Gå til innhold

Test: MSI Z68A-GD80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller er det nesten ikke vits å kjøpe noe annet enn relativt rimelige hk til 1155-socketen? Jeg tenker da med tanke på overklokkings- og gpu-muligheter, kort fortalt gaming. Med sandybridge er det jo bare selve cpu som blir overklokket. Er vel kanskje noe å hente med tanke på overklokking av minne, raid i noen tilfeller eller sli/crossfire, men for den jevne gamer/overklokker kommer man vel temmelig rimelig ut av det... "correct me if i'm wrong" :)

 

Angående "dersom du skal overklokke bør du titte på dette kortet"...man kan da like gjerne gå for et rimeligere p67-hk. Overklokkingen av Asus Sabertooth P67 kom jo akkurat like langt.

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

12 x USB 2.0-porter (4 eksterne + 6 via interne headere) kanskje jeg som er dust seint på kvelden, men 4+6 er da vitterlig ti og ikke tolv? Tenkte kanskje dere inkluderte USB 3.0 også men det var jo 4 av de så da hadde det pluselig vært 14.

 

Edit: Ikke at det er viktig naturligvis, bare nevner det i tilfellet det faktisk er feil selv om det er en ubetydelig feil er det vel greit å rette.

Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

12 x USB 2.0-porter (4 eksterne + 6 via interne headere) kanskje jeg som er dust seint på kvelden, men 4+6 er da vitterlig ti og ikke tolv? Tenkte kanskje dere inkluderte USB 3.0 også men det var jo 4 av de så da hadde det pluselig vært 14.

 

Edit: Ikke at det er viktig naturligvis, bare nevner det i tilfellet det faktisk er feil selv om det er en ubetydelig feil er det vel greit å rette.

 

Skal være 10 x USB 2.0 ja, rettet! :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller er det nesten ikke vits å kjøpe noe annet enn relativt rimelige hk til 1155-socketen? Jeg tenker da med tanke på overklokkings- og gpu-muligheter, kort fortalt gaming. Med sandybridge er det jo bare selve cpu som blir overklokket. Er vel kanskje noe å hente med tanke på overklokking av minne, raid i noen tilfeller eller sli/crossfire, men for den jevne gamer/overklokker kommer man vel temmelig rimelig ut av det... "correct me if i'm wrong" :)

 

For å overclocke cpuen trenger man god mosfets kjøling og kraftig vrm, spørs da selvfølgelig på HVOR mye du har tenkt å OCe, men de dyrere hovedkortene har ofte bedre vrm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...