Gå til innhold

I kveld får SimCity en stor oppdatering (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du mener "kvasse kanter" ikke sant?

 

Uansett, jeg har alltid hatt lyst å spille dette, men jeg er ikke typen til å spille noe som dette lenge, og jeg holder meg unna av prinsipp. Nettproblemene skiter jeg i. Det var mer eller mindre ærlige problemer, men man kan ikke si det samme for online only og andre løgner som har blitt spyttet ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Du mener "kvasse kanter" ikke sant? Uansett, jeg har alltid hatt lyst å spille dette, men jeg er ikke typen til å spille noe som dette lenge, og jeg holder meg unna av prinsipp. Nettproblemene skiter jeg i. Det var mer eller mindre ærlige problemer, men man kan ikke si det samme for online only og andre løgner som har blitt spyttet ut.

 

Hvasse og kvasse kan begge brukes. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy, men jeg synes folk overdriver og krisemaksimerer noe voldsomt. Hvis Sim City 4k er så fantastisk, hvorfor har ikke folk spilt det på ti år? Og hvorfor går ikke folk bare tilbake til det? Synes det er merkelig at folk seks uker etterpå fremdeles er så opptatt av å slenge dritt om et spill de kanskje ikke engang har spilt. Det virker faktisk som om mange er sinte fordi de må betale for å få spille det - det er jo når folk ikke betaler for spill de ellers ville kjøpt som gjør at disse store utgiverne er desperate etter cash på PC-plattformen og de resorterer til DRM. Se hvor mange kopier Diablo III solgte kontra Diablo II f.eks. Det er ikke kun forventninger som gjorde at det solgte i bøtter og spann - sansyneligvis spilte DRM en diger rolle.

 

Et par måneder etter at Diablo 3 kom ut hadde det solgt 300% så mange kopier som forgjengeren gjorde på 12 år.

 

SimCity er et annerledes dyr enn Sim City 4. I min oppfatning er det mer positivt å si om spillet enn negativt - selv om det opptil nå har føltes som en betatest etter lansering. Jeg har ikke spilt på noen uker nå og har fingrene krysset for 2.0.

Lenke til kommentar

omnomnomnivore: Jeg er nok mere skuffet enn sint. Det var jo et spill man gledet seg endel til, og særlig gjennom all PR tullet de drev på med. Så det at spillet var totalt ødelagt når det kom ut gav jo en bitter bismak i min kjeft ihvertfall. Og da snakker jeg ikke om DRM'en heller.

 

Jeg spiller ikke mere av frykt for å bli totalt lei og slå det helt fra meg, dermed venter jeg nå til jeg ser flere positive innslag om en eventuel "mirakel-patch".

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fanboy, men jeg synes folk overdriver og krisemaksimerer noe voldsomt. Hvis Sim City 4k er så fantastisk, hvorfor har ikke folk spilt det på ti år? Og hvorfor går ikke folk bare tilbake til det? Synes det er merkelig at folk seks uker etterpå fremdeles er så opptatt av å slenge dritt om et spill de kanskje ikke engang har spilt. Det virker faktisk som om mange er sinte fordi de må betale for å få spille det - det er jo når folk ikke betaler for spill de ellers ville kjøpt som gjør at disse store utgiverne er desperate etter cash på PC-plattformen og de resorterer til DRM. Se hvor mange kopier Diablo III solgte kontra Diablo II f.eks. Det er ikke kun forventninger som gjorde at det solgte i bøtter og spann - sansyneligvis spilte DRM en diger rolle.

 

Et par måneder etter at Diablo 3 kom ut hadde det solgt 300% så mange kopier som forgjengeren gjorde på 12 år.

 

SimCity er et annerledes dyr enn Sim City 4. I min oppfatning er det mer positivt å si om spillet enn negativt - selv om det opptil nå har føltes som en betatest etter lansering. Jeg har ikke spilt på noen uker nå og har fingrene krysset for 2.0.

Når EA har fått sine hender ruddt SC og ødelagt serien, så synes jeg det ikke er rart at folk er sinte.

Jeg har ikke kjøpt spillet(heldigvis), men slik jeg har skjønt det så er mye av markedføringen rundt dette spillet ren og skjær løgn. Simuleringer som ikke finnes og kunstige verdier. Når man i tillegg har bugs og pronblemer med DRM, så blir hele greia bare en liksom-oppfølger av de foregående spillene. Jeg har lest flere steder at denne oppdateringen ikke vil fikse spillet, siden det er "beyond broken".

Dette betyr selvfølgelig ikke at man ikke kan kose seg med spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som fortsatt blir skuffet over at spill som EA gir ut ikke ser eller virker slik de gjør på trailere eller lignende bør tenke seg om to ganger neste gang de vil kjøpe et spill fra EA.

 

EA har markedets beste PR folk. De kan få et ræva spill til å se ut som tidenes feteste spill. Se hva som skjedde med BF3 og MOH (og Simcity) f.eks. det ferdige retail produktet var totalt søppel.

 

Når du kjøper spill fra EA betaler du tilbake for å ha latt deg bli lurt. PR koster sitt, du betaler. Den andre delen av pengekaka tar de som har ansatt folkene som får betalt for å lure deg.

 

Ikke kjøp spill fra EA ved release. De er sjeldent ferdige, kjøp senere når de er spillbare og da sikkert til redusert pris i tillegg. EA lokker ofte med beta-tilgang eller lignende til et annet spill hvis du forhåndsbstiller etc..

Hvorfor i all verden skal man bruke penger på et uferdig spill for å få tilgang til et annet uferdig spill?

De vet at spillene ikke er ferdige, og at de blir helt jævlige ved release, derfor lokker de med beta-tilganger for forhåndskjøpte kopier, slik at folk ikke skal sitte på gjerdet og lese annonser når det først kommer, for da kjøper de ikke spillet.

 

Best of all, Ikke kjøp spill fra EA overhodet. Skal du kjøpe noe kjøp noe som er publisert av EA canada.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"...eier man Windows-utgaven fra før får man også Mac-versjonen når den slippes"

 

Det er et glimrende iniativ fra EA, men det kommer dessverre til å drukne fullstendig i alt det unyanserte EA-hatet.

 

Steam har hatt dette lenge, so å kalle det eit "initiativ" er feil. Og det hjelp uansett ikkje når spelet faktisk er møkk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt lov å være skuffet med et kjøp man har gjort. Men som sagt mange som krisemaksimerer synes jeg.

 

Smellyglove, hva mener du med at SimCity ikke ser eller virker slik det gjør på trailerne? Hva er annerledes? Så vidt jeg kan se er det temmelig dønn likt. Men når man lager reklame så viser man selvfølgelig frem de aspektene som ser finest ut og funker best ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...