Gå til innhold

Band gir ut musikk på diskett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

16 kbps mono som er kanskje akkurat nok til tale, som f eks radio opptak etc, betyr i praksis 7,2 MB per time.

Så hvis disse "8 kjappe punklåter" er si 3 min hver og hvis de skal bruke hele disketten ender vi opp med sånn ca 16 kbps (mer nøyaktig 15,5 kbps), i mono, og ca 8 kbps i stereo.

Med andre ord helt for j***ig lydkvalitet. Men et interessant konsept, for alle del. Men hvis "retro" er den generelle ideen burde en valig kassett gjøre susen.

Endret av nessuno
Lenke til kommentar

Viss det er tracker spor så gir ikke kbit/s noen mening. Tracker-filer er bygd opp av mange små lydfiler som blir repetert. Litt som MIDI bare at du får med alle lydene som skal spilles av, isteden for at lydkortet står for det.

Viss lydfilene er av god kvalitet så blir musikken av god kvalitet også.

Lenke til kommentar

Latskap, nessuno. Alt du lurer på finner du på linkene til hjemmesiden.

- Poenget med disketten er PR. Er du opptatt av lydkvalitet velger du FLAC og ikke diskett.

- De åtte låtene er til sammen på 8 minutter og 57 sekunder. Dvs. ca 16,4 kbit/s.

 

Simen, du tror vel virkelig at jeg skal foreta en full in-depth gjennomgang av hva og hvorfor, hvis poenget mitt vare bare å belyse kvaliteten? Takk skal du ha, kaptain åpenbarhet, at jeg nå er fullt klar over at dette er en PR stunt.

 

edit:

og forresten, hørte nylig på en gammen tape-til-mp3 mastering av en 80-talls band. Allslags lydforvrengning og annen herlighet, akkurat som å høre det på en kopi-av-kopi kassett på en billig knockoff walkman. Mye mer retro og mye mer interessant enn å høre på forvrengt mp3 lyd fra en diskett, som ingen har maskin til uansett for å spille av.

Endret av nessuno
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...