Gå til innhold

Guide: Godbiter for skrivebordet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved å leggge inn dette i shortcuten på skrivebordet kan man enkelt skifte mellom forskjellige themes i Windows 7.

 

C:\Windows\System32\control.exe desk.cpl,,2

 

Når jeg sitter midt på natta og knoter hender det jeg skifter over til highcontrast #2 Skulle dog gjerne ha vist hvordan jeg kan lage en short DIRKEKTE til en annen theme framfor å komme til menyen og måtte velge der. Kommandoen kan også copy/pastes rett på run så dere skjønner hva det dreier seg om

 

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc...28VS.85%29.aspx

 

Inneholder oversikt av shortcutter til det meste i controlpanelet på windows. Bare å opprette shortcutter på skrivebordet og lime inn linker som "target" eller "mål" som det så flott heter på norsk i shortcutene.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Ved å leggge inn dette i shortcuten på skrivebordet kan man enkelt skifte mellom forskjellige themes i Windows 7.

 

C:\Windows\System32\control.exe desk.cpl,,2

 

Når jeg sitter midt på natta og knoter hender det jeg skifter over til highcontrast #2 Skulle dog gjerne ha vist hvordan jeg kan lage en short DIRKEKTE til en annen theme framfor å komme til menyen og måtte velge der. Kommandoen kan også copy/pastes rett på run så dere skjønner hva det dreier seg om

 

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc...28VS.85%29.aspx

 

Inneholder oversikt av shortcutter til det meste i controlpanelet på windows. Bare å opprette shortcutter på skrivebordet og lime inn linker som "target" eller "mål" som det så flott heter på norsk i shortcutene.

 

Du kan legge så mange themes du vil som iconer på desktoppen din, eller lage en folder i startmenyen der du legger alle themene.. Saver du themes, finner du dem igjen i user mappa, disse er det bare å save og ta vare på fra installasjon til installasjon, har 5-6 stk. jeg har tatt vare på og man sparer mye tid på dette, og dobbeltklikke på dem (singelklikke om du har dem på menyen eller har valgt dette i folder options)...

Lenke til kommentar

Stardock Fences har blitt et must for meg. Burde kanskje nevnes i denne Guiden?

 

Den beste "verktøyet" er Stardock sitt Fences, som du får gratis via Impulse. Drit bra greier!
Enig

 

 

EDIT:

Jeg synes det er vanskelig å finne kalendere med uketall. Unntaket er MS Outlook, men det må da finnes andre som ikke krever en svær applikasjon?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm, har testet Stardock, men ble etter hvert lei av at det kun var et slags "tapet" som ble lagt utenpå, i steden for å endre ting, både fordi det krever mer av maskinen, og fordi det kan skape komplikasjoner med andre ting som kjører på maskinen.

 

Av den grunn ga jeg meg etter hvert over til TuneUp Utilities, som heller endrer systemfilene dine, og lagrer en backup (også krasjer den ikke med windows sine egne muligheter for tilpasninger).

 

Eneste Stardock har fått til som jeg ikke har sett noe annet sted (og som er en ting jeg liker) er muligheten til å endre på utseendet til musepekeren, med diverse fancy animasjoner.

Lenke til kommentar

 

Når jeg sitter midt på natta og knoter hender det jeg skifter over til highcontrast #2 Skulle dog gjerne ha vist hvordan jeg kan lage en short DIRKEKTE til en annen theme framfor å komme til menyen og måtte velge der. Kommandoen kan også copy/pastes rett på run så dere skjønner hva det dreier seg om

 

Du kan legge så mange themes du vil som iconer på desktoppen din, eller lage en folder i startmenyen der du legger alle themene.. Saver du themes, finner du dem igjen i user mappa, disse er det bare å save og ta vare på fra installasjon til installasjon, har 5-6 stk. jeg har tatt vare på og man sparer mye tid på dette, og dobbeltklikke på dem (singelklikke om du har dem på menyen eller har valgt dette i folder options)...

 

 

Takk for tipset med shortcuter på dekstopen. Tenkte litt for komplisert jeg :blush: Går vel sikkert ann å legge en tastekominasjon til dette også så man bare kan bytte med en eller annen tastekombinasjon

 

Får gjøre dette og lage noen custom themes der bakgrunnsfarge etc IKKE er hvit på websider og programbakgrunner som feks dette forumet. Skjærer i øynene hvis man sitter sein på natta og jobber. Bedre med en eller annen gråfarge.

Lenke til kommentar
Finnes det en show-off tråd?

Why yes sir, it does:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=964446

 

@Artikkelen

Har HW sunket så lavt at det har blitt en link-farm?

Mye av det du linker til er enten ad-ware, et program/side som gjør det samme som et annet(du knunne valgt en du mener er best hvis du i det hele tatt har sett på hva det er du linker til) lav kvalitet eller rett og slett irelevant(Startup Delayer?)

9 linker til egne guider(flere ble gjentatt. masete!)

Du linker til Windowblinds, men ikke til UXTheme-patchen. Hvorfor legge inn en overflødig skin-motor når XP/Vista/7 har egen?

Skal du ha gode bakgrunnsbilder går du til Deviantart, Desktopography eller (pardon my french) pixelfuckers. Ikke "random liste over sider jeg fant på google"

 

/elitist rant off

Lenke til kommentar

Etter jeg installerte dette begynte Avast! å pipe litt senere

 

Vet ikke om det er denne filen eller noen andre. Installerte

"Vista Start Menu"

 

Kan noen skjekke om det er riktig?

 

Filene:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\msxml71.dll

 

Og så noen mistekelige filer i "Temp" som heter:

a.exe

b.exe

c.exe

d.exe

 

Googlet de og de var vist Trojanere...

 

Kan vær at jeg tar feil da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...