Gå til innhold

– Nintendogs ansvarlig for hundeangrep (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å la unger være alene med en stor hund - hvis bildet i artikkelen er riktig, en engelsk mastiff eller boerboel (ikke en bullmastiff slik filnavnet indikerer), begge høyvokste og kraftig bygde hunder - som de ikke kjenner er i utgangspunktet alltid en dårlig idé, Nintendogs eller ikke. Ellers kan man jo spørre seg om eieren var videre skikket til å ha hund, når den er såpass dårlig oppdratt at den - slik bestemoren framstiller det - konsekvent går berserk ved lyden av andre hunder.

 

Det burde vel ikke overraske noen per i dag at ansvarspersoner som gjør slike blundere helst vil legge skylden på alt annet enn seg selv; og man trenger ingen grad i medievitenskap for å ha fått med seg at mediene elsker det når spill kan framstilles som skumle. Å skylde på Nintendogs her er en passe godt utført red herring-strategi. De som følger med i spillmedier ser nok gjennom det, men hun har likevel oppnådd det som sannsynligvis var målet: Å avlede mesteparten av oppmerksomheten fra hennes egen udugelighet som verge, og over på en konstruert "diskusjon" om hvorvidt Nintendogs utgjør en trussel hvis det er virkelige hunder i nærheten, som nå føyer seg inn i rekken av "spill er farlige, se, folk dør og lemlestes over en lav sko!"-argumenter.

 

Vi sitter jo alle her og er forutsigbart indignerte på spillenes vegne, og bryr oss ikke så veldig om at en uansvarlig bestemor lot en hund tilhørende en dårlig eier bite ansiktet av det ni år gamle barnebarnet hennes.

Lenke til kommentar

Jeg er så dritt lei av å høre samfunnsproblemer bortforklart ved å gjøre en eller annen kunstform til syndebukken, i stedet for at man tør å ta tak i de dypereliggende årsakene. Folk må innse den harde sannhet at hvis barna deres oppfører seg som idioter så er ikke det pga. noe utenfra som påvirket dem, men fordi man har vært en elendig forelder. En person med god oppdragelse kan man se på voldsunderholdning 24/7 uten å noensinne komme i fare for å bryte loven. Det nytter ikke å fraskrive seg ansvaret fra barna sine så mye som mulig slik trenden er nå for tiden, for så å late som om man er overrasket når barna ikke blir som forventet - det krever nemlig at man ofrer av seg selv og investerer tid i å oppdra dem.

Lenke til kommentar

Jeg er så dritt lei av å høre samfunnsproblemer bortforklart ved å gjøre en eller annen kunstform til syndebukken, i stedet for at man tør å ta tak i de dypereliggende årsakene. Folk må innse den harde sannhet at hvis barna deres oppfører seg som idioter så er ikke det pga. noe utenfra som påvirket dem, men fordi man har vært en elendig forelder. En person med god oppdragelse kan man se på voldsunderholdning 24/7 uten å noensinne komme i fare for å bryte loven. Det nytter ikke å fraskrive seg ansvaret fra barna sine så mye som mulig slik trenden er nå for tiden, for så å late som om man er overrasket når barna ikke blir som forventet - det krever nemlig at man ofrer av seg selv og investerer tid i å oppdra dem.

 

Du vet at av og til kan foreldre gjøre så godt de kan for å prøve å oppdra ungen/ungene sine bra, men du vet ungens personlighet er også noe som spiller inn.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Det var samme artikkel på spillverket.no, men der skreiv de at eiern hatte sagt hun kanskje kunne ha sparket til hunden, som kan ha trigget angrepet.

 

Zealuu, en Boerbol (bondens store hund) er en sør-afrikansk mastiff, ikke en engelsk en som du gir inntrykk av. Hadde dog vært merkelig hvis det hadde vært en boerbol som angrep, da de er avla til å beskytte barn.

Tror ikke det var en boerbol på bildet, det likner (veldig) men den hadde litt vel inntrykt tryne forhold til det som er jeg har sett.

Lenke til kommentar

Det står da vitterlig "engelsk mastiff eller boerboel". Jeg er fullstendig klar over forskjellen. Hvilken rase det egentlig var, er kanskje ikke så viktig, men jeg syntes det er litt påfallende at gamer.no viser et bilde og gir det teksten "en slik hund var det som angrep ... etc." uten å si hvilken hund det faktisk var, dersom de vet det. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
Du vet at av og til kan foreldre gjøre så godt de kan for å prøve å oppdra ungen/ungene sine bra, men du vet ungens personlighet er også noe som spiller inn.

 

Personligheten kommer ikke fra oven, den blir formet av omgivelsene, spesielt i de tidligere årene observerer barn hvordan menneskene rundt dem oppfører seg og det danner grunnlaget for all videre utvikling.

Lenke til kommentar

Unnskyld Zealuu, tydet det som engelsk mastiff eller boerbol (altså at engelsk mastiff eller også kalt boerbol) :p

Boerboler er tøffe :D

 

Som jeg sa tidliggere som spillverket hadde med, at ungen KAN ha sparket hunden utgjør en stor forskjell, for hunden kan ha vært tirret av forskjellige grunner og klikket for ham av sparket. Dere ga egentlig litt lite informasjon, uten om at hun tok å spilte og ble angrepet. Det er en stor forskjell fra om hun sitter på golvet en på en sofa etc. etc. og var de voksene i rommet da det skjedde??

Lenke til kommentar

tror dette var i uk ein plass alså england eller et av nabo landene, samme sak står på dei andre sidene,

men at folk hiver all synd og ansvar over på gjenstander, kultur og videre ... er jo ikkje akkurat nytt da dei sikkert har gjort det siden vi har gjort det samme siden vi såg den første steinen, men det rare er at spill aldri blir kvitt dette merket.

Lenke til kommentar

Jeg har hund selv, og hvis jeg hadde satt på noen hundelyder fra pcen hadde den tvilsomt kommet og angrepet meg.

Etter min mening er det feil fra hunde-eieren sin side.

Hunder skal ikke angripe mennesker uansett og hvis et bjeff utløser det er det egentlig rart det ikke har skjedd før.

Hadde vært en annen sak om jenta hadde kasta DSen i tryne på hunden da.

Menmen, synd på jenta, sikkert traumatisert etter dette. Men også veldig synd det med hunden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...