Gå til innhold

Dropbox: – Vi er best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iCloud har ingenting i denne sammenligningen å gjøre. Da kan man like gjerne ta med Steam sin synkronisering av spill-saver. Det er så propertiært og låst at det i praksis er ubrukelig til alt annet enn bilder og kontakter på Apple-enheter

Personlig har jeg falt for Google Drive. Har testet både Dropbox og SkyDrive ganske grundig, men havner tilbake på Drive alltid. Det blir dog spennende å se nå som MEGA kommer med Windows-klient; det kan fort bli en favoritt til lagring av større filer! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bruker dropbox kun fordi telefonen tar backup av bildene mine automatisk til den tjenesten, og det kun fordi jeg fikk det med gratis og er ferdig integrert i min Samsung telefon, ellers kunne Dropbox dratt til helvete for alt jeg bryr meg.

 

Ellers bruker jeg Skydrive og Jotta. Skydrive er jo nå automatisk i Win 8.1, som jeg bruker på flere PCer, og det er jo genialt.

 

Jotta er genial fordi det er den desidert kjappeste tjenesten av alle, og kanskje sikreste. Til massiv backup er den også langt billigere en dropbox og de fleste andre tjenester.

Endret av MrLG
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker selv drøye 200 GB på dropbox og er veldig fornøyd med tjenesten.

De er også skrekkelig gode til å synkronisere og holde orden på filene og "filbitene", og til å unngå å korrumpere filer ved stadige delvisopplastinger etc. Det er dette jeg er redd for å miste om jeg bytter til f.eks jotta.

 

Problemet mitt er at jeg snart må oppgradere til 500gb, men at dette er saftig dyrt. Det er ingen kvantumsrabatter eller "medlem siden tidenes morgen"-rabatt og få hos dropbox, så nå venter jeg bare til neste prisreduksjon og håper at den inntreffer før dropboxen min sprekker.

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom Drive og Bitcasa, men vendte tilbake til Dropbox. Jeg liker grensesnittet på tjenesten bedre, og det er helt klart mer tiltalende å bruke en uavhengig leverandør fremfor monsteret Google etterhvert har blitt. Skydrive og iCloud har aldri vært aktuelle for min del, av åpenbare grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv er jeg enig :D Faller stadig tilbake på Dropbox. Er jo storforbruker av Google sine tjenester, og er stadig innom Drive som både lager og pga. deres office applikasjoner, men de slår ikke Dropbox på det Dropbox gjør best.

 

Fordelen med Dropbox er at de driver med bare en ting, skylagring. De har ikke noe bloated tjeneste eller software, kun en enkel skymappe som alltid er tilgjengelig.

 

Godt å vite alle mine mobilbilder ligger trygt i min Dropbox til en hver tid (selv om dette ikke er en tjeneste kun de leverer)

 

Lyst til å teste Jotta da, siden det er norsk og greier, men litt avhengig at de har gode apps og god multiplattform støtte (da jeg ofte bruker litt utradisjonelle operativsystem, type linux)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker selv drøye 200 GB på dropbox og er veldig fornøyd med tjenesten.

De er også skrekkelig gode til å synkronisere og holde orden på filene og "filbitene", og til å unngå å korrumpere filer ved stadige delvisopplastinger etc. Det er dette jeg er redd for å miste om jeg bytter til f.eks jotta.

 

Problemet mitt er at jeg snart må oppgradere til 500gb, men at dette er saftig dyrt. Det er ingen kvantumsrabatter eller "medlem siden tidenes morgen"-rabatt og få hos dropbox, så nå venter jeg bare til neste prisreduksjon og håper at den inntreffer før dropboxen min sprekker.

Ubegrenset lagring på Jotta er jo latterlig billig så hvorfor du ikke bruker det er jo en gåte.

Lenke til kommentar

Ubegrenset lagring på Jotta er jo latterlig billig så hvorfor du ikke bruker det er jo en gåte.

 

Fordi jeg er redd for kvaliteten på tjenesten.

Dropbox har vist seg å synke filene bra. Den gangen jeg prøvde Google drive (i starten riktignok), opplevde jeg korrupte filer, dårlig ytelse på synkronisering, synking av hele filer istedenfor opplasting av den delen som faktisk var forandret (spesielt kjipt når man har store filer med stadige, små forandringer) og mye annet.

 

Jeg har lyst til å prøve jotta, men når jeg ser på facebooksidene deres og alle de misfornøyde kundene og den dårlige supporten de får så holder jeg meg til det jeg vet fungerer.

Lenke til kommentar

Fungerer Jotta akkurat som Dropbox at den synkroniserer automatisk?

 

Ja, de har en mappe som legger seg i Windows akkurat som dropbox og skydrive. I tillegg har de et eget program, som du også bare kan dra mapper over i, og da blir de overvåket og lastet opp kontinuerlig. Fordelen med sistnevnte er at PCen slipper å synkronisere 200 GB med bilder hver gang du legger inn Jotta på ny maskin, for det programmet laster ikke ned mappene, den bare laster opp og er ment for backup.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

 

Ja, de har en mappe som legger seg i Windows akkurat som dropbox og skydrive. I tillegg har de et eget program, som du også bare kan dra mapper over i, og da blir de overvåket og lastet opp kontinuerlig. Fordelen med sistnevnte er at PCen slipper å synkronisere 200 GB med bilder hver gang du legger inn Jotta på ny maskin, for det programmet laster ikke ned mappene, den bare laster opp og er ment for backup.

Har du peiling på hvordan den fungerer med eksterne harddisker? Pga jeg bruker SSD i en bærbar har jeg bildene mine på en ekstern HD som bare står tilkoblet en gang innimellom.

Lenke til kommentar

Har du peiling på hvordan den fungerer med eksterne harddisker? Pga jeg bruker SSD i en bærbar har jeg bildene mine på en ekstern HD som bare står tilkoblet en gang innimellom.

 

Den fungerer med eksterne hardisker. Hvis ikke hardisken er koblet til gir programmet beskjed om at den ikke finner mappen på hardisken bare.

 

Jotta har vel 5 gb gratis, så du kan jo laste ned å teste selv.

Lenke til kommentar

Aldri hatt et eneste problem med Jotta. Du finner nok like mye negativt om Dropbox da det kun er negative kommentarer som havner på slike sider.

Alle som er fornøyde skriver jo sjelden dette da de ikke har noen grunn til det.

Det er strengt tatt noe man burde merke seg når man ser på nett etter erfaringer.

 

Det er sant, men det var supporten de fikk (eller måtte vente for lenge på for å få for lite av) jeg bemerket meg og som fikk meg til å slå bort jotta for denne gang. Kanskje de er underbemannet og lider av voksesmerter, kanskje de har dårlig supportkultur - ikke vet jeg.

 

Foreløpig holder jeg meg til dropbox til kvoten min er full. Hvis dropbox reduserer prisene sine oppgraderer jeg til 500GB, hvis ikke skal jeg ta en ny vurdering av jotta.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...