Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lagring i utebod og fukt i poser og plastkasser? Hva kan lagres?


Anbefalte innlegg

Hva kan egentlig lagres i en utebod (altså en bod som ikke er isolert og har samme temp. som utetemperatur?

 

Denne boden har delvis fuktig tilsig på grunn av litt utett tak.

 

Jeg regner med at sko og tøy er greit så lenge er inne i plastkasser / plastposer.

 

Fler ting?

 

Har kjøpt noen lagringsposer fra Ikea.

 

Burde man legger poser som trekker til seg fukt i disse (hva heter evt. disse posene igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silica-gel er det tørkemiddlet som ligger i esken til fotoapparater, elektronikk etc.

 

Primært bruker jeg utebod til ting som brukes ute: Hagemøbler, gressklipper, bildekk, sykkel, ski etc.

 

OK, jeg har noen kasser med bøker og litt klær også, men ikke ting som betyr mye for meg om det fuktskades eller ikke. Ting som jeg vil ta vare på har jeg i bod, skap og hyller inne, Og jeg har det i pappkasser, vanlige flyttekasser - om det kommer fukt inn, så skal den komme ut også.

Om du pakker ting i tette poser eller kasser i romtemperatur og så bærer dem ut i en kald bod, vil det kunne kondensere når lufta i kassen kjøles ned, for kald luft kan holde på mindre fuktighet enn varm luft. Om kassen eller posen da er helt tett og fuktigheten ikke kan slippe ut, vil jeg tro det er minst like stor fare for mugglukt enn om det er i en pustende pappkasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...