Gå til innhold

Amentio-navnet lever videre


Anbefalte innlegg

@Muffinman:

 

Konkursrytteri er definert som når samme person/personer som eide selskapet som gikk konkurs etablerer et nytt selskap - og driver videre med akkurat samme virksomhet - ikke bare en gang men en mengde ganger.

 

Det kan jeg ikke se at gjelder her - dog er det flere personer i denne saken som har noen konkurser bak seg. Ingen som kjøper noe av et konkursbo har ansvar for kunder av selskapet som gikk konkurs.

 

@LM1:

 

Kan du ikke snart få inn i hode at "amentio" ikke har gått konkurs to ganger. Det er ulike selskaper som har drevet nettbutikk under navnet Amentio (og Datakjeden) som har gått konkurs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@LM1:

 

Kan du ikke snart få inn i hode at "amentio" ikke har gått konkurs to ganger. Det er ulike selskaper som har drevet nettbutikk under navnet Amentio (og Datakjeden) som har gått konkurs.

 

Amentio Datakjeden har gått konkurs to ganger nå sammen med morselskapet Holding.

Noe sier meg at det kommer til å bli en tredje.

Endret av Laohn
Lenke til kommentar

Er dette virkelig så vanskelig å skjønne for folk? Hvis grunnlaget for at dere tror Amentio.no kommer til å gå konkurs igjen er fordi de har gått konk før, er jo dette noe helt annet. Webhandel AS har kun kjøpt domenenavn og porter sine egne systemer gjennom Amentio.no. Akkurat som Norek gjør med Komplett.no/MPX.no.

 

Noen ganger fatter jeg ikke noe av dette forumet...

Lenke til kommentar

@LM1:

 

Kan du ikke snart få inn i hode at "amentio" ikke har gått konkurs to ganger. Det er ulike selskaper som har drevet nettbutikk under navnet Amentio (og Datakjeden) som har gått konkurs.

 

Amentio Datakjeden har gått konkurs to ganger nå sammen med morselskapet Holding.

Noe sier meg at det kommer til å bli en tredje.

 

Riv ruskende galt!

 

Selskapet Amentio Datakjeden AS (orgnr. 886 191 782) gikk konkurs 26.4.2011

Selskapet Amentio Holding AS (orgnr 994 249 339) gikk konkurs 7.6.2011

 

Det siste var helt korrekt et holdingsselskap sin eneste eiendel var aksjene i Amentio Datakjeden AS. At holdingsselskapet går konkurs når eiendelene blir null verdt er ikke så rart.

 

Selskaper ITD Web AS (orgnr 996 897 125) ble stiftet 4.5.2011 og gikk konkurs den 2.5.2012. Dette selskapet kjøpte rettighetene til domenet amentio.no, merkenavnet Amentio samt noe mer fra Amentio Datakjeden AS konkursbo (orgnr 996 848 892)

 

Selskapet ITD Butikk AS (orgnr 996 897 451) ble stiftet 4.5.2011 og gikk konkurs den 2.5.2012. Dette selskapet kjøpte rettighetene til domenet datakjeden.no, merkenavnet Datakjeden samt noe mer fra Amentio Datakjeden AS sitt konkursbo (orgnr 996 848 892). Noe mer er her trolig varelager, inventar og leiekontrakter knyttet til butikkene.

 

ITD Web AS og ITD Butikk AS hadde mest sannsynlig gått konkurs om de hadde etablert butikkene under helt andre navn - alt tyder på at de var sterkt underfinansiert og hadde en forretningside som ikke var holdbar.

 

Selskapet Webhandel AS (org.nr 993 199 907) stiftet 12.09.2008 kjøpte ca 3/4.5.2012 domenenavnene amentio.no og datakjeden.no samt rettighetene til butikknavnene. Om Webhandel AS kommer til å gå konkurs vil kun framtida vise - men det er intet i de økonomiske dataene fra det selskapet som tyder på en svært snarlig død.

