyden opp, så var det ett par ganger at selve volumet ikke ble høyere, selv om tallene på skjermen gjordet det. (Skulle ønske det var mulighet i menyene til å sette utvolum til "Fixed" for de av oss som bruker ekstern forsterker til lyd, har i hvertfall ikke funnet det)

 

Var i kontakt med dem på mail, og dette hadde i hvertfall ingenting med ny portal å gjøre, da det kun er ett grafisk grensesnitt. Underlig at med samme dekoderen som jeg har hatt i snart 3 år ALDRI har hatt slike problemer før, og det startet dagen etter ny portal kom.

 

Ble anbefalt å ringe dem, noe jeg gjorde. Og der var svaret at jeg bare fikk vente å se om det bedret seg, for han kunne ikke se noe problem. Ingen spørsmål om dekoder type, ingen (til mitt vitende) nedskriving av feilmelding.

 

Dette er første gang jeg har hatt problemer fra dem, så er ellers meget godt fornøyd som kunde. Har på de snart 3 årene jeg har brukt dem kun opplevd at nettet har falt ut 1 gang, og var borte i maks 5 minutter. Hadde Nextgentel før, og hadde ikke annet enn problemer.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Er avventende positiv til den nye portalen. Den gamle var treg, ustabil, uryddig og ineffektiv.

 

Men, hva skjer med samarbeidet med Electrokompaniet?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1563601

 

 

Spurte i dag hos Soundgarden.

Selgeren hadde lite informasjon om spesifikasjonene til lydsystemet, og kunne melde at de hadde noe tekniske problemer. Forhåpentligvis i salg før jul.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Er avventende positiv til den nye portalen. Den gamle var treg, ustabil, uryddig og ineffektiv.

 

Men, hva skjer med samarbeidet med Electrokompaniet?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1563601

 

Spurte i dag hos Soundgarden.

Selgeren hadde lite informasjon om spesifikasjonene til lydsystemet, og kunne melde at de hadde noe tekniske problemer. Forhåpentligvis i salg før jul.

 

Takk for informasjon!

 

Da er det bare å håpe at dette går i orden slik som det ble skissert i vår.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar

her har jeg 2 ønsker

1: på displayet burde man kunne få velge mellom om man vil ha det på eller ikke samt om det er kokken eller kanalnummeret som vises for ikke å snakke om muligheten til dimme styrken på lyset der

 

2 det burde det være mulig å deaktivere indikator lyset når dekoderen ar av ( i stand by modus )

 

 

 

 

Er det noen fra altibox som leser her på forumet , og kan ta meningen våres videre ?

 

https://www.facebook.com/Altibox?ref=bookmarks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...