Gå til innhold

SWTOR - Gratis weekend - Spillet på kollapsens rand?


Anbefalte innlegg

SWTOR blir gratis å spille til helga http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=356492

 

Men er dette bare et desperat forsøk av Bioware og EA? De innførte en "invite a friend" hvor du kunne gi en venn 7 dagers trial for en uke siden eller no. Har dette feilet totalt? Er det ingen som inviterer venner? Europeisk siden ser ut til å nesten være død etter min egen mening.

 

Tok en rask titt på de europeisk serverene: 1 very heavy, 3 heavy. Dette var 4 servere som hadde over 100stk (maks 100 som vises på search) på imperial og republic fleet med en rask /who fleet search etter inlogging.

Etter dette tok jeg en rask titt på flere "standard" servere, både pvp og pve (tok de 4 på toppen av "standard" etter at jeg sorterte etter population). Her var det en variasjon mellom 39-81 spillere på imperial fleet, og 19-41 spillere på republic fleet.

 

Må si jeg ble litt sjokkert over hvor lite spillere det var, spesielt med tanke på at jeg gjorde testen kl 2030 CET som kanskje burde tilsi primetime på europeiske servere.

 

Tok selv en 3mnd sub når spillet kom ut, som nå går ut 19 mars, og for min egen del kommer jeg ikke til å resubbe. Er rett og slett altfor lite content, lange pvp server ques på lvl 50 (20min+ på min server), mye class unbalance i både pvp og pve, og forsatt bugs som har vært siden tidlig closed beta (umulig å "abandon"/fjerne en masse quests) samt et HAV med steder som en plutselig blir stukk i grafikken, innelåst i quest missions hvor zonedør ikke funker og du har tilfeldig vis har 15 timer igjen på emergency fleet pass etc.

 

jaja, kanskje litt semiwhining fra min egen side i posten, men lurer på hva resten som spiller swtor tror. Føler dere at dette er et desperate forsøk fra bioware og EA ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æ spillte bare 2-3 uker etter launch. Va veldig artig å så bra ut.

Men etterhvert når æ fikk synet tilbake, å så alle buggs å ting som ikke funka som det skal.

Ble oplevelsen met swtor en frustrasjon.

Angre på at æ tvinkte min bror å kjøpe det.Han er student og har kunna brukt pengan på nåkka bedre som f.eks kjeks å saft.

 

Og ja, det ser ut som spillet dør ut. Forvent server merges snart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spiller fortsatt, men kun pvp. Har fullt battlemaster gear på juggernauten min nå, og venter på 1.2 i april. Vil vel vente med dommen til etter denne patchen. Ser ut til at den fikser mye, alt fra custom looks på gear til pvp gearing og content. Tiden vil vise!

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Er nok litt tidlig å si at det holder på å kollapse, men kan vel ganske trygt si at det ikke har levd opp til forhåpningene de hadde. De prøver så godt de kan på å få litt "traction" sånn at det blir fler og fler som spiller istedenfor færre og færre, men det er nok bare litt for seint. Det er fortsatt mer enn nok folk som spiller til å holde båten flytende, men så er det jo meninga at EA skal tjene penger på greia. Og selv om det kanskje ikke vil ta altfor lang tid før de tar bort abonnementet så vil spillet sannsynligvis leve en god stund som f2p. Er jo mer enn bra nok for den modellen, og de har også en god del hardbarka fans som sikkert er villige til å bruke bra med spenn på mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar

Jeg og mange jeg kjenner for den saks skyld har sluttet å spille dette.

Ble ikke lvl 40 en gang før jeg syntes spillet ble bedrøvelig kjedelig.

 

Umulig å finne folk til heroic areas og flashpoints, kunne faktisk traske rundt på en planet i en time før du så en annen spiller, utrolig irriterend UI, nok bugs til å irritere selv den mest beherskede person.

 

Om jeg vil spille RPG så kjøper jeg meg en slik tittel og spiller det uten å måtte betale x antall kroner pr månde, for alt i alt så ble det for _MEG_ mer et RPG spill enn et MMO

Lenke til kommentar

Vi var nesten 20 stykker som begynte å spille det.

