Gå til innhold

Microsoft Surface Pro 3-detaljer lekket på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Dette blir spennende.

Surface Mini skal jeg ha. Mer eller mindre uansett.

 

Men Surface Pro 3. Hvis den er rundt 12" kan den erstatte den bærbare PC-en jeg har nå.

Støtter den en såkalt "active digitizer" pen er det et garantert kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg driter i vekt, men håper de får ut en vifteløs variant.

 

AtW

Har en førstegenerasjons Surface Pro, som naturligvis har en dårligere egnet prosessor for vifteløst oppsett. Har likevel tenkt å dele to av mine betraktninger med deg:

 

En: Surface Pro (gen. 1) er en ultrakompakt PC, og har som mange ultrakompakte PC'er en vifte. Støynivået på den viften er ubetydelig. Jeg har bakgrunn som sensitiv for viftestøy og dreiv en stund med Socket 479 og annet dill for å få vifteløs CPU på stasjonær. Jeg har også en ti år gammel vifteløs tabletPC med SSD som ikke produserer lyd. En Surface Pro (gen. 1) har et støynivå som er lavere enn LCD-skjermene mine når de viser hvit bakgrunn. Støynivået er ikke en vesentlig faktor på Surface Pro (gen. 1). Viften kan forøvrig skrus av i programvare, afaik.

 

To: Surface Pro (gen. 1) har et varmeproblem. Igjen, dette er med en eldre generasjon prosessor, som ikke er godt egnet for vifteløs drift. Microsoft har ofret komfort for lydnivå i dette oppsettet. Vi snakker om et varmeproblem som får meg til å bytte håndgrep, snu enheten 180 grader når jeg bytter hånd, får meg til å avbryte tegne-aktiviteter fordi enheten blir for varm, etc.

 

Surface Pro (gen. 1) trenger mer vifte, ikke mindre. Dessverre, for jeg liker ikke viftestøyen på Surface Pro (gen. 1) heller, så lenge jeg kan høre den om jeg anstrenger meg, så anstrenger jeg meg.

 

Her er det snakk om generasjon 3, med en rekke forskjellige prosessorer. Disse prosessorene skal - uten at jeg har sjekket modellene - nok være kjøligere og trenge mindre avkjøling. Og jeg vet ikke hvilke vifter som står i de forskjellige generasjonene, eller hvordan støynivået kan sammenlignes. Men jeg tviler på at disse modellene er klare.

 

 

Vifter bruker jo strøm også, så jeg vil helst ha de bort. Men ikke på bekostning av komfort.

 

 

Edit: grammar

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg driter i vekt, men håper de får ut en vifteløs variant.

 

AtW

Har en førstegenerasjons Surface Pro, som naturligvis har en dårligere egnet prosessor for vifteløst oppsett. Har likevel tenkt å to av dele mine betraktninger med deg:

 

En: Surface Pro (gen. 1) er en ultrakompakt PC, og har som mange ultrakompakte PC'er en vifte. Støynivået på den viften er ubetydelig. Jeg har bakgrunn som sensitiv for viftestøy og dreiv en stund med Socket 479 og annet dill for å få vifteløs CPU på stasjonær. Jeg har også en ti år gammel vifteløs tabletPC med SSD som ikke produserer lyd. En Surface Pro (gen. 1) har et støynivå som er lavere enn LCD-skjermene mine når de viser hvit bakgrunn. Støynivået er ikke en vesentlig faktor på Surface Pro (gen. 1). Viften kan forøvrig skrus av i programvare, afaik.

 

To: Surface Pro (gen. 1) har et varmeproblem. Igjen, dette er med en eldre generasjon prosessor, som ikke er godt egnet for vifteløs drift. Microsoft har ofret komfort for lydnivå i dette oppsettet. Vi snakker om et varmeproblem som får meg til å bytte håndgrep, snu enheten 180 grader når jeg bytter hånd, får meg til å avbryte tegne-aktiviteter fordi enheten blir for varm, etc.

 

Surface Pro (gen. 1) trenger mer vifte, ikke mindre. Dessverre, for jeg liker ikke viftestøyen på Surface Pro (gen. 1) heller, så lenge jeg kan høre den om jeg anstrenger meg, så anstrenger jeg meg.

 

Her er det snakk om generasjon 3, med en rekke forskjellige prosessorer. Disse prosessorene skal - uten at jeg har sjekket modellene - nok være kjøligere og trenge mindre avkjøling. Og jeg vet ikke hvilke vifter som står i de forskjellige generasjonene, eller hvordan støynivået kan sammenlignes. Men jeg tviler på at disse modellene er klare.

 

 

Vifter bruker jo strøm også, så jeg vil helst ha de bort. Men ikke på bekostning av komfort.

