Gå til innhold

Android knuser iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var da en ekstremt misvisende overskrift. Det som står er at en androide knuser en iPhone. Da det ikke står noe om det i teksten, og det ikke er vedlagt video av nevnte handling, antar jeg at dere vil frem til at Android har høyere salgstall enn iOS, noe overskriften bør reflektere ved å fjerne iPhone, og sette inn iOS. Takk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når Apple kommer med høye salgstall er det fordi 'iSauene' er hjernedøde og kjøper alt, men når telefoner med Android har høye salgstall er det fordi kjøperne er informerte, smarte og ikke gjennomskuelige.

 

La meg gi deg ett hint, alle i verden er ikke enig og mener det samme, ikke framstill det som det er tilfellet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett noen fæle sammenligninger med Iphone 4S og Samsung S2

Bildene og fargene er mer levende på en SII en Iphone 4S, der blir alt bare noe grått filter. Jeg holder meg til Samsung så lenge de har Amoled eller bedre som er et fargespekter uten sidestykke.

 

Vent å se når iPhone 5 hypen kommer: The new best mobile on the market get 3 more colors on the screen to take the new iphone to new heights with a elegant 4" inch display which is on the best smartphone on the planet, blah blah blah.... Ja for det har har andre mobiler hatt i årevis med 4" eller mer.... :p

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Vil påstå at grunnen til at Android selger flere enheter totalt er at de har modeller i alle prisklasser, i motsettning til Apple som bare har telefon i øverste prisklassen (eller midt på treet om du kjøper gammel modell).

 

Så hvorfor har markedsandelen endret seg såpass mye over tid? Android har "alltid" hatt modeller i alle prisklasser, i motsetning til apple.

 

AtW

Lenke til kommentar

Vil påstå at grunnen til at Android selger flere enheter totalt er at de har modeller i alle prisklasser, i motsettning til Apple som bare har telefon i øverste prisklassen (eller midt på treet om du kjøper gammel modell).

 

Så hvorfor har markedsandelen endret seg såpass mye over tid? Android har "alltid" hatt modeller i alle prisklasser, i motsetning til apple.

 

AtW

 

Fordi smartphones blir mer og mer populært? Til og med min a-tekniske mor har smartphone nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil påstå at grunnen til at Android selger flere enheter totalt er at de har modeller i alle prisklasser, i motsettning til Apple som bare har telefon i øverste prisklassen (eller midt på treet om du kjøper gammel modell).

 

Så hvorfor har markedsandelen endret seg såpass mye over tid? Android har "alltid" hatt modeller i alle prisklasser, i motsetning til apple.

 

AtW

 

Fordi smartphones blir mer og mer populært? Til og med min a-tekniske mor har smartphone nå.

Så hypotesen er at gjennomsnittsprisen på solgte smartphones har gått vesentlig ned i det siste?

 

AtW

Lenke til kommentar

Så hypotesen er at gjennomsnittsprisen på solgte smartphones har gått vesentlig ned i det siste?

 

Det trenger ikke være tilfellet. Teknologi koster penger, så det er ikke usannsynlig at man bruker mer penger på det nå og litt mindre på andre ting.

 

Greit nok, men hva er da argumentet? Om gjennosnittsprisen ikke går ned, hvorfor er det relevant at det selges flere? Mao, hvorfor gjør det at det selges flere det faktumet at det finnes flere modeller til flere priser på android til viktigere for markedet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Når Apple kommer med høye salgstall er det fordi 'iSauene' er hjernedøde og kjøper alt, men når telefoner med Android har høye salgstall er det fordi kjøperne er informerte, smarte og ikke gjennomskuelige.

 

Hah, det er det latterligste jeg har hørt. Det må alltid være en androidfan som kommer med slike kommentarer, uansett hva artikkelen handler om.

Lenke til kommentar

Og det er alltid en helt uskyldig Apple fan som aldri snakker dritt om Android fansen som kommenterer. Kom igjen, slutt å lek mer voksen enn alle andre.

 

ALLE jeg kjenner som har kjøpt seg iPhone aner ikke hva den inneholder og heller ikke hva Android innebærer. De bare kjøper det fordi det er kult. Noe som er fakta fra min krets ihvertfall. De jeg kjenner som har kjøpt seg en Android telefon er mer opptatt av hvordan det fungerer og hva det inneholder. Vet ikke hvordan det står til i andres kretser, men slik fungerer det hos meg.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

I min krets er det ikke sånn. Der er det sånn at de fleste som har iPhone har kjøpt det fordi de syns Android er rotete (altså vanskelig å forstå) eller ustabilt. Den tidligere sjefen min (jobbet i mobilbutikk) var veldig pro-android og likte ikke iPhone, men plutselig en dag hadde han kjøpt seg 4S. Grunnen hans var: "Det er det eneste som funker". Med det mente han at iPhone er den mest stabile telefonen.

