Gå til innhold

– 3D-film vil ta helt over


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b
Når du ser en film nå som ikke er i 3D er det som å se på film i sort/hvitt. Det er en bedre måte å se film på, og jeg tror at 3D vil ta fullstendig over akkurat som fargefilm gjorde, sa Lucas under konferansen, sikkert ikke helt uten visse markedsføringshensikter.

 

Trenger det nødvendigvis å bli en dårligere filmopplevelse av at filmen er sh? Det tror ikke jeg. Personlig så klarer jeg meg utmerket godt uten 3D, på samme måte som at jeg klarer meg utmerket godt uten å ha plassert massevis av høytalere rundt i stua for å få en god filmopplevelse. Det er vanskelig å gjøre gull ut av gråstein så dersom man ejakulerer 3D på en ellers dårlig film så vil den ikke bli noe bedre av den grunn.

Kanskje jeg er gammeldags, men jeg foretrekker som sagt 2D foreløpig. Farger er heller ikke nødvendig for å gjøre en film bra.

Lenke til kommentar

Intervjuet med Lucas kan godt være sant, han er iallefall typen til å støtte opp om slik teknologi. Men jeg har mine tvil om at Star Wars er på vei som relanseringer i 3D, iallefall hadde det vært kjempedigg :)

 

Edit: Ser at det er en gammel artikkel, wow, jeg visste ikke at de hadde planer om det. Ser fram til dette.

 

Edit2: Og jeg HATER 1.april. Vet ikke hva man skal ta seriøst, iallefall når det ikke her helt opplagt om det er en spøk eller ikke.

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Jaha.. men da klarer jeg meg fint med min "gammeldagse" 2d plasma et par år til, gitt.

 

Ikke faan om jeg skal bli dytta over på et format som krever at jeg må ha briller liggende om jeg og kompisgjengen skal se film en kveld.

 

Ikke nok med det, men noen (meg bl.a.) blir dårlig av å se 3d-filmer.

ÈN gang på kino, aldri mer.

 

 

Håpet er at dette 3d-tullet er en forbigående gimmick, men det er jo en ørliten sjanse for at jeg tar feil...

Lenke til kommentar

3D flopper. Har man OK perspektivsyn tolker man dybden i bildet greit nok og lager sin egen 3D i hodet som er langt bedre enn den syntetiske 3D-en på 3D-filmer, og man trenger ingen spesialpreparerte filmer og 3D-skjermer og briller.

 

Jeg vil mye heller ha TV og film med lukt. :D

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Jeg vil mye heller ha TV og film med lukt. :D

 

I det øyeblikk jeg leste dette kom jeg på en film basert på WWII hvor det er en scene hvor noen barn står nede i en dass, full av avføring som skvulper rundt..

 

Tror det var Schindlers liste. :)

 

Med andre ord: lukt fra tv'en burde det evt finnes en av/på bryter til. :tease:

Lenke til kommentar
Edit2: Og jeg HATER 1.april. Vet ikke hva man skal ta seriøst, iallefall når det ikke her helt opplagt om det er en spøk eller ikke.

spray_trollface_copy.png

 

Jeg syntes uansett lite godt om saken. Hvilket forsøk på 3D er dette? Tredje? Nå håper jeg bare det ikke tar en for lang tid før forbrukerne innser at 3D ikke er noe magisk slik at produsentene slutter å bruke det i filmer hvor det ikke forbedrer opplevesen bare fordi de kan skrive 3D på coveret og dermed selge mer.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Gi oss heller TV'er med 4K oppløsning og brilleløs 3D så skal eg bytte ut min.

Jepp. 3D vil aldri slå an før det blir brillefritt. 3D er en unødvendig gimmick som passer bedre til spill og andre medier enn film. 3D kontra 2D kan på ingen måte sammenlignes med sort/hvitt kontra farge.

Lenke til kommentar

Jepp. 3D vil aldri slå an før det blir brillefritt. 3D er en unødvendig gimmick som passer bedre til spill og andre medier enn film. 3D kontra 2D kan på ingen måte sammenlignes med sort/hvitt kontra farge.

 

Enig i det første du sier, men at det er en gimmick vil jeg ikke si meg enig i. Det var garantert folk som sa at fargefilm var en gimmick, og totalt unødvendig også.

 

3D i dagens form er ikke bra nok, men konseptet kommer til å bli standard i fremtiden. Hvis kvaliteten på 3D blir like bra som 2D og brilleløs attpåtil, så er det ingen grunn til å se film i 2D.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...