 

 

Jeg tror jeg er mer sensitiv for viftestøy enn deg, jeg kommer antakelig ikke til å akseptere noe viftestøy i det hele tatt for min tiltenkte bruk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette blir spennende.

Surface Mini skal jeg ha. Mer eller mindre uansett.

 

Men Surface Pro 3. Hvis den er rundt 12" kan den erstatte den bærbare PC-en jeg har nå.

Støtter den en såkalt "active digitizer" pen er det et garantert kjøp.

Pennen som følger med er visstnok Wacom, som og har hjulpet med programvaren for touch. den får i tester skryt for å være presis og følsom. Dog bruker jeg ikke min Surface (gen 1) til tegning eller foto/video, så har derfor ikke testet den så mye.

 

Jeg kjøpte min på tilbud, 2995,- og har kjøpt med det originale touch-tastaturet. Til den prisen synes jeg at jeg fikk en god erstatning for mitt prehistoriske nettbrett. Det jeg savner er 4G innebygd, samt en luke for selv å kunne bytte ut mSata SSD og ram til noe med større kapasitet, siden det tross alt er PC, ikke rent nettbrett.

 

Hvilken oppløsning har 12"-laptoppen? Surfacen har 1080P oppløsning, og du får relativt mye skjermflate på den lille skjermen. Større skjerm hadde nok betydd mer vekt og, og da synes jeg personlig at dette blir for tungt til å orke å dra med meg så ofte. Jeg ville gjerne hatt den lettere enn den er per nå, men synes den er innenfor grensene slik at jeg faktisk tar den med med meg ofte, fremfor å legge den igjen hjemme.

Endret av Snowleopard
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg er mer sensitiv for viftestøy enn deg, jeg kommer antakelig ikke til å akseptere noe viftestøy i det hele tatt for min tiltenkte bruk.

 

AtW

 

 

Det kan hende.

 

Det kan også hende at du vil ha interesse av å sjekke viftestøyen på nærmeste Elkjøp, hvis du ikke har testet. Den er altså som jeg sa lavere subjektivt enn støynivået på enkelte LCD-paneler.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg bruker Surface Pro (gen 1) til bl.a. Photoshop Elements/GIMP/Manga Studio med Wacom-penn. Ikke bare touch, trykksensitiv.

 

Disse programmene trenger ikke mer omph, det er videobehandling etc. som trenger mer omph.

Jeg har også prøvd Photoshop og et program som heter BlackInk på min 1.Gen Surface, og det er langt i fra tilfredstillende. Vi har nok forskjellige krav til hardware når man jobber :)

 

Man kan helt fint bruke en hammer og skrujern til å sette opp vegger, men det er nok å foretrekke å gjøre den jobben med spikermaskin og andre power tools ;) (Hvis du skjønner sammenligningen)

Lenke til kommentar

Broadwell CPU kan gi et hvileskjær, men Surface er og blir en kalkun. Den kommer heller ikke til å fly.

Det er sikkert ikke interessant, men jeg skal helt sikker ikke ha en. Jeg har en 2-er på benken, og den samler støv.

 

At du ikke passer inn i kundegruppen, gjør ikke Surface (Pro) til en kalkun.
Lenke til kommentar

Jeg har også prøvd Photoshop og et program som heter BlackInk på min 1.Gen Surface, og det er langt i fra tilfredstillende. Vi har nok forskjellige krav til hardware når man jobber

 

(...)

 

Man kan helt fint bruke en hammer og skrujern til å sette opp vegger, men det er nok å foretrekke å gjøre den jobben med spikermaskin og andre power tools ;) (Hvis du skjønner sammenligningen)

 

 

 

Mulig det. Jeg tror du har overdrevet tro på hardware-kravene til Photoshop. Eventuelt så snakker du om helt andre ting i Photoshop enn det man bruker pennen til.

 

I forhold til å tegne så vil jeg påstå at hardwaren lett driver det, og jeg har historisk sett kjørt Photoshop på hardware som bare hadde en brøkdel av kraften til dette. Tegnet for eksempel med mange lag i photoshop CS3 på en TravelMate C111 (Intel Extreme Graphics 2, Intel Pentium M 1 GHz, 1/2 GB minne). Surface Pro kan kjøre i åttiåttetall rundt slik hardware.

 

Og Photoshop har jo knapt blitt mer tungdrevet siden Photoshop 7. Bare filtrene som har det.

 

Da ville jeg heller påstå at unøyaktigheten i Wacom-digitizeren er et langt mer vesentlig poeng for denne typen bruk. Hardwaren er ikke i stand til å lage beine diagonale streker, og unøyaktigheten tar helt av i hjørnene. Dette må man kompansere for når man tegner, og det er mye mer utfordrende når man jobber i Photoshop enn dagens GPU-kraft.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...