Gå til innhold

Amentio-navnet lever videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs vel om det ikke snart blir sendt ut 'reklame' til tidligere Amentio-kunder der de lokker med fristende tilbud og det ene med det andre ...

(Er det noen lover & regler som forbyr den nye eieren å bruke Amentio's kunderegister selv om de ikke viderefører Amentio-navnet? Kan det ligge noen sånne vurderigner bak?)

Lenke til kommentar

Det spørs vel om det ikke snart blir sendt ut 'reklame' til tidligere Amentio-kunder der de lokker med fristende tilbud og det ene med det andre ...(Er det noen lover & regler som forbyr den nye eieren å bruke Amentio's kunderegister selv om de ikke viderefører Amentio-navnet? Kan det ligge noen sånne vurderigner bak?)

 

Det er det ikke!. Kunderegisteret er en "verdi" som boet sitter på og i realiteten kan selge til hvem som helst.

 

Men slik jeg forstår det har Webhandel as ikke kjøpt mer enn domenenavnene - så da burde ingen får eposter fra Webhandel med lokketilbud.

 

Lenke til kommentar

Hvor mye positiv verdi ligger det igjen i merkenavnet Amentio nå? Jeg trodde omdømmeverdien var langt på minussiden. Hvorfor lager de ikke bare et nytt og ubesudlet navn?

De har jo allerede nettbutikk som deal.no. Det eneste de kjøpte var domenenavnet.

Nå får de sannsynligvis masse nye kunder. God reklamering fra media også :)

Lenke til kommentar

Mamoz.no gikk jo konkurs / fikk nye eiere for ikke lenge siden ? Har jo vært like mye rot i den gården.

 

Men håper folk er smarte og ser at det er de samme lederne som går igjen i alle disse nettbutikkene. Kunder og staten får lide når konkurs oppstår og så starter de samme folkene opp igjen under samme navn.

 

Stoler seriøst ikke på noen andre enn Komplett.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye positiv verdi ligger det igjen i merkenavnet Amentio nå? Jeg trodde omdømmeverdien var langt på minussiden. Hvorfor lager de ikke bare et nytt og ubesudlet navn?

 

Fordi nedsida er bortimot null. Regner med at prisen på domenenavnet var relativt lav, og det er marginalt med investeringer og driftsutgifter for å få dette til. Ellers er det sant at omdømme til amentio er dårlig her, men jeg er sikker på at gikk man ut på gata og spurte folk der ville svaret vært litt annerledes. Mange husker f.eks at Amentio sponset Petter Northug. Derfor er den potensielle oppsida faktisk betydelig.

 

Det ville ikke et nytt og ubesudlet navn gi i det hele tatt.

 

@Laohn: Hensikten med konkursreglene er faktisk at man skal redusere kreditorene sine tap. Det uansett om det er kunder, staten eller andre kreditorer. Uten det lovverket vi har rundt dette ville man kunne drevet ennå lengre på kreditors regning og således påført ennå større tap.

 

Du har helt rett i at det er mange av de samme som går igjen og at de har gått konkurs tildigere. Men vi vet ikke grunnlaget for konkurs og da skal man ikke spekulere så mye. Personlig ser jeg det i mange tilfeller som en fordel at man har erfart en konkurs, men jeg sjekker kort forholdene rundt konkursen.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...