Gå til innhold

Amentio begjært konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge pressemeldingen så er det "Amentio Datakjeden" som er begjært. Det som skjer fremover er at de skal splitte disse to opp igjen som to forskjellige selskaper isteden for et samlet u-fungerende konsept.

 

For min del kan de bare legge ned hele Amentio, de har i mange år slitt med levering og service, har kommet til det punktet at hvis noen av delene jeg har kjøpt hos Amentio går i stykker kjøper jeg heller nytt hos en butikk jeg stoler på!

Lenke til kommentar

Ut fra hundrevis av innlegg her inne om Amentio så er det vel ikke annet å vente (håpe)... Alltid synd for de ansatte som blir berørt av en konkurs, men når det gjelder Amentio så vil jeg se at mange av de ansatte har vært en del av årsaken. Jeg kommer aldri til å ansette noen som det står "Amentio" på CV'n til.

Lenke til kommentar

Amentio var flinke til det de gjorde i begynnelsen. Svært få men entusiastiske ansatte og minimering av kostnader i alle ledd for å levere billigere enn konkurrentene. Dette fungerer bare når man er små og flinke nok. Skal man plutselig betale for butikker og masse ansatte med varierende grad av dyktighet og entusiasme, faller det lett sammen. Skal man i tillegg ha et supportapparat hvor kundene kan få teskje-hjelp til produktene de har kjøpt, blir det fullstendig skjæring. Prisene hos Amentio har vært avhengige av minimalisme og null support, noe annet fungerer ikke når man skal levere billigst. Enkelt og greitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel - det er uansett ikke akkurat en friskmelding av Amentio. Har man først havnet i trøbbel og holder tilbake moms så har man problemer - kort og godt. Om de redder seg denne gangen så skal de uansett klare å krabbe seg opp til å tjene penger igjen og ha velvillige investorer også i fremtiden.

 

De er ikke konkurs ENNÅ - men det gjenstår også å se hva utfallet med Skatt Midt blir i morgen.

 

Jeg for min del skal ihvertfall ikke gi de noen penger på forskudd hvis jeg skulle falle for fristelsen å kjøpe noe fra de igjen.

Lenke til kommentar

Håper Tromsøs eneste databutikk dukker relanseres med nytt navn og nye investorer. De har hatt sørgelig lite på lager der i det siste så det må nok investeres litt i varer før det blir aktuelt å handle der. Hvis ikke så vil de jo bare fungere som utleveringsskranke for varer bestilt på nett.

Lenke til kommentar

Amentio var flinke til det de gjorde i begynnelsen. Svært få men entusiastiske ansatte og minimering av kostnader i alle ledd for å levere billigere enn konkurrentene. Dette fungerer bare når man er små og flinke nok. Skal man plutselig betale for butikker og masse ansatte med varierende grad av dyktighet og entusiasme, faller det lett sammen. Skal man i tillegg ha et supportapparat hvor kundene kan få teskje-hjelp til produktene de har kjøpt, blir det fullstendig skjæring. Prisene hos Amentio har vært avhengige av minimalisme og null support, noe annet fungerer ikke når man skal levere billigst. Enkelt og greitt.

 

Jeg har også gode erfaringer med Amentio. Har brukt dem i mange år, og har vært kjempefornøyd. Fram til slutten av 2009 synes jeg de var den beste butikken, men så fikk de gradvis problemer i forhold til levering. Men jeg har brukt de sammen med andre butikker det siste året også, og har faktisk ikke hatt noen grunn til å klage bortsett fra at jeg har bestilt noen produkter som har vist seg å være utgått. Jeg syntes egentlig det var enda bedre at de slo seg sammen med Datakjeden slik at det gikk an å hente varer i butikkene sånn som Elkjøp og Lefdal, men synd at de ikke klarte å få det til å funke.

Lenke til kommentar

Stiller meg bak en del andre her. Bare gode erfaringer med Amentio. Men har ikke handlet særlig til HW siste to årene, og er vel hovedsakelig der problemene har oppstått.

 

Datakjeden sin butikk i Trondheim suger. Noen av de ansatte er veldig lite hjelpsomme, og hyllene er omtrent tomme. Så som Simen1 sier, det fungerer som en henteplass for varer bestilt på nettet.

Lenke til kommentar

 

Datakjeden sin butikk i Trondheim suger. Noen av de ansatte er veldig lite hjelpsomme, og hyllene er omtrent tomme. Så som Simen1 sier, det fungerer som en henteplass for varer bestilt på nettet.

 

Lurer litt på hvordan du ser for deg den finnansieringen? Skal Amentio være den billigste nettbutikken, kutte salget i de fysiske butikkene, gi deg gratis frakt til 10 forskjellige hentebuer i landet hvor det finnes minst en ansatt i hver.. Tror du virkelig noe sånt kan gå rundt?

 

Kanskje vi nordmenn er litt for gjerrige og kjipe på penger når vi tenker sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...