Gå til innhold

– Gi opp Windows Phone, velg Android isteden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

I første omgang skulle man tro at dette var den opplagte løsningen, men så enkelt er det ikke. For det første handler det om prestisje og stabilitet i Microsoft-systemet, og en retrett fra WP kan oppfattes negativt av folk både i og utenfor MS. Her kan det bli snakk om hoderulling i ytterste konsekvens. Dernest kommer at det er et enormt press på marginer blant de som leverer Android-telefoner. Kineserne er kommet for fullt, og det spørs hva man kan tjene på å bli enda en ny leverandør av Android'er. Et lite pluss at Nokia er lettere å uttale enn alle de kinsiske navnene.

Lenke til kommentar

Apper er viktig, men jeg sitter med en Xperia Z2 nå etter å ha hatt Nokia med WP lenge.(kjøpte Z2 pga. at den er vanntett)

Fin telefon,men å gå tilbake til Android etter ett år med WP var verre enn jeg trodde. Spotify appen er bedre, jeg fant et par andre apper som jeg ikke har på WP telefonen, men så er det likevel et eller annet med WP som gjør at jeg vurderer å kvitte meg med Z2'en. Jeg mener det er plass til WP, og vi forbrukere er tjent med at det er flere enn 2 aktører på banen. Både med tanke på innovasjon og konkurranse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Problemet er vel heller at mange ikke har fått opp øynene og forstått WP og der er et problem som MS har løst dårlig.

 

Har nå valg WP og angrer ikke et sekund. Beste system jeg har brukt på lenge.

 

For de som elsker å finjustere og være "datateknikker" så passer sikket Android for disse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva slags agenda Robert Schoble har, men for i det minste å balansere artikkelen noe kunne det jo ha vært nevnt at det ikke er NOE som tyder på at Microsoft har tenkt å gå vekk fra WP. Tvert om tyder alt på at de tenker langsiktig og er innstilt på at det kommer til å ta tid på å opparbeide seg markedsandeler. Kombinasjonen av å kutte NokiaX-serien (med Android) og kjøre hyppige oppdateringer og forbedringer til WP understøtter dette inntrykket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva slags agenda Robert Schoble har, men for i det minste å balansere artikkelen noe kunne det jo ha vært nevnt at det ikke er NOE som tyder på at Microsoft har tenkt å gå vekk fra WP. Tvert om tyder alt på at de tenker langsiktig og er innstilt på at det kommer til å ta tid på å opparbeide seg markedsandeler. Kombinasjonen av å kutte NokiaX-serien (med Android) og kjøre hyppige oppdateringer og forbedringer til WP understøtter dette inntrykket.

 

Godt poeng, skal legge inn en linje om det. Takk for tips! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg skjønnar ikkje at mobilprodusentane ikkje gidder å utstyre fleire telefonar med Windows phone, iallfall når det gjeld dei billige forferdeleg hakkete Android telefonane. Windows Phone fungerer bra på billige telefonar, er ryddigare og meir brukarvennleg. Så eg likar Windows phone betre enn Android.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har virkelig prøvd å leve ett liv med WP - det nytter ikke. Appene jeg vil ha finnes ikke, og det er jo hele vitsen med en smartphone eller hva? Hadde de vært på plass ville den fungert fint tiltross for noe problemer med gmail/google integrering av noe som enkelt som kontakter/grupper. Pluss for gps/kart skal den ha, den Nokian jeg hadde!

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig prøvd å leve ett liv med WP - det nytter ikke. Appene jeg vil ha finnes ikke, og det er jo hele vitsen med en smartphone eller hva? Hadde de vært på plass ville den fungert fint tiltross for noe problemer med gmail/google integrering av noe som enkelt som kontakter/grupper. Pluss for gps/kart skal den ha, den Nokian jeg hadde!

 

Jeg har min 4. WP-telefon pga et brukergrensesnitt som passer meg.

Enig i at app-utvalget har vært den store negative faktoren med WP. Med skikkelig satsing på apper fra start, i det minste fra WP 8, hadde vi gjerne hatt Nokia fremdeles - i tillegg til andre produsenter av betydning.

Det virker som om Microsoft har vært vinglete og uten skikkelig trøkk i WP-satsingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...