Gå til innhold

Nett-PC-kunder kan fortsatt velge XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dessverre kan man ikke alltid velge annet språk enn norsk. Jeg personlig får mark av norsk Home ed XP. Det endte med at jeg la inn engelsk Win 7 Ultimate Beta. Og det går faktisk utrolig "smooth" på skarve Atom 1,6 og kun 1GB RAM. Vil anta at en NetPC-utgave vil fungere enda mer optimalt på en slik platform.

Lenke til kommentar

synes uansett det blir feil å bruke standard desktop-grensesnitt på så små skjermer.. Ubuntu Netbook Remix-guien er mye "riktigere" for slike enheter.. Det utvikles også flere OS og grensesnitt nå, f.eks. Intels Moblin-prosjekt.. Å ha et os som du må ha antivirus/internet security-programvare på for å være trygg, med så lite systemressurser, blir feil for meg..

Lenke til kommentar

Man får ofte ikke virus vis du ikke driver å laster ned ting som ikke ser riktig rett ut. Men det er jo sånn at noen (les: de som ikke kan så mye om data) finner f.eks kodecer på internett som er stappet med virus, og går inn på div. sider som ofte har mye dritt i seg.

 

Uansett vil gjerne se mer Linux på Netpcer. Synes at gnome og Xfce går helt fint på dem jeg selv om det kan bli litt smått.

Lenke til kommentar

"Jammen linux og sånn ser jo ikke ut som jeg er vant til".

Noe som forøvrig er standardsvaret til alle jeg kjenner som prøvde vista i 5 min og sier det er dårlig os.. Forøvrig kjenner jeg nå 4 stk med netbook, og foruten klagingen på at det ikke er som de er vant til er webcam-støtte i MSN hovedargumentet til folk for å droppe linux for win på netbooks.

Syns MS skal kjøre på med å optimalisere Win7 for netbooks jeg. Med litt flaks kan man stikke winxp-supporten i søpla så fort som mulig. Ett 8 år gammelt OS som er patchet og plastret i alle retninger og fortsatt er like lett for "den jevne bruker" å drite seg ut og få adware, virus, trojanere etc på. Holder ikke å bare kvitte seg med IE6-støtten.

 

Å kjøpe ny pc med XP i 2009 er som å kjøpe pc med Win 3.0 da 2000 nettopp var ute og mainstream.

Lenke til kommentar
"Jammen linux og sånn ser jo ikke ut som jeg er vant til".

Noe som forøvrig er standardsvaret til alle jeg kjenner som prøvde vista i 5 min og sier det er dårlig os.. Forøvrig kjenner jeg nå 4 stk med netbook, og foruten klagingen på at det ikke er som de er vant til er webcam-støtte i MSN hovedargumentet til folk for å droppe linux for win på netbooks.

Syns MS skal kjøre på med å optimalisere Win7 for netbooks jeg. Med litt flaks kan man stikke winxp-supporten i søpla så fort som mulig. Ett 8 år gammelt OS som er patchet og plastret i alle retninger og fortsatt er like lett for "den jevne bruker" å drite seg ut og få adware, virus, trojanere etc på. Holder ikke å bare kvitte seg med IE6-støtten.

 

Å kjøpe ny pc med XP i 2009 er som å kjøpe pc med Win 3.0 da 2000 nettopp var ute og mainstream.

 

aMSN (multiplattform) støtter bruk av webcam. Det samme gjør skype, som har bedre lyd- og bildekvalitet, i tillegg til at det er reklamefritt.

Lenke til kommentar
aMSN (multiplattform) støtter bruk av webcam. Det samme gjør skype, som har bedre lyd- og bildekvalitet, i tillegg til at det er reklamefritt.

Så aMSN funker med webcam sier du? Det har jeg ikke sett noe til på min eee..jeg brukte riktignok bare 2 timer på å prøve å få det til da, kanskje det var 2 timer for lite?

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
aMSN (multiplattform) støtter bruk av webcam. Det samme gjør skype, som har bedre lyd- og bildekvalitet, i tillegg til at det er reklamefritt.

Så aMSN funker med webcam sier du? Det har jeg ikke sett noe til på min eee..jeg brukte riktignok bare 2 timer på å prøve å få det til da, kanskje det var 2 timer for lite?

 

Har du prøvd å installere en Array-kernel som har støtte for webcamet, evt bare driveren til det? Om du ikke har fått det med deg er ikke alle driverne som er pakket inn i Xandros/Linpus etc gjort tilgjengelig for offentligheten, derfor blir det vanskelig for andre distroer å kunne støtte alt ut av boksen. Eeebuntu og Easy Peasy har gjort noe med det, dog. Selv kobler jeg til webcamet mitt, skrur på aMSN eller Skype og kjører videosamtaler som bare det.

Lenke til kommentar
aMSN (multiplattform) støtter bruk av webcam. Det samme gjør skype, som har bedre lyd- og bildekvalitet, i tillegg til at det er reklamefritt.

Så aMSN funker med webcam sier du? Det har jeg ikke sett noe til på min eee..jeg brukte riktignok bare 2 timer på å prøve å få det til da, kanskje det var 2 timer for lite?

 

Har du prøvd å installere en Array-kernel som har støtte for webcamet, evt bare driveren til det? Om du ikke har fått det med deg er ikke alle driverne som er pakket inn i Xandros/Linpus etc gjort tilgjengelig for offentligheten, derfor blir det vanskelig for andre distroer å kunne støtte alt ut av boksen. Eeebuntu og Easy Peasy har gjort noe med det, dog. Selv kobler jeg til webcamet mitt, skrur på aMSN eller Skype og kjører videosamtaler som bare det.

Jeg har gått tilbake til eee-xandros, gidder ikke tøyse med noe kjerneoppdateringer nå som alt funker så fint. Det innebygde kameraet funker fint med skype og den webcam-applikasjonen som følger med. Det er bare aMSN som ikke klarer å finne kameraet. Siden som sagt skype klarer å bruke kameraet så gidder jeg ikke bruke mer tid på aMSN.

Lenke til kommentar
Syns MS skal kjøre på med å optimalisere Win7 for netbooks jeg. Med litt flaks kan man stikke winxp-supporten i søpla så fort som mulig. Ett 8 år gammelt OS som er patchet og plastret i alle retninger og fortsatt er like lett for "den jevne bruker" å drite seg ut og få adware, virus, trojanere etc på. Holder ikke å bare kvitte seg med IE6-støtten.

 

Å kjøpe ny pc med XP i 2009 er som å kjøpe pc med Win 3.0 da 2000 nettopp var ute og mainstream.

Ja, enig der. Et litt plagsomt problem med Win7 er at en del dialogbokser er for store for 576/600 piksler i høyden. En Netbookutgave der slikt er "tunet" for å passe hadde vært optimalt. Som nevnt har jeg ingen ytelsesmessige problemer. Liker også en del av de nye GUI-elementene i Win 7. Etter å ha brukt det en stund synes jeg Xp er krøkkete, tungvindt og gammeldags.

 

Kjører Vista x64 på "gamer" PCen og Win XP Pro på min HTPC sånn til info, så jeg er vant til å bruke "litt av hvert".

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...