Gå til innhold

Ingen DVD-avspilling i Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra Microsoft, smart move!!!

Hva er det dere tenkte på??? Er vel ikke lenge til man kjøper spill og DVDer på USBsticks :S

Blir nok mest sannsynlig lastet ned digitalt fra ting som Steam, Origin, Battle.net osv. :)

 

Finnes en haug med nettsider man kan kjøpe\streame filmer fra også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

vil det si at det ikke er mulig og legge inn programvare fra dvd eller betyr dette at DvD som i film ikke kan spilles av

Det siste - altså avspilling av DVD-film.

 

Man kan selvfølgelig legge inn avspillere i ettertid hvis man har behov for det. Personlig kan jeg ikke huske sist jeg så en film avspilt fra DVD på en PC - det må være 5-6 år siden eller mer.

Lenke til kommentar

vil det si at det ikke er mulig og legge inn programvare fra dvd eller betyr dette at DvD som i film ikke kan spilles av

Det siste - altså avspilling av DVD-film.

 

Man kan selvfølgelig legge inn avspillere i ettertid hvis man har behov for det. Personlig kan jeg ikke huske sist jeg så en film avspilt fra DVD på en PC - det må være 5-6 år siden eller mer.

 

Samme her, begynner å bli en stund siden nå ja.

Nærmeste jeg kommer er ISOer av DVD filmer som må avspilles, men fysisk?

Nei, optiske medier er snart 100% utfaset, eller de er utfaset, eneste som lever ennå er installasjons plater av Linux distroer til de maskinene som ikke støtter boot fra USB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bra Microsoft, smart move!!!

Hva er det dere tenkte på??? Er vel ikke lenge til man kjøper spill og DVDer på USBsticks :S

Blir nok mest sannsynlig lastet ned digitalt fra ting som Steam, Origin, Battle.net osv. :)

 

Finnes en haug med nettsider man kan kjøpe\streame filmer fra også.

 

Må jo huske på at det ikke er alle som har tilstrekkelig kapasitet på nettet sitt til å laste ned fra nett. Men ser jo absolutt at i fremtiden kommer man til å laste ned det man trenger, men hele verden får ikke gode nok hastigheter før høsten. Selv har jeg brukt VLC siden jeg fikk egen PC, men tanken bak den posten jeg postet, var at mindre datakyndige kommer til å gå over til VLC (eller andre mediaspillere) til fordel for Microsoft.

 

Saxy98

Lenke til kommentar

hva pokker .

Må man nå kjøpe den dyreste utgaven for å få muligheter til de samme funksjonene som man hadde tidligere

 

De fjerner vel også mulighetene til å redigere og brenne video i samme slengen ?

 

greit nok at fremskrittet kommer men det får da være måte på hvor mye man skal presse det fremover

 

 

Lenke til kommentar

De aller fleste PCer, ja selv Macen min, klarer å boote fra USB.

De som ikke klarer det fordi de er gamle, og kjører en BIOS som ikke kan boote fra USB, kjører nok ikke Windows 8 heller.

 

Min neste PC/Mac har neppe CDrom innebygget.

Jeg har en liten DVD-samling som det hender jeg ser på. Men til det bruket har jeg en DVD-spiller i stua.

Gidder ikke å koble PC til TV for å se DVD-plate, når jeg har DVD-spiller.

 

Når jeg ser film på datamaskinen, er det ikke fra plate.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

når man har DVD spiller i pcen så er det bare tøv og ikke ha støtte for alle funksjonene man tidligere har hatt

 

Hvis man har trøbbel med en film i den vanlige DVD spilleren så vil det være fornuftig å kunne teste det på en annen DVD spiller .

Er det virkelig meningen at man må ha 2 stk eksterne spillere bare fordi man ikke skal kunne bruke den 3dje som står i pcen

 

hensikten med en DVD spilleren var jo opprinnelig også ment til film , det synes jeg man skal ta hensyn til

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet at det er nedgang i bruk av optiske formater. Jeg spiller så og si aldri av filmer på DVD på PCen min (og ville aldri brukt Windows Media Center/Player til å gjøre det uansett)

Men å ta ekstra betalt for å ha muligheten til å gjøre det? Dette høres for meg ut som en elendig unnskyldning for å kunne legge enda en restriksjon inn i de ørten forskjellige Windows-versjonene...

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet at det er nedgang i bruk av optiske formater. Jeg spiller så og si aldri av filmer på DVD på PCen min (og ville aldri brukt Windows Media Center/Player til å gjøre det uansett)

Men å ta ekstra betalt for å ha muligheten til å gjøre det? Dette høres for meg ut som en elendig unnskyldning for å kunne legge enda en restriksjon inn i de ørten forskjellige Windows-versjonene...

 

Muligheten via annen programvare vil du ha.

Men ikke i Windows Media Player som kommer med OSet, men hvem pokkern bruker den når de skikkelige codec pakkene bundler Media Player Classic som har denne funksjonaliteten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet at det er nedgang i bruk av optiske formater. Jeg spiller så og si aldri av filmer på DVD på PCen min (og ville aldri brukt Windows Media Center/Player til å gjøre det uansett)

Men å ta ekstra betalt for å ha muligheten til å gjøre det? Dette høres for meg ut som en elendig unnskyldning for å kunne legge enda en restriksjon inn i de ørten forskjellige Windows-versjonene...

 

Muligheten via annen programvare vil du ha.

Men ikke i Windows Media Player som kommer med OSet, men hvem pokkern bruker den når de skikkelige codec pakkene bundler Media Player Classic som har denne funksjonaliteten?

Men installerer man en kodekpakke som støtter DVD-avspilling vil man da kunne spille av i WMP? Eller er dette spesifikt sperret for av Microsoft?

Lenke til kommentar

Windows sin egen avspiller skal faktisk bruke samme laget og snakke med codecer ja.

Endrer de dette så lager de fort deres egen VLC kloning hvorav hele skiten blir meningsløs :p

Da mener jeg en dårlig oppdatert versjon av VLC hvorav de innebygde codecene blir utdatert.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...