Gå til innhold

Dette kan være iPhone-5-invitasjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hva Apple kommer opp med nå. Har ikke på langt nær vært like mye rykter som rundt iPhone 4, men jeg tror hvertfall denne får Dual Core.

 

For iOS, så tror jeg det blir en bedre notifikasjonsytem på en nyere versjon.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva Apple kommer opp med nå. Har ikke på langt nær vært like mye rykter som rundt iPhone 4, men jeg tror hvertfall denne får Dual Core.

Man kan nok si det som 99% sikkert at iPhone 5 kommer til å få samme prosessor som er i iPad 2.

Altså Apple A5.

Lenke til kommentar

De siste ryktene jeg har hørt er at det ikke blir sluppet noe ny hardware på WWDC og at iPhone 5 kommer i september/sktober eller ikke før neste år.

 

Edit: Har også hørt rykter om at iOS 5 blir en overhaling av hele systemet.

 

Den som lever får se.

Endret av Thlom
Lenke til kommentar

De siste ryktene jeg har hørt er at det ikke blir sluppet noe ny hardware på WWDC og at iPhone 5 kommer i september/sktober eller ikke før neste år.

 

Edit: Har også hørt rykter om at iOS 5 blir en overhaling av hele systemet.

 

Den som lever får se.

 

Beklager, men Vindicator her på forumet har sagt at det er 99,999999% sjanse for at Apple ikke kommer til å gjøre noe nytt med iOS.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De siste ryktene jeg har hørt er at det ikke blir sluppet noe ny hardware på WWDC og at iPhone 5 kommer i september/sktober eller ikke før neste år.

 

Edit: Har også hørt rykter om at iOS 5 blir en overhaling av hele systemet.

 

Den som lever får se.

 

Beklager, men Vindicator her på forumet har sagt at det er 99,999999% sjanse for at Apple ikke kommer til å gjøre noe nytt med iOS.

^ this

Lenke til kommentar

Apple har lansert nye iPhon hver sommer de siste årene, ser ikke hvorfor de ikke skulle gjøre det samme også i år. iOS 5 blir spennende har mange ønsker for fremtidige versjoner av iOS.

Grunnene kan man lure på, men de med gode kilder påstår nå at det er slik. Skal jeg tippe på grunnene så vil jeg tro at det har med logistikk og ingeniørressurser å gjøre. Og antakeligvis så har julemåneden noe å si. Produkter lansert de siste månedene før jul selger bedre enn produkter lansert midt på sommeren. Om jeg skal tippe altså.

Lenke til kommentar

iPhone... og jeg som har sony ericsson... var innom trigcom i dag... vennen min måtte dra meg ut av butikken slik at jeg ikke kjøpte en blackberry...

Hva syntes dere? Blackberry eller iPhone?

Jeg syntes iPhone har blitt litt vel populær, alle har det jo!

Men blackberry er litt mer eksklusiv og ikke fullt så vanlig i Norge...

Lenke til kommentar

Jo, dette var interressant.

En ting som forbauser meg til stadighet, er folk som gidder å klikke på linker, og så legge inn en negative kommentar på ting som de ikke bryr seg om ?!

Jeg har ikke android telefon, og klikker derfor på svært få av de linkene som inneholder noe om android.

Og det kunne ikke alle meg inn å skrive noe negativt om systemet. Hvorfor i all veden skulle jeg det ?

 

Jeg er interressert i iPhone 5 og om den evt. kommer med 4" skjerm og NFC teknologi.

Jepp, jeg VET at enkelte twlwfoner har hatt det i åresvis, men det var ikke det som var relevant for meg nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, dette var interressant.

nei, dette var ikke interessant. Innlegget ditt er jo blottet for noe som helst poeng: Det er jo nettopp de med interesse for Aplle/y iPhone som vil bli skuffet når de ser at dette ikke er noe nytt i det hele tatt, men ren spekulering som alle (med interesse) har fått med seg for flere måneder siden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone... og jeg som har sony ericsson... var innom trigcom i dag... vennen min måtte dra meg ut av butikken slik at jeg ikke kjøpte en blackberry...

Hva syntes dere? Blackberry eller iPhone?

