Gå til innhold

Gjør et kameravarp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I artikkelen nevnes det et tilbud på Canon 550D+kitoptikk til 3500kr.

 

Det var imidlertid Canon 500D som ble solgt til denne prisen. Relativt stor forskjell.

 

Jeg mente bestemt det var 550D, men det er mulig du har rett. Tilbudet blir jo da desverre langt mindre interessant, men siden er ikke er gyldig lenger, er det rent akademisk.

 

Oppdaterer artikkelen, jeg. Takk for innspill!

Lenke til kommentar

Panasonic DMC-G10 med 14-42 mm til 1995,- må sies å være et bra kjøp. Billigste i prisguiden er 3500,- Jeg ser at prisene hopper litt opp og ned på elkjøps side, tidligere i dag var prisen 2995.

 

Absolutt et bra kjøp ja, dersom prisen er reell. Det har skejdd tidligere at Elkjøp ikke har oppdatert prisene etter at et kampanjetilbud er avsluttet.

 

Noen som har forsøkt seg på å bestille minnekortene jeg nevnte helt til slutt? Tilbudet er så godt at man jo må lure. Dersom man forsøker å bestille går prisen ned til 192,-, forresten.

Lenke til kommentar

Jeg mente bestemt det var 550D, men det er mulig du har rett. Tilbudet blir jo da desverre langt mindre interessant, men siden er ikke er gyldig lenger, er det rent akademisk.

Nope - dette var 500D - 550D gikk litt senere med 18-55IS for 4995.

 

 

Vi kan vel oppsummere: Man kan spare på å kjøpe litt eldre modeller og/eller brukt, eller man kan betale gjennom nesa for det aller nyeste. :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mye imponert over at akam omtaler produkt som åpenbart er feilpriset som kjempetilbud. SONY SD 32GB CLASS 4 til 200kr, 550kr under neste pris i prisguiden, er uten tvil en feilprising.

 

Akkurat det vil tiden vise. Om tilbudet er reellt ville det ikke vært riktig av oss å IKKE omtale det. Slik det er nå vil folk selv kunne avgjøre om de vil prøve å bestille eller ikke.

 

Akkurat angående minnekort kan det av og til være vanskelig å vite hva som er ekte tilbud og hva som ikke er det. For ca tre år siden hadde CDON tilbud på 4 GB MS Pro Duo fra lexar, til noen og tjue kroner stykket. Jeg bestilte tre stykker, og fikk dem uten noen kommentarer overhodet.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mye imponert over at akam omtaler produkt som åpenbart er feilpriset som kjempetilbud. SONY SD 32GB CLASS 4 til 200kr, 550kr under neste pris i prisguiden, er uten tvil en feilprising.

 

Akkurat det vil tiden vise. Om tilbudet er reellt ville det ikke vært riktig av oss å IKKE omtale det. Slik det er nå vil folk selv kunne avgjøre om de vil prøve å bestille eller ikke.

Når det er snakk om slike ekstreme prisforskjeller er det i mine øyne ikke et fnugg av tvil om at det er feilprising ute og går. Er dette også noe du mener kan være et kjempetilbud?

 

Akkurat angående minnekort kan det av og til være vanskelig å vite hva som er ekte tilbud og hva som ikke er det. For ca tre år siden hadde CDON tilbud på 4 GB MS Pro Duo fra lexar, til noen og tjue kroner stykket. Jeg bestilte tre stykker, og fikk dem uten noen kommentarer overhodet.

Da utnyttet du deg (sannsynligvis, jeg har ingen anelse om hva reell pris i dette tilfellet var) av en prisfeil og manglende kontrollrutiner hos cdon, det at du fikk kortet betyr ikke at tilbudet var reelt.

Lenke til kommentar

Er dette også noe du mener kan være et kjempetilbud?

 

Går du videre til selve butikken, så ser du at det der ikke står pris overhodet, så nei, naturlig nok er det verken feilprising eller kjempetilbud. Det er ganske enkelt en feil i filene de har sendt til prisguiden.

 

Hva minnekortet fra CDON angår, så hadde jeg akseptert med en gang at de kansellerte ordren dersom de påberopte seg feilprising. Det gjorde de ikke. Som nevnt sa de ikke ett ord og bare sendte ordren.

 

Enda et varp-tips fra en av våre freelancere, forresten: http://www.lefdal.com/product/foto-video/speilrefleks/EOS60D1785IS/canon-eos-60d-m-17-85mm-objektiv

Lenke til kommentar

Er dette også noe du mener kan være et kjempetilbud?

 

Går du videre til selve butikken, så ser du at det der ikke står pris overhodet, så nei, naturlig nok er det verken feilprising eller kjempetilbud. Det er ganske enkelt en feil i filene de har sendt til prisguiden.

