Gå til innhold

–Denne er tynnere og lettere enn MacBook Air


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig ser vi enheter med skikkelige høytoppløste skjermer på Windows fronten. Etter min totalt subjektive mening vil det være litt vanskelig for andre OEMs å gjøre det bra nå som Surface Pro 3 er her. Pga kickstanden vil jeg tro at SP3 er hakket mer stødig når man skal bruke berøring enn som for eksempel Asus som docker sine i et tastatur som er nødt til å stole på vekta til tastaturet for å ikke vippe over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi trenger nå er ekstern grafikk, som MSI GUS II, eller Gigabyte sin boks, som ikke har noe navn enda

 

Jepp, om det hadde kommet noen gode Thunderboltbaserte dockingløsninger som fungerer på tvers av enheter på en god måte så kan fort maskiner som dette dekke behovet til veldig, veldig mange.

 

 

Håper ikke den er like bedriten som T300. Skjermen er ALT for tung, tastaturet/docking alt for lett. Så kan man tenke seg hva som skjer når man vipper skjermen litt bakover :p

 

Dette har vært et fenomen men de fleste av Asus sine "hybrid"løsninger til nå, kan vel håpe at de har klart å bedre på dette etterhvert men utfordringen er jo at maskinvaren nesten må ligge i skjermen + batteri om den skal fungere som både ultrabook og nettbrett med lik ytelse og maskinvare på begge deler.

 

 

Endelig ser vi enheter med skikkelige høytoppløste skjermer på Windows fronten. Etter min totalt subjektive mening vil det være litt vanskelig for andre OEMs å gjøre det bra nå som Surface Pro 3 er her. Pga kickstanden vil jeg tro at SP3 er hakket mer stødig når man skal bruke berøring enn som for eksempel Asus som docker sine i et tastatur som er nødt til å stole på vekta til tastaturet for å ikke vippe over.

 

Men igjen så er nok både tastatur og styreflate bedre her, selv om Surface Pro 3 fikk ny og forbedret styreflate så melder de fleste at den er ganske så middelmådig og frustrerende i bruk og fremdeles er tememlig liten. Også tastaturet på grunn av konstruksjonen har veldig mye fleks og relativt små taster.

 

 

 

 

Men det virker jo temmelig håpløst å sammenligne denne med MacBook Air helt uten å nevne noe om spesifikasjonene og maskinvaren? Hva forventer vi her, snakker vi Intel ULV i form av Core i5 og 7 på type 1,3 til og med 1,8GHz og Intel HD 4400 eller Intel HD 5000 skjermkort? Hvor stort er batteriet og hvilken batterilevetid kan vi forvente? Støynivå?

 

Hjelper jo fint lite om den er tynnere enn MacBook Air om den viser seg å ha halvert batterilevetid, eventuelt kjører Intel Atom eller noe lignende. Uten noen maskinvare å sammenligne med så kan jo dette for alt i vet være et ganske så annerledes produkt.

Lenke til kommentar

Gi oss litt flere gode touchbaserte apps på win8.1. Personlig hadde jeg fremdeles gått for android som OS for et nettbrett.

Pluss, dagens androidversjon har support for mus og tastatur via bluetooth, og microsofts remote desktop app har blitt god nok til daglidags bruk. Satt på kafé her om dagen og hadde tilgang på en i7 4770K, 32 GB RAM og 1TB total SSD-plass på en glimrende 1440p-skjerm med stylussupport i et nettbrettformat over 4G. Jeg kunne mer eller mindre streame youtube hakkefritt gjennom RDP. Jeg tror dette er fremtiden for superusers.

 

edit: nVidia jobber med en streamingteknologi som tillater RDP-tilgang på GPU. Gleder meg.

Endret av Randominated
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor god båndbredde satt du på da? Selv ikke med 100 mbit opp hjemme, og 80 mbit ned hos foreldrene til samboer har jeg nubbesjans til å se noe YouTube eller drive med noe visuelt krevende via remote. Det er klart når AMD, Intel og nVIDIA får lagt opp til oppegående bruk av skjermkort via remote så blir nok ting meget bedre, men det er nok fremdeles båndbredde og responstid som blir den største utfordringen for mange.

Lenke til kommentar

 

Støynivå?

 

Blir ikke noe viftestøy i hvert fall.