 

Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best.

 

Men folk er forskjellige og får gjøre som de vil. Selv gir jeg f i hvem som selger mest. Jeg vet at Apple fortsetter med å komme med nye iPhone´s og store oppdateringer med masse nytt innhold. Det som irriterer meg er folk som kommenterer som om de vet best og alle bortsett fra "fienden" er enige. Eks: "Når Apple kommer med høye salgstall er det fordi 'iSauene' er hjernedøde og kjøper alt, men når telefoner med Android har høye salgstall er det fordi kjøperne er informerte, smarte og ikke gjennomskuelige."

Endret av .Anders.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best.

 

 

Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel.

 

Ja, og grunnen svarte jeg på et par poster over:

 

Så hvorfor har markedsandelen endret seg såpass mye over tid? Android har "alltid" hatt modeller i alle prisklasser, i motsetning til apple.

Fordi smartphones blir mer og mer populært? Til og med min a-tekniske mor har smartphone nå.

 

Det kombinert med det du sier at de som ikke har råd, kjøper en billigere telefon, er grunnen til dette.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best.

 

 

Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel.

 

AtW

Hvilken situasjon? Det er bare det siste året at Android virkelig har skutt forbi Apple. Før det var det Apple som solgte mest

Lenke til kommentar

Har aldri helt skjønt hvorfor folk henger seg så alt for mye opp i hva som selger mest av ditten og datten, du velger da mobiltelefon, operativsystem og andre løsninger utifra hva som dekker dine behov og preferanser best og ikke utifra hva resten av verden måtte mene at fungerer best?

 

Toppen av isberget er jo hvordan folk på død og liv skal dra ting helt ut av sammenheng og proporsjoner, hvor ofte hører jeg ikke folk som bruker iOS si at Android suger, og hvor ofte hører jeg ikke folk som bruker Android si at iOS suger. Hadde ting vært så ille at det ene var helt horribelt dårlig enn det andre så hadde det nå vært en ting, men for 99% av forbrukermarkedet vil både iOS og Android fungere like bra og for det meste tilby akkurat det samme, hva du velger kommer ned til hva du selv foretrekker av løsninger, design, utførelse osv.. iPhone 4, 4S, HTC One S, One X, Samsung Galaxy S2 og S3 er alle gode telefoner som burde tilfredsstille behovet til de alle fleste der ute, men ingen av de er like og det er ikke sånn at den ene er så håpløst mye dårligere enn den andre men alt faller ned på hva du som bruker foretrekker og her er det ikke sånn at det som automatisk er best for deg, er det samme som nødvendigvis er best for naboen.

 

 

Finnes ikke noe mer irriterende enn folk som skal på død og liv overbevise deg om at dine meninger og preferanser på en eller annen bisarr måte er feil. Har selv hatt Symbian OS, Android og iOS og selv faller jeg på sistnevnte og foretrekker det og hva alle andre måtte mene om temaet blir for meg rakande likegyldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tilbake til min "krets"..de som har Android er enten de som hater Apple eller de som har en litt billig telefon. For du må ikke glemme det. Apple slipper kun én iPhone i året, og den er som regen rimelig dyr. Det er veldig mange som ikke har råd til å kjøpe en så dyr telefon og derfor kjøper de heller en billig Android for å spare penger. Det er også en veldig stor grunn til at Android selger mer enn Apple. De har telefoner for enhver smak. Hadde selv iPhone, men gikk over til Samsung Galaxy S2, men måtte etterhvert bytte tilbake til iPhone igjen fordi jeg likte det best.

 

 

Sikkert fint i din krets, men så har det seg sånn at denne situasjonen har eksistert i endel år, og markedsandelene endrer seg mye allikevel.

 

AtW

Hvilken situasjon? Det er bare det siste året at Android virkelig har skutt forbi Apple. Før det var det Apple som solgte mest

 

Akkurat, situasjonen du beskriver med færre telefontyper og dyre telefoner fra apple har eksistert en god stund, men det er i det siste android virkelig har økt, er da denne situasjonen en god forklaring på økningen?

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...