 

Selv om det utad virker som om det er samme selskapet - så er det svært viktig å forstå at det er snakk om helt separate juridiske enheter. Og at det er disse som går konkurs.

 

@DuraN: Ja, du kan få sagt det!

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Jeg har bare et råd å komme med ...

 

IKKE BESTILL NOE SOM HELST FRA AMENTIO!

 

De skylder meg fortsatt penger for en vare jeg aldri fikk. De lovet og bedyret i media at de skulle ordne opp med gamle kunder sist de gikk konkurs, men etter ørten mailer og idiotsvar i retur, ga jeg dem opp ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@LM1:

 

Kan du ikke snart få inn i hode at "amentio" ikke har gått konkurs to ganger. Det er ulike selskaper som har drevet nettbutikk under navnet Amentio (og Datakjeden) som har gått konkurs.

 

Amentio Datakjeden har gått konkurs to ganger nå sammen med morselskapet Holding.

Noe sier meg at det kommer til å bli en tredje.

 

Riv ruskende galt!

 

Selskapet Amentio Datakjeden AS (orgnr. 886 191 782) gikk konkurs 26.4.2011

Selskapet Amentio Holding AS (orgnr 994 249 339) gikk konkurs 7.6.2011

 

Det siste var helt korrekt et holdingsselskap sin eneste eiendel var aksjene i Amentio Datakjeden AS. At holdingsselskapet går konkurs når eiendelene blir null verdt er ikke så rart.

 

Selskaper ITD Web AS (orgnr 996 897 125) ble stiftet 4.5.2011 og gikk konkurs den 2.5.2012. Dette selskapet kjøpte rettighetene til domenet amentio.no, merkenavnet Amentio samt noe mer fra Amentio Datakjeden AS konkursbo (orgnr 996 848 892)

 

Selskapet ITD Butikk AS (orgnr 996 897 451) ble stiftet 4.5.2011 og gikk konkurs den 2.5.2012. Dette selskapet kjøpte rettighetene til domenet datakjeden.no, merkenavnet Datakjeden samt noe mer fra Amentio Datakjeden AS sitt konkursbo (orgnr 996 848 892). Noe mer er her trolig varelager, inventar og leiekontrakter knyttet til butikkene.

 

ITD Web AS og ITD Butikk AS hadde mest sannsynlig gått konkurs om de hadde etablert butikkene under helt andre navn - alt tyder på at de var sterkt underfinansiert og hadde en forretningside som ikke var holdbar.

 

Selskapet Webhandel AS (org.nr 993 199 907) stiftet 12.09.2008 kjøpte ca 3/4.5.2012 domenenavnene amentio.no og datakjeden.no samt rettighetene til butikknavnene. Om Webhandel AS kommer til å gå konkurs vil kun framtida vise - men det er intet i de økonomiske dataene fra det selskapet som tyder på en svært snarlig død.

 

Selv om det utad virker som om det er samme selskapet - så er det svært viktig å forstå at det er snakk om helt separate juridiske enheter. Og at det er disse som går konkurs.

 

@DuraN: Ja, du kan få sagt det!

ITD Web AS tok med seg samme sjefene som stod for Amentio Datakjeden videre. Ergo de har gått konkurs to ganger. Det er samme folket som har stått bak hele tiden. Bare for at Amentio blir kjøpt opp av nye eiere og går konkurs igjen så skal det plutselig ikke telle ?

Lenke til kommentar

Hvor mye positiv verdi ligger det igjen i merkenavnet Amentio nå? Jeg trodde omdømmeverdien var langt på minussiden. Hvorfor lager de ikke bare et nytt og ubesudlet navn?

 

De legger bare på enda en storefront. Konkursryttere Konkursbo-ryttere på jakt etter inngangsdører. Spiller ingen rolle for dem om mange ikke vil bruke Amentio, siden de også har Deal, Mamoz, Elprice, ARdata, Abbo...