Jeg syntes iPhone har blitt litt vel populær, alle har det jo!

Men blackberry er litt mer eksklusiv og ikke fullt så vanlig i Norge...

 

Feil tråd, dette er artikkeldiskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva de kommer med. Dersom 2011 blir en kombinasjon av en iPad 1.5 og forsinket iPhone 5, vil jeg begynne å lure på hva som skjer der borte. Det er ikke Apple slik vi har kjent dem de siste årene.

 

Forøvrig håper jeg på en større oppdatering av iOS. Designmessig har det vært mer eller mindre uendret siden 2007, samtidig som flere og flere funksjoner har blitt lagt til. For eksempel syntes jeg at de har begynt å samle litt for mange ting under "instillinger". Det er ikke oversiktlig lenger, det er en roteskuff. Meldingsystemet er også på overtid når det gjelder en oppdatering.

Lenke til kommentar

@LordErik: Ser ut til at du har innført en ny navnekonvensjon, sånn helt på egen hånd. Skal du også begynne å kalle Samsung Galaxy S II for Samsung Galaxy S 1.5, HTC HD2 for HTC HD1.5 og HTC Desire HD2 for HTC Desire 1.5, osv. fordi det er så liten forskjell på disse i forhold til forgjengerne? Herregud, mange av disse "nye" telefonene kommer med usle 480x800 pixler skjermoppløsning og det er jo bare sååå 2008!!! ;)

Lenke til kommentar

Det er vel mange som har referet til den som iPad 1.5 før meg, men jeg tar poenget ditt. "Problemet" er vel at jeg har blitt vant med overraskelser fra Apple sin side, men denne gangen uteble de. iPad hadde akkurat det man forventet, og dessverre ingen positive overraskelser. Hardwaremessig er den helt kurant sammenlignet med de andre tabletene, men den føles likevel ikke som en "iPad 2" (imho).

Lenke til kommentar

Forøvrig håper jeg på en større oppdatering av iOS. Designmessig har det vært mer eller mindre uendret siden 2007, samtidig som flere og flere funksjoner har blitt lagt til. For eksempel syntes jeg at de har begynt å samle litt for mange ting under "instillinger". Det er ikke oversiktlig lenger, det er en roteskuff. Meldingsystemet er også på overtid når det gjelder en oppdatering.

Etter å ha brukt Android i snart tre år, var det ekkelt skulle stille inn noe i iOS, ja. :p Skal ærlig inrømme at Android var mer knotete enn iOS da jeg byttet over, men det ER lettere endre instillingene for epostprogrammet i instillingene I epostprogrammet, i stedet for å lete seg frem i instillingene etter riktig instilling (det kommer kanskej an på hvor mange programmer man har lagt inn).

 

Enden på visen ble i tillegg at det ikke var mulig(!) å legge inn instillingene IT-avdeligen krevde for å sende mail med exchange (mottak gikk fint). iPhonen hadde bestemt seg for hva som var "riktig" måte å håndtere forskjeller i domene og login-adresse på, og det var ikke mulig å legge det inn manuelkt - dvs. det var mulig å legge det inn riktig, men det ble "rettet" av iOS etterpå. Men dette var litt off topic.

 

Enkelte instilliger som bla. notifications kan det i hvert fall være veldig kjekt å ha samlet, slik at man kan ha kontroll over alle apsene som vil komme med notification på ett sted. Android har nylig laget et i utgangspunktet veldig smart system der du kan gruppere apps og sette ulike instillinger for varsler for disse - men det tar *evigheter* å sette opp, i hvert fallfor de teknisk uinvidde! Så det kan bli for mye av det gode også. :p

 

Men det er liten tvil om at varslingssystemet i iOS er alt for dårlig. I tillegg skulle jeg gjerne sett mulighet for widgets - det ER fantastisk praktisk med en kalenderwidget som tar en tredjedel av plassen på hovedskjermen, men til gjengjeld viser deg alle kommende avtaler (og i tillegg kan man scrolle nedover i listen).

 

I mine øyne holder Android på å bli for komplisert, mens iPhone snart blir kvalt av oversimplifisering, særlig mtp på mangel av muligheter for ikke-standard-oppsett.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...