Jeg håpte på et svar ut fra pris og ikke hva som står på nettbutikkens hjemmesider.

 

Hva minnekortet fra CDON angår, så hadde jeg akseptert med en gang at de kansellerte ordren dersom de påberopte seg feilprising. Det gjorde de ikke. Som nevnt sa de ikke ett ord og bare sendte ordren.

Det betyr ikke at de hadde minnekortet på tilbud til 2x kr, det er minst like sannsynlig at de ikke oppdaget det. Jeg vet om flere som har utnyttet prisfeil på denne måten og fått varene, men prisen har endret seg fort når nettbutikken(e) har blitt obs på feilen.

Lenke til kommentar

Det betyr ikke at de hadde minnekortet på tilbud til 2x kr, det er minst like sannsynlig at de ikke oppdaget det.

 

Om det skulle være tilfelle, så har jeg akkurat like dårlig samvittighet som de ville hatt dersom jeg kjøpte det hos dem uten å oppdage at minnekortet var tilsvarende dyrere hos dem enn andre steder. It's part of doing business.

Lenke til kommentar

Det betyr ikke at de hadde minnekortet på tilbud til 2x kr, det er minst like sannsynlig at de ikke oppdaget det.

 

Om det skulle være tilfelle, så har jeg akkurat like dårlig samvittighet som de ville hatt dersom jeg kjøpte det hos dem uten å oppdage at minnekortet var tilsvarende dyrere hos dem enn andre steder. It's part of doing business.

Privatpersonen Aetius er egentlig ikke med i debatten, det er hva du på vegne av akam gjør som får meg til å reagere. Fra mitt ståsted skriver du i praksis "en nettbutikk har feil pris i listene sine. Kom an alle sammen, la oss utnytte dette!"

 

Jeg har redegjort for mitt synspunkt og ser meg ferdig med saken.

Lenke til kommentar

Synes det blir feil å anbefale DSLR fra 2008 i 2011.

 

Personlig er jeg lei av å møte folk som ble "lurt" til å gå får Sony / Olympus. Ikke er det nybegynner kurs for disse kamera, ikke er det rimelig optikk på brukmarked - det heile reduserer slike "dslr" til avanserte P&S for mange. Og når de først oppdager hva som ble kjøpt - er det så å si ingenting å hente ved å selge dette på bruktmarkedet. Kjipt at akam bidrar til dette...

 

Hva med å gå foran å heller anbefale D3100 og 35mm 1.8? Eller Pentax med 35mm 2.4?

 

PS: Jaja nok et utbrudd fra meg... ta det for det det er :L)

Lenke til kommentar

Du er kanskje inne på noe, kjøpte et EP-2 i høst, for 5000 med kit. Men jeg har brukt 7000-8000 til på objektiver. Så objektivene har kostet mer enn ett relativt billig kamera. Det er relativt dyre objektiver for disse systemene er mitt inntrykk. Ikke at jeg ikke er fornøyd, men det er jo noe å ta med i betraktningen. (og det er vel kanskje et system som har høyere kvalitet enn det jeg egentlig trenger med mine fotoskills)

 

AtW

Lenke til kommentar

Panasonic DMC-G10 med 14-42 mm til 1995,- må sies å være et bra kjøp. Billigste i prisguiden er 3500,- Jeg ser at prisene hopper litt opp og ned på elkjøps side, tidligere i dag var prisen 2995.

Wow, nesten så jeg hiver meg på m4/3-bølgen. Trenger desverre pengene til reising utpå våren though. Kanskje like greit, 1D III og nytt stativ får holde i januar. :p

 

Tipper det kommer lignende tilbud senere - men 2000 for "kompaktkamera" er finfin pris imo. Måtte kanskje ha supplert med en 20/1.7 etterhvert - men 14-42 hadde vært nok til kanskje 50% av de gangene jeg ikke gidder ta med DSLR.

 

Får vente på Fujifilm X100 (og mer penger) though, tenker jeg. :)

Lenke til kommentar

Fra mitt ståsted skriver du i praksis "en nettbutikk har feil pris i listene sine. Kom an alle sammen, la oss utnytte dette!"

 

For det første synes det rart å kategorisk erklære dette for feilprising før butikken har uttalt noe som helst om det.

 

For det andre er mitt ansvar overfor forbrukerne, ikke butikkene. Akkurat som det er mitt og andre forbrukeres ansvar å selv sjekke at vi ikke kjøper ting til blodpris, er det butikkenes eget ansvar å sjekke om de selger noe for billig, og om så er, stoppe transaksjonen. Og om de gjør det, er det en 100% ærlig sak som jeg ikke skal klage på, men som forbruker må jeg i utgangspunktet kunne stole på at den prisen de setter på ting, er riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...