 

En person spiller det enda, og synes det er "Best thing since sliced bread", og gir oss linker om patcher og updates relativt ofte. Og hver gang jeg faktisk gidder å se på det, så er tanken "Jammen, dette er da noe som burde vært med i release, og ikke tre måneder senere".

 

De har vel fortsatt en 2 millioner spillere (i følge han over, jeg aner ikke) men vi begynner vel å se at de begynner å bli smått desperate for å få med seg mer spillere. Problemet er jo bare at det går mer og mer mot en carboncopy av World of Warcraft, med light sabers og voiceacting.

 

For all del, jeg likte "singelplayer" biten. Classmissions var morro, men så kom jeg til 50 og gikk tilbake til rutinen fra WoW, før jeg slutta med det, hvor vi bare sprang rundt på taket på banken i Orgrimmar. I SW ToR ble det rundt sirkelen midt i Imperial Fleet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi var 10 stykker som spilte det sammen, ingen igjen nå. Erfaringene var stort sett identiske med TheScorp sin post. Så også at de fortsatt skal ha rundt 2 millioner spillere, kan ikke fatte dette ettersom jeg kun ser mannefall overalt. Blir spennende og se hvor dette spillet ender opp om noen måneder.

Lenke til kommentar

Sub går ut en av de nærmeste dagene her også.

Logga inn 3-4 ganger de siste 3 ukene, det gjentar seg da at jeg må vente i 15-20 min på at en warzone skal starte. Da som regel Huttball for 324534 gang. Det hjelper da ikke at combat er søppel og ytelsen med mer en 10 personer på skjermen går i bunn (selv med en topp-specca pc).

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Mange fine svar her, og godt å høre at det er ikke bare jeg som har denne oppfattningen av spillet. Har lest litt om patch 1.2 den siste dagen, og det er en del her som virker veldig interresant. Men det blir ofte som TheScorp sier:

"Jammen, dette er da noe som burde vært med i release, og ikke tre måneder senere".

 

Tenkte jeg nå de site 3 dagene av subben min at jeg skulle starte en ny char på en av de Heavy serverene og se om community kanskje er litt bedre der. BW/EA burde egentlig merge 50% av de europeisk serverene.

Lenke til kommentar

Synes ikke bugs er det store problemet. Kanskje i Operations, men så langt har jeg ikke kommet. Har unsubbet en gang allerede selv og vurderer å gjøre det igjen. Hovedsakelig fordi jeg kun ender opp med å queste, som jeg ganske fort blir lei av. Spillet mangler virkelig multiplayer følelsen.

 

Det hadde nok føltes mye mer meningsfylt om det var et bedre guild system, og et LFG system. Jeg er så lei av å spamme flåter. Bruker mer tid på å finne grupper enn å spille.

 

Men det går ikke ann å si at et spill er iferd med å kollapse fordi det har en demo. I "gamledager" gav man ut demoer flere uker før man gav ut selve spillet.

 

Selv med bugsene og manglende multiplayerfølelse må jeg si at SWTOR er milesvis bedre enn andre MMORPG'er. Tror folk egentlig begynner å bli lei av formelen. Hvertfall er det sant for min del og en del folk jeg kjenner. Jeg fyrte opp demoversjonene av både WoW og RIFT, og de føltes barnslige og rare etter å ha spilt SWTOR. Så jeg mener det er åpenbart at SWTOR har størst potensiale, men det er først nå at det føles som en beta. Tror spillet vil trenge en utvidelsespakke eller et års tid for å bli bra.

Lenke til kommentar

Manglende multiplayer følelse summerer vel opp det meste.

 

Var på en heavy server som ofte hadde kø nesten hele den første måneden. Kjedet meg og unsubba. Ga det en sjangse til et par uker senere, da var servern light. Levela en ny Jedi og unsubba etter 3 uker etter å ha kun fått til 1 flashpoint gruppe. (esseless eller hva den første nå heter). PVP var heller ikke bedre, med lange køer og de fleste enda for tidlig, da det ikke var nok republic.

 

Helt alene ute i verden, og aldri så mange som 4 i min levelrange på fleeten. :/

Synd, for jeg synes klassene var ganske interessante.

 

Så for første gang på 7 år, spiller jeg ikke en mmo. Wow er helt uten sjarm når alt skal være så latterlig enkelt, og det kun skal være random heroics og kun 1 kjedelig raidtier om gangen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...