Gå til innhold

I kveld får SimCity en stor oppdatering (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har de fikset simmene slik at de ikke flytter mellom bolig og arbeidsplass på vilkårlig basis? Det i seg selv ville jo også fikset en hel del andre problemer, og gitt spillet mer forutsigbarhet.

 

Nei, det er en grunnleggende svakhet i simuleringen som jeg ikke tror blir fikset noensinne. EA har solgt spillet med lovnader om simulering på det nivået, men det viste seg å være løgn. Resultatet med en så svak simuleringsmodell (man kan knapt kalle det simulering, det er ihvertfall langt i fra en by som simuleres) er en rekke andre problemer, som med brannbiler og annet.

 

SimCity ble en skuffelse (jeg preordret 7 mnd før release, etter å ha sett videoer som demonstrerte hva Glassbox skulle være kapabel av) og jeg vil ikke betale for et EA spill før release under noen omstendigheter og jeg anbefaler alle andre å gjøre det samme.

Forøvrig synes jeg ikke BF3 var så ille som det gies utrykk for i denne tråden. Men så snakker vi om Dice, som har god kontroll på BF-serien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei, det er en grunnleggende svakhet i simuleringen som jeg ikke tror blir fikset noensinne. EA har solgt spillet med lovnader om simulering på det nivået, men det viste seg å være løgn. Resultatet med en så svak simuleringsmodell (man kan knapt kalle det simulering, det er ihvertfall langt i fra en by som simuleres) er en rekke andre problemer, som med brannbiler og annet.

Med hensyn til hva den knøttlille finske utvikleren Colossal Order får til i deres "Cities In Motion 2" blir dette direkte fornøyelig. I CiM2 er hver innbygger simulert og velger kontinuerlig ruter mellom A og B enten til fots, i egen bil eller via (flere ledd med) kollektivtrafikk. Panisk artig å studere effekten av en liten veiomlegging eller en ny bussrute.

 

EA har som vanlig fokus på DRM og markedsføring, størst mulig salg er målet og de driter glatt i alt annet. Jeg skjønner ikke hvorfor folk går på bløffen igjen og igjen. Tror aldri de vil lage ting som funker skikkelig fordi det da antagelig blir for vanskelig for alle kidsa de vil selge til. Pent, fake & lett selger bedre.

Lenke til kommentar

Ja, og jeg burde hørt på de kritiske røstene som før release pratet om at dette ble SimCity for The Sims-publikummet, fordummet og utvannet. Boy fikk de rett...

 

Helt enig der!

 

Jeg er STOR fan av SimCity(siden SNES). Desverre ble jeg utslitt av irritasjon og frustrasjon p.g.a bugs og ekstreme mangler.

 

Spillet er heller på ingen måte ett fremskritt fra SimCity 4, men langt hopp tilbake. Kan egentlig ikke kalles SimCity, burde kalte det "SimsCity". Nøyaktig det thklinge sier.

 

Eneste som er litt gøy er multiplayerbiten. Fatter ikke at gamer.no kunne gi det 8/10.

 

Vil fraråde alle fra å kjøper dette spillet da det er forsatt er BETA eller uferdig. Kjøp heller Sim City 4 Deluxe eller vent til det er tilgjengelig som torrent og se hvor elendig det er.

 

Fikk BF3 og andre utdaterte spill som en "trøst", men de spillene koster jo ingenting.

 

Angrer som f at jeg ikke ventet, men bare svidde penger på den dødfødte dritten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...