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mye positiv verdi ligger det igjen i merkenavnet Amentio nå? Jeg trodde omdømmeverdien var langt på minussiden. Hvorfor lager de ikke bare et nytt og ubesudlet navn?

 

De legger bare på enda en storefront. Konkursryttere Konkursbo-ryttere på jakt etter inngangsdører. Spiller ingen rolle for dem om mange ikke vil bruke Amentio, siden de også har Deal, Mamoz, Elprice, ARdata, Abbo...

 

Endelig en til som har forstått det! Halleluja

 

@LM1:

 

Kan du ikke snart få inn i hode at "amentio" ikke har gått konkurs to ganger. Det er ulike selskaper som har drevet nettbutikk under navnet Amentio (og Datakjeden) som har gått konkurs.

 

Amentio Datakjeden har gått konkurs to ganger nå sammen med morselskapet Holding.

Noe sier meg at det kommer til å bli en tredje.

 

Riv ruskende galt!

 

Selskapet Amentio Datakjeden AS (orgnr. 886 191 782) gikk konkurs 26.4.2011

Selskapet Amentio Holding AS (orgnr 994 249 339) gikk konkurs 7.6.2011

 

Det siste var helt korrekt et holdingsselskap sin eneste eiendel var aksjene i Amentio Datakjeden AS. At holdingsselskapet går konkurs når eiendelene blir null verdt er ikke så rart.

 

Selskaper ITD Web AS (orgnr 996 897 125) ble stiftet 4.5.2011 og gikk konkurs den 2.5.2012. Dette selskapet kjøpte rettighetene til domenet amentio.no, merkenavnet Amentio samt noe mer fra Amentio Datakjeden AS konkursbo (orgnr 996 848 892)

 

Selskapet ITD Butikk AS (orgnr 996 897 451) ble stiftet 4.5.2011 og gikk konkurs den 2.5.2012. Dette selskapet kjøpte rettighetene til domenet datakjeden.no, merkenavnet Datakjeden samt noe mer fra Amentio Datakjeden AS sitt konkursbo (orgnr 996 848 892). Noe mer er her trolig varelager, inventar og leiekontrakter knyttet til butikkene.

 

ITD Web AS og ITD Butikk AS hadde mest sannsynlig gått konkurs om de hadde etablert butikkene under helt andre navn - alt tyder på at de var sterkt underfinansiert og hadde en forretningside som ikke var holdbar.

 

Selskapet Webhandel AS (org.nr 993 199 907) stiftet 12.09.2008 kjøpte ca 3/4.5.2012 domenenavnene amentio.no og datakjeden.no samt rettighetene til butikknavnene. Om Webhandel AS kommer til å gå konkurs vil kun framtida vise - men det er intet i de økonomiske dataene fra det selskapet som tyder på en svært snarlig død.

 

Selv om det utad virker som om det er samme selskapet - så er det svært viktig å forstå at det er snakk om helt separate juridiske enheter. Og at det er disse som går konkurs.

 

@DuraN: Ja, du kan få sagt det!

ITD Web AS tok med seg samme sjefene som stod for Amentio Datakjeden videre. Ergo de har gått konkurs to ganger. Det er samme folket som har stått bak hele tiden. Bare for at Amentio blir kjøpt opp av nye eiere og går konkurs igjen så skal det plutselig ikke telle ?

 

Det er ikke de ansatte i et selskap som går konkurs. Det er selskapet.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Nå har jeg slengt inn en ordre hos de, så får vi se.

 

De erfaringene jeg har hatt med Amentio før har vært knallgode, men tror jeg har vært ekstremt heldig for jeg har kun handlet mellom de gangene de har gått konkurs :)

 

Nå skal det sies at jeg valgte faktura som betaling, så taper jeg ikke noe om jeg ikke får varen.

 

Det var forøvrig en Asus RT-AC66U router jeg bestillte, da de var billigst med en pris på 1343,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...