Gå til innhold

Ny berøringsskjerm til hjemme-PCen lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SC770 hadde ikke vært så dumt for barna når de arver desktoppen min, om bare prisen er spiselig...

 

For meg er 1080p for lite. Skulle gjerne sett SC750 med 1440p og touch....må vel vente noen år før det blir tilgjengelig. Skjermer til desktop bruk blir ikke akkurat rpioritert på R&D budsjettet til produsentene, virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok veien å gå for mye av monitorer fremover, det å kunne ha muligheten for berøring i en tid hvor det aller meste er nettopp dette er bra.

 

At skjermen klarer kun 1080p og har bare 1 HDMI inngang ser jeg ikke på som noe negativt da andre monitorer for den gjennomsnittlige bruker ikke har bedre. Flere HDMI innganger er selvfølgelig aldri en negativ ting...

Lenke til kommentar

Personlig skulle jeg gjerne sett DisplayPort i stedet for / tillegg til HDMI, men skjermene er nok uansett ikke aktuelle for min del grunnet lav oppløsning.

 

Likevel må det sies at det slettes ikke er en uting med berøringsskjermer på markedet. Håper flere følger Samsung slik at det blir litt konkurranse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her ser jeg enorme ergonomiske fallgruver (samt det opplagte med fingermerker som ikke er like kritisk). Hvorfor kan man ikke heller få en 7-10" touchscreen-plate (UIboard) som en utvidet touchpad som man legger flatt på pulten der musen lå og gi et multitouch menygrensesnitt som også kombineres som en mus/touchpad. Altså litt i tråd med det Nintendo har tenkt og andre har fulgt etter i en viss grad.

 

Jeg tror også Windows 8 etc. vil komme med denne muligheten. Metro på plata og desktop på skjermen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett at de hadde 1920x1200 oppløsning. Jeg har i dag en 26" 16/10 format skjerm med 1920x1200 oppløsning og synes formatet er GENIALT. Skermen har ca. samme bredde som en 24" 16/9, men med ekstra høyde. Jeg mener høyden er det svake punktet, men av en eller annen grunn virker det som disse nydelige 26" 16/10-skjermene bare har forsvunnet fra markedet. En sådan touche-skjerm hadde vært aldeles fantastisk sammen med Windows 8.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett at de hadde 1920x1200 oppløsning. Jeg har i dag en 26" 16/10 format skjerm med 1920x1200 oppløsning og synes formatet er GENIALT. Skermen har ca. samme bredde som en 24" 16/9, men med ekstra høyde. Jeg mener høyden er det svake punktet, men av en eller annen grunn virker det som disse nydelige 26" 16/10-skjermene bare har forsvunnet fra markedet. En sådan touche-skjerm hadde vært aldeles fantastisk sammen med Windows 8.

Jeg har 24" med 1920x1200 og er meget fornøyd med størrelse/oppløsning. Den står så nært at den kunne funket med touch også for min del.

 

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg har en 16:10 skjerm og ikke noe filmoptimalisert arbeidsskjerm.

 

Dernest vil jeg, som flere andre her nevner, ikke ha masse fettmerker på skjermen. Jeg hater at folk tar på skjermen min på jobb eller hjemme for å vise noe!

Det må være mulig å lage en teknologi hvor man kan peke og 'klikke' i lufta innenfor et par cm fra skjermoverflaten, så slipper man at alle skal pelle på skjermen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...