Gå til innhold

Kritisk hull i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har vel vært kjent i snart 2 uker?

 

Riktigere er det å si at det for et par måneder siden var kjent at russiske pirater hadde satt opp en kms-server som tillot aktivering av enterprise rtm. Men da gav ikke MS bort WMC produktnøkler. Uansett fikk folk 180 dager aktivert Windows 8.

Lenke til kommentar

Om Microsoft hadde brukt de milliardene de har svidd på anti pirat funksjonalitet opp gjennom tiden på andre ting, som f.eks subsidiert reduksjon av lisens priser til private, så tror jeg nok problemet hadde vært litt mindre også.

 

Har vel begnt med ett snev av pris reduksjon nå, men tror nok at det blir ennå mer redusert i årene som kommer. Trenden nå er å ta betalt for tjenester, IKKE produkter (les: os og apps). Ser nå ut som at de har begynt å få det til på XBOX Live. Blir man huket der, er det på hodet og ræva ut, og alle gaming points rett i vasken. Klarer de å lage noe lignende til Windows, så løser det nok en god del av problemet.

 

F.eks Skydrive som mange bruker. Og "hotmail". blablabla "blir du tatt med pirat-lisens på Windows, så stenger vi hele live kontoen din, permanent........." Du kan selvfølgelig lage en ny, men live kontoen inneholder jo all mailen din, alle data på skydrive, alle gaming points osv osv osv.

Det har ikke folk lyst å miste, og med f.eks subsidiert pris på OS til hjemmebruk da, f.eks 1000,- for en family-pakke med 3-4 lisenser, så tror jeg nok de hadde fått endel nye kunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg merke til at dette kun er en oppgraderingsnøkkel, dvs. man kan ikke bruke den til en fersk Windows-installasjon.

 

Hva sikter du til nå? Som mange andre, valgte jeg å oppgradere, men pga noe tull med drivere som tullet med systemet, valgte jeg å formatere og starte på nytt.

Da jeg inn en så kalt fersk Windows-installasjon, brukte nøkkelen som jeg fikk da jeg oppgraderte og windows ble installert. Når installasjonen var ferdig kunne jeg aktivere uten problemer.

Lenke til kommentar

Sikkerhetshull? Dette ble jo flittig brukt for å aktivere Windows 7 Enterprise for de som ikke tok sjansen på å SLIC-modifisere BIOS. De har ikke klart å stoppe illegal KMS-aktivering av Windows 7, sannsynligvis pga. at legitime brukere kan rammes. Artig å se om de klarer dette med Win 8.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Jeg har også mine tvil til at et slikt hull er tilfeldig.

 

Dersom Microsoft hadde hatt tro på at et hull kunne forårsake tap av penger så ville de vært veldig nøye med å skrive koden til programvaren riktig.

 

Dersom Microsoft ønsker å spre OS'et for en litt rimeligere penge, men likevel ikke ønsker at dette skal være offentlig tilgjengelig informasjon, så holder de kjeft om det, og kaller det et hull når mange nok har skaffet seg denne billige varianten.

 

EDIT:

Ok, nå fikk jeg med meg poenget. "Pirater" har skaffet seg Windows 8 Pro uten å betale en krone.

 

Jeg trodde dere mente at man kunne oppgradere for kr 250,- uten å eie Windows.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...