Gå til innhold

MS: ? Ikke kall det Metro...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så et firma har copyright på ordet Metro? Et firma i Tyskland, som ikke har noe med grensesnitt-design å gjøre, men som kun er et holding-firma?

 

Er det neste at Lions nekter Apple å kalle OS-et sitt for Lion? Eller at et random vindus-selvskap nekter Microsoft å lansere Windows?

 

Her er det ikke engang snakk om et merkenavn, men et navn på et design konsept.

 

Er det ikke patenter så er det Trademark og Copyright...

 

Hadde det vært en ide å lansert Tvungen Open Source, og kvittet oss med alle patenter, copyrights og trademarks? :p

 

 

Forresten, det kalles ikke for Windows 8, men Windows 8 style UI. Så da vil Windows 8 kjøre med Windows 8 style UI applikasjoner.

 

(Vil da menyen hete Windows 8 style UI start menu? W8SUSM? :p )

Endret av Unlimited LTD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje vi er så heldige at de bare fjerner "Metro" på pc versjonen ..Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan velge mellom metro og tradisjonell start meny..helt bak mål..."Nei, jeg vil ikke åpne en lukket sandkasse applikasjon for å kjøre andre applikasjoner fra når jeg trykker på startknappen". Idiotisk...hvis jeg går over til windows 8, .er eneste forskjell fra windows 7 at jeg må bruke hotbuttons for å åpne funksjoner man tidligere kunne klikke seg frem til. Et eksempel på hvor teit Metro blir...Du kan installere chrome inni Metro..men da får du ikke lov til å installere apps..men installerer du det utenfor chrome rett i windows..da er det ikke no problem....Er som å kjøre en Tablet Emulator på Pc, tullete

 

Lenke til kommentar

Jeg har da Windows 8 på min Windows Phone 7.5??? :hmm:

Kjekt.

 

De får vel et nytt navn kanskje, men Metro er blitt et merkenavn så det kan bli tungt å implementere raskt. Om det er nødvendig med et merkenavn på noe som er standard i W(P) 8 er en annen sak.

 

Forøvrig ser jeg ikke det helt store problemet med "metro" menyene. Sitter med en følelse av at mange egentlig hater det fordi de har et inntrykk de umiddelbart ikke liker. Men hver sin smak.

 

Ser man på utviklingen og hvilke enheter/enhetstyper som det selges mest av er det nok et fornuftig valg. Mye av det som kommer fremover er berøringsfølsomt, dette gjelder nettbrett og bærbare, men også store desktoppskjermer. Ut over dette fungerer forøvrig W8 utmerket med mus også. Eneste jeg kunne tenke meg er at man kunne brukt musepekeren som en finger. Eller, eneste, det er jo alltids noe småtterier her og der, men læll da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har da Windows 8 på min Windows Phone 7.5??? :hmm:Kjekt.De får vel et nytt navn kanskje, men Metro er blitt et merkenavn så det kan bli tungt å implementere raskt. Om det er nødvendig med et merkenavn på noe som er standard i W(P) 8 er en annen sak.Forøvrig ser jeg ikke det helt store problemet med "metro" menyene. Sitter med en følelse av at mange egentlig hater det fordi de har et inntrykk de umiddelbart ikke liker. Men hver sin smak.Ser man på utviklingen og hvilke enheter/enhetstyper som det selges mest av er det nok et fornuftig valg. Mye av det som kommer fremover er berøringsfølsomt, dette gjelder nettbrett og bærbare, men også store desktoppskjermer. Ut over dette fungerer forøvrig W8 utmerket med mus også. Eneste jeg kunne tenke meg er at man kunne brukt musepekeren som en finger. Eller, eneste, det er jo alltids noe småtterier her og der, men læll da...

 

Problemet er at Metro er en "lukket sandkasse" også i desktop versjonen av w8. Du må installere apps fra Windows store, og ingen apps du installerer i metro har lov til å installere noe selv (derav ingen ekstra apps som Adblock og slikt inne i en browser f.eks). Hadde Metro bare vært et shell man kunne legge inn hva man følte for av programmer, hadde det nok vært mye bedre mottat. Nå blir man tvunget til å bruke en schizofren windows versjon hvor den hele tia prøver å tvinge deg inn i sandkassa som ikke kan kjøre ting som Steam, origin osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt utrolig upraktisk OS, herregud. Microflopp.

Metroflopp! :tease: Håper bare bedrifter hopper over Win 8 slik det ble gjort med Vista..

 

Kjenner jeg min egen bedrift rett, vil vi tviholde på Windows 7 en god stund uansett. Vi er 6000 ansatte, og for ikke så lenge siden fikk vi Windows 7.

 

Metro er dog ingen flopp i mine øyne, det fungerer svært bra.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Helt utrolig upraktisk OS, herregud. Microflopp.

Metroflopp! :tease: Håper bare bedrifter hopper over Win 8 slik det ble gjort med Vista..

Har vanskelig for å forestille meg at en bedrift vil velge å bytte til Windows 8 når Windows 7 fungerer helt utmerket på alle måter. At grensesnittet er annerledes uten å tilby noen åpenbare fremskritt eller enkel overgang fra Windows 7 sitt meget gode grensesnitt (som var en ren forbedring fra XP og Vista) bidrar ikke for å dra med seg de mindre interesserte som bruker PCen sin som et verktøy der de ønsker at alt fungerer som de er vant med.

 

Microsoft burde heller legge opp til en betalingsløsning der man betaler en mindre sum ved innkjøp og heller har et rimelig abonnement for oppdateringer. Da kunne de beholdt Windows 7-grensesnittet og levert oss forbedringene under panseret fra Windows 8, eventuelt kunne de lagt inn Windows 8 UI som et valg i kontrollpanelet eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...