Gå til innhold

Dishonored gjør det bedre enn ventet (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fælt så negative dere er. Jeg har stor tro på at en oppfølger vil være verdig ener`n.

 

Jeg å, bare se hva de gjorde med Elder Scrolls, vertfall etter min mening så er Skyrim det beste i serien :)

Selv om Bethesda selvfølgelig er ute etter mer penger (hvem vil vel ikke ha det), så har jeg tro på at Arkane klarer noe bra!

Lenke til kommentar

Oppskrytt, men allikevel et ganske bra spill. Det er jo ikke så forskjellig fra et typisk AAA-spill, så jeg er litt overrasket over at Bethesda er overrasket. :p Var opplagt at dette spillet kom til å bli en suksess.

 

Skjønner ikke helt hvorfor spill som har så dårlige historier og karakterer absolutt skal bli en serie, da. Det er vel ingen som bryr seg nok om dette universet til at det kan forsvares.

 

Hadde vært mye bedre om de kunne tatt blanke ark, og funnet på noe helt nytt, selv om de kanskje kan tøye grensene litt mer om de lager et spill i et kjent univers. Så spørs det om de benytter anledningen til det, eller feiger ut, så de kan ta fram melkespannet, som noen andre har vært inne på her.

 

Vi får også håpe at neste spill ikke kan spilles i blinde på høyeste vanskelighetsgrad, men det er vel i alle fall for mye forlangt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei? Skaperne har jo sagt at de ikke nødvendigvis har lyst til lage flere Dishonored, at det var meningen at det skulle bli det ene spillet ...

 

Sansyndligvis eier Bethesda merkenavnet, og de er smart nok til å forstå at de vil selge etterfølgere uavhengig av hvem som utvikler neste spill i serien eller hvor bra det er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Kjørte igjennom dette spillet nå i helgen etter å ha kjøpt det for røverpris på Greenmangaming (50%+25% -2€ = 16,5 euro, latterlig), og må si at jeg er ganske så fornøyd, definitivt i GOTY-klasse for meg, men det har vært ganske mye bra i år.

 

Eneste minus med spillet er at det tillater quicksaving vil jeg nesten mene: Det er ikke nok straff for å drite seg ut når man sniker rundt, og jeg var bare to kills unna Clean Hands-achievementen på tøffeste vanskelighetsgrad fordi jeg ikke gadd å spille igjennom brettene på nytt bare for en achievement. Hele spillet føles veldig enkelt når man kan quickload-spamme for å finne riktig fremgangsmåte igjennom ting.

 

Hvis spillet ikke tillot så hyppig saving så ville man nok følt at spillet hadde høyere vanskelighetsgrad fordi man faktisk vil tvinges inn i kamper av og til, med mindre man er helt OCD og vil starte fra checkpoints hvis man blir fersket. Jeg regner med jeg ville valgt å leve med tabbene og heller slåss meg ut av situasjoner dersom jeg måtte loade meg et kvarter bakover i tid.

 

På samme måte spilte jeg igjennom spillet uten å bruke objective markers, som er et flott tillegg for å øke innlevelsen. Grensesnitt-piler som viser veien kan være skikkelig irriterende og kan få spill til å se enda mer lineære ut enn de allerede er.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Eneste minus med spillet er at det tillater quicksaving vil jeg nesten mene: Det er ikke nok straff for å drite seg ut når man sniker rundt, og jeg var bare to kills unna Clean Hands-achievementen på tøffeste vanskelighetsgrad fordi jeg ikke gadd å spille igjennom brettene på nytt bare for en achievement. Hele spillet føles veldig enkelt når man kan quickload-spamme for å finne riktig fremgangsmåte igjennom ting.

 

Holdt spillet en pistol mot hodet ditt og sa "quickload, quickload"? Eller kan kan det være at dette minuset gjelder deg mer enn selve spillet: din manglende selvkontroll gjorde at du fikk en dårligere opplevelse? Noe å tenke på :hmm:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette er utelukkende positivt. Dishonored var et fantastisk spill, som lykkes til tross for et lavt budsjett. At et spill av denne typen, som er ren single player og hardcore til fingertuppene, faktisk gjorde det bra salgsmessig er sunt for bransjen, og ikke minst viser det at nye IPer ikke er dødsdømte.

 

For meg personlig har Dishonored sitt konsept tonnevis av potensiale. Det er ikke grenser for hva utviklerne kan få til hvis de får sjansen til å lage en ordentlig oppfølger, forhåpentligvis uten tids- og pengemessige begrensninger. Jeg gleder meg stort.

Lenke til kommentar

Dette er utelukkende positivt. Dishonored var et fantastisk spill, som lykkes til tross for et lavt budsjett. At et spill av denne typen, som er ren single player og hardcore til fingertuppene, faktisk gjorde det bra salgsmessig er sunt for bransjen, og ikke minst viser det at nye IPer ikke er dødsdømte.

 

For meg personlig har Dishonored sitt konsept tonnevis av potensiale. Det er ikke grenser for hva utviklerne kan få til hvis de får sjansen til å lage en ordentlig oppfølger, forhåpentligvis uten tids- og pengemessige begrensninger. Jeg gleder meg stort.

Dishonored lavt budsjett? Det stemmer nok ikke.

Lenke til kommentar

Holdt spillet en pistol mot hodet ditt og sa "quickload, quickload"? Eller kan kan det være at dette minuset gjelder deg mer enn selve spillet: din manglende selvkontroll gjorde at du fikk en dårligere opplevelse? Noe å tenke på :hmm:

Tenkte akkurat det samme. Jeg spiller Dishonored som jeg spiller alle rollespill. Med mindre jeg dør og må loade, så spiller jeg videre. Uansett.

Ofte nok går ikke snikingen min som forventet, og det resulterer gjerne i at min indre stemme hvisker "ok... Everybody dies!" Shit happens, og det gjør spillet mer spennende.

 

ps: Jeg har ingen indre stemme sånn egentlig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg har spilt over halve spillet og enda ikke lagt merke til at det var noen quick save. Checkpointene later jo til å være såpass hyppige at det uansett ikke er noe behov for å benytte seg av quicksave/load.

 

Men om det trenger å komme noe mer bør jeg kanskje vente til jeg har spilt det ferdig før jeg uttaler meg noe mer om. Foreløpig virker det som om det ikke behøver å være flere spill eller mer tillegg, til tross for at jeg liker spillet veldig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...