Gå til innhold

Derfor liker du «dårlig» musikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt på Dream Theater og Liquid Tension Experiment siden jeg var 11, det er fremdeles ofte jeg hører på musikk fra disse, og samme plata kan gå om og om igjen, til og med samme låta. Ganske sikker på at jeg aldri kommer til å gå lei dette.

 

Jeg kan høre på "mainstream", men ikke i lengden, og i alle fall ikke repeterende. Det holder med en gang annen hver uke per låt.

Lenke til kommentar

Huffameg.. Hører ikke på "radiohits".. Det er bare de samme sangene som går om og om igjen. Blæh, kjedelig. Det er som om det ikke finnes andre sanger å sette på, men folk hører jo på det allikevel (sukk).. Og for ikke å glemme kvaliteten på tekstene til noen av sangene. Enkle ord eller setninger som går om og om igjen, blir fort kjedelig og etterhvert irriterende for min del..

 

Bare jeg tenker på "radiohits" får jeg vondt i hodet. Jeg hadde heller hørt på country enn å høre på dårlig musikk. Blæh!

 

Nei, tror jeg holder meg til rock, metall og spillmusikk ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

hadde noen spurt meg om hvilken låt jeg ville ha på, vet jeg hva jeg hadde svart, og det er ikke musikk som går på radioen.

 

Hvilken låt vil du høre på? :)

Lenke til kommentar

Jeg hører veldig mye på sanger jeg alt har spilt en gang før, fordi jeg likte akkurat den lålta da. Den speillista vokser jevnlig etter hvert som jeg oppdager ny musikk jeg liker. Det hører med til historien at jeg ikke perioder liker en type/genre musikk og litt senere en helt annen type.

 

Har også merket at ny musikk jeg liker oppdages sporadisk og ved tilfeldigheter, men ofte faller i kategorien "You may also like this..." musikk som ligner på det jeg allerede liker...

 

Hm, kanskje jeg faktisk har utviklet en musikksmak. og det jeg refererer til som dårlig musikk vel det er fortsatt dårlig i mine ører det og det orker jeg ikke å høre på....

 

Har dog oppdaget at noen låter gir meg gåsehud, nesten som musikken treffer en streng inne i meg (sjelden) men de låtene klarer jeg ikke å spille høyt nok. Jeg liker de uten å egentlig klare å forklare det for meg selv en gang og et par av de stemmer absolutt ikke med min allerede predefinere "musikksmak"

 

Og veldig mye av liste musikken er... vel ikke mye av det er å finne på mine spilllister..

Lenke til kommentar

Fy faen, her det så sykt mange kulturelle overhoder! Helt rått ass. Tenk at ingen av dere hører på radio hits og syns de er skikkelig dårlige.. Wooow, blir helt starstrøkk, er nesten som å være i en Cigar Smoking Club.

 

Er det ikke lov å ha en egen preferanse? Jeg liker personlig et fåtall av nye hits(type 90-tallet frem til nå) rett og slett fordi musikken er ufattelig lik og kjedelig, lite relevant for meg, lite inspirerende og tydelig laget for å cashe inn på fest kultur.

Endret av Cpt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis at jeg ville landet på Katy Perry's siste låt. Til det har hun en alt for shingrende stemme. Men, dersom musikken ble ansett for dårlig av brorparten av lyttere, og jeg synes det var noe spesiellt, unikt og for meg behagelig, så ville jeg nok endt opp å like "dårlig" musikk jeg også. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Det er en liten brist i disse forskerenes logikk, fordi jeg som er en musikkinteressert fyr har fullstendig sluttet å lytte på radio for flere år siden (med unntak av NRK P2), rett og slett fordi musikken de spiller er banal og enfoldig. Og så har du P4 som har hatt den samme spillelista i 20 år.

Når det er sagt, det at musikken har enkle virkemidler og har en kommersiell appell er ikke for meg ensbetydende med at den er dårlig. Det er forskjell på Michael Jackson og Katy Perry for å si det sånn. :)

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...