 

Fra artikkelen:

"Det blir bedre, med siste generasjon prosessorer fra Intel greier Asus å holde maskinen fri for vifter. Hele greia kjører med andre ord med passive kjøleløsninger, og det er rimelig friskt."

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt fascinasjonen med å betale 3x prisen for bittelitt lavere vekt og tykkelse.

 

Det kan jo virke som en litt dustete prioritering, men feks for meg, som har en romslig økonomi, bruker stasjonære hjemme, og bærbar stort sett på reise, og reiser endel, så er det faktisk verd litt å ha en liten PC, men det er åpenbart ikke for alle.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gi oss litt flere gode touchbaserte apps på win8.1. Personlig hadde jeg fremdeles gått for android som OS for et nettbrett.

Pluss, dagens androidversjon har support for mus og tastatur via bluetooth, og microsofts remote desktop app har blitt god nok til daglidags bruk. Satt på kafé her om dagen og hadde tilgang på en i7 4770K, 32 GB RAM og 1TB total SSD-plass på en glimrende 1440p-skjerm med stylussupport i et nettbrettformat over 4G. Jeg kunne mer eller mindre streame youtube hakkefritt gjennom RDP. Jeg tror dette er fremtiden for superusers.

 

edit: nVidia jobber med en streamingteknologi som tillater RDP-tilgang på GPU. Gleder meg.

Kort fortalt mener du at nettbrett ikke skal være en erstatter til PC, men et tillegg da?

Nettopp den kritikken jeg har mot nettbrett som prøver å være PC. Jeg har allerede en PC som gjør alle tyngre oppgavene bedre og et nettbrett som gjør alle lettere oppgaver bedre.

Lenke til kommentar

 

Gi oss litt flere gode touchbaserte apps på win8.1. Personlig hadde jeg fremdeles gått for android som OS for et nettbrett.

Pluss, dagens androidversjon har support for mus og tastatur via bluetooth, og microsofts remote desktop app har blitt god nok til daglidags bruk. Satt på kafé her om dagen og hadde tilgang på en i7 4770K, 32 GB RAM og 1TB total SSD-plass på en glimrende 1440p-skjerm med stylussupport i et nettbrettformat over 4G. Jeg kunne mer eller mindre streame youtube hakkefritt gjennom RDP. Jeg tror dette er fremtiden for superusers.

 

edit: nVidia jobber med en streamingteknologi som tillater RDP-tilgang på GPU. Gleder meg.

Kort fortalt mener du at nettbrett ikke skal være en erstatter til PC, men et tillegg da?

Nettopp den kritikken jeg har mot nettbrett som prøver å være PC. Jeg har allerede en PC som gjør alle tyngre oppgavene bedre og et nettbrett som gjør alle lettere oppgaver bedre.

Eller du kan droppe disse to andre enhetene og kun bruke en slik. Hvorfor skulle du bruke en i7 4770K, 32 GB RAM og 1TB total SSD-plass for å streame youtube over RDP? Jo, jeg vet, men det er faktisk dette behovet de aller fleste har, internett/streaming og dokumentbehandling. En større hjemmestasjon behøves ikke.

 

Og den maskinen du nevner vil da være totalt overkill, unyttig, og faktisk ikke bedre egnet til å gjøre de vanligste oppgavene når man er på farten, over RDP that is.

 

Tenker man bedrift har man også noe som heter Direct Access, det betyr at man kan bruke maskinen som om man er på kontoret, uansett hvor man befinner seg, så lenge man har internett på maskinen. Hvorfor da fjase med RDP når ytelsen for det meste vil være bedre på brettet for de aller fleste.

 

2012 server, hyper-V og RemoteFX, eller tilsvarende, åpner så klart også for muligheter, men det er en marginal andel av brukermassen som har behov for noe slikt. Jeg kan i teorien installere et spill på en slik server hjemme og spille på nettbrettet, men det blir helt spesielt. Jeg spiller heller på den dedikerte gamingriggen når det passer seg.

 

Har en Venue Pro 11 og Surface Pro som jeg har med rundt omkring, og det fungerer utmerket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kan fint bli erstatningen min når jeg må bytte ut min Zenbook UX32VD etterhvert. Perfekt til mitt bruk; ta med på fototurer for å kunne overføre bilder fra minnekort og gjøre en grunnleggende culling i Lightroom, samt litt enkel keywording og bildebehandling on the go. For å si det på godt norsk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...