Gå til innhold

Derfor knuser Google+ Facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

#1 er det første negative punktet jeg tenker på. Jeg ønsker ikke å integrere mine kontoer med et slik uoversiktlig beist. Jeg skjønner at Google ønsker mest mulig informasjon, men jeg søker å gi fra meg minst mulig, og å ha full kontroll over hva jeg gir fra meg.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller virker denne artikkelen om om Google har kjøpt en positiv artikkel?

 

 

Fullverdig officepakke? Om det virkelig hadde vert en fullverdig officepakke så hadde ikke 99% av selskapene som bruker den også hatt Microsoft Office. Facebook har forøvrig også webapps i docs.com

 

En app er heller ikke noen god løsning, den optimale løsningen er det Facebook som har på WP7, der den er integrert i selve OSet.

 

Og var det ikke en artikkel for ett par dager siden som sa at Google krever de samme rettighetene som Facebook når det kommer til din data.

 

Det er også å snu hele saken på hodet når du skriver at man kan følge det andre skriver uten å være venner. Dette er ikke en fordel, men en ulempe. Sikkert flott for stalkere, men ikke for "offrene".

 

Skjønner heller ikke vinklingen dere kjører på å koble sammen jobb og privatliv på en sosial tjeneste, dette er noe jeg aldri kunne tenke meg å gjøre hverken med eller uten sirkler. Selskaper bør uansett ikke bruke Google+ til noe annet enn det de gjør på Facebook, nemlig PR, Om ett selskap gir Google den kontrollen over dataen som det ble skrevet om for ett par dager siden er rett og slett håpløst.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Skal ikkje artikar være objektive? Det virka på meg som om vedkomande som skreiv denne artikkelen ikkje var nøytral.

 

Problemet med Google+ er (som tidligare nemt) at det blander gmail kontoen din med eit sosialt medium. Ein google konto inneheld MASSE informasjon om deg og eg ønsker ikkje at denne skal ha noko tilknytning til eit sosialt medium.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg personlig tror ikke Google+ slår igjennom på et markedet hvor Facebook er altfor etablert.

Det der har jeg også lurt på...

Jeg sier nødvendigvis at Facebook er bra, men at det er for etablert.

Det er det folk kjenner til.

Eksempel: etter å ha prøvd å få min mor på facebook i flere år, har hun akkurat meldt seg inn som et resultat etter kjøp av iPad.

Tror neppe jeg greier å overtale henne om å melde seg inn på Google+ med det første.

Lenke til kommentar

Det samme sa man helt sikkert om tekstbehandlingsprogrammet Word vs Word Perfect i 1990 også.

 

Helt klart, og mange vil kanskje bruke begge parallelt i en periode også..

 

Jeg syntes G+ var mye ryddigere og ikke så komplisert å holde styr på som face.. Men så er jo face en mye større ting da, men alle spillene og ditt og datt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er populært fordi det er nytt

Nettopp, gi det +/ 1 år, så kan vi diskutere hvorvidt Google+ har hatt en suksess.

 

Forsåvidt en genistrek at det krever invitasjon for å bli medlem, da holder du eksklusiviteten oppe, og eksklusivitet er interessant og spennende(som regel)!

Lenke til kommentar

Det er populært fordi det er nytt

Nettopp, gi det +/ 1 år, så kan vi diskutere hvorvidt Google+ har hatt en suksess.

 

Forsåvidt en genistrek at det krever invitasjon for å bli medlem, da holder du eksklusiviteten oppe, og eksklusivitet er interessant og spennende(som regel)!

 

Det er jo forsåvidt fordi det er en beta da...

 

Men det er riktig at en må gi det litt tid.. Vi husker jo alle hvordan det gikk med den store "e-post revolusjonen" til google ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er populært fordi det er nytt

Nettopp, gi det +/ 1 år, så kan vi diskutere hvorvidt Google+ har hatt en suksess.

 

Forsåvidt en genistrek at det krever invitasjon for å bli medlem, da holder du eksklusiviteten oppe, og eksklusivitet er interessant og spennende(som regel)!

 

Det er jo forsåvidt fordi det er en beta da...

 

Men det er riktig at en må gi det litt tid.. Vi husker jo alle hvordan det gikk med den store "e-post revolusjonen" til google ^^

Hehe! Wave floppet totalt.

Lenke til kommentar

Gud for en søplete artikkel. Hadde virkelig ventet noe bedre av folk som skriver for et teknologisk nettsted. Dette kunne selv de begredelige journalisetene i DB gjort bedre.

Å bruke eksempler som at bedrifter bør åpne for dette slik at de ansatte heller kan bruke google documents vitner om total kunnskapsmangel hos denne journalisten. Har du lest lisensavtalen. Tror ikke mange bedrifter vil at deres ansatte skal skrive konfidensielle dokumenter i Google documents når Google gjennom lisensvilkårene påberoper seg retten til å publisere dette hvor som helst.

Ser for meg pentagon legge ut dokumenter om sine nye fantastiske våpenteknologi for så at google legger det fritt ut slik at alle kan få tilgang. Jeg vet at argumentet for denne lisensavtalen er at det må være sånn for at vennene dine skal få tilgang, men om det hadde vært det eneste kunne de spessifisert dette mye mer, og dermed ikke laget et hull for senere bruk.

 

Nå må journalister se til å våkne, bare fordi google er deres venn og hjelper dere å skrive deres enkle saker, betyr ikke det at google er verdens snilleste og beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...