Gå til innhold

Half Life 2-hacker tatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg leste en veldig interessant artikkel her inne på hardware for en liten tid tilbake: hvor jeg ble forklart at en hacker er en person som er flink på data, men som ikke bruker kunnskapen sin til noe negativt.. Så fort han går over linjen og gjør lovbrudd på dataen/nettet så er han en Cracker! Altså det skulle stått: Half Life 2-cracker tatt!

 

Nå bruker så og si alle nettsteder og enkelt personen som jeg kjenner ordet hacker for og forklare en cracker.. På en måte er det bedre og bruke ordet hacker pga flertallet forbinder hacker med en som lusker rundt på Nasa sine servere og gjør lovbrudd..

 

Selv om det ikke er noe godt ord på norsk for cracker, så syntes jeg allikavel Hardware burde bruke Cracker i slike sammehenger som denne! Men for all del, jeg var ikke i tvil om hva som mentes når jeg så overskriften..

 

Bortsett fra det syntes jeg det var en fin artikkel.. For meg var det ikke gammelt nytt!

Lenke til kommentar

Vel, er ikke dette snart 4 - 5 år gamle nyheter? Gamespot skrev en lengre artikkel om "The Final Hours of Half-Life 2" i 2004, såvidt jeg vet, hvor det var en lengre del om akkurat dette.

 

Hele saken ligger her: http://www.gamespot.com/features/6112889/p-18.html for de som er interessert. Det nye designet til Gamespot har desverre ødelagt en del av formateringen, men lim inn i en tekstbehandler, så skulle det være lettere å lese.

Lenke til kommentar
Åja, dem er sikkert kjempe sosiale. (:

Vel, de som virkelig utmerker seg, er flinke til å lese folk, samt snakke godt for seg, og ikke minst til å lyve. Og for å gjøre dette skikkelig, trengst det en del sosial intelligens.

 

Edit: og jeg er enig i at dette er feil bruk av ordet hacker. Vennligst benytt riktige utrykke, dette er ikke VG!

Endret av bepe86
Lenke til kommentar
Jeg leste en veldig interessant artikkel her inne på hardware for en liten tid tilbake: hvor jeg ble forklart at en hacker er en person som er flink på data, men som ikke bruker kunnskapen sin til noe negativt.. Så fort han går over linjen og gjør lovbrudd på dataen/nettet så er han en Cracker! Altså det skulle stått: Half Life 2-cracker tatt!

 

Nå bruker så og si alle nettsteder og enkelt personen som jeg kjenner ordet hacker for og forklare en cracker.. På en måte er det bedre og bruke ordet hacker pga flertallet forbinder hacker med en som lusker rundt på Nasa sine servere og gjør lovbrudd..

 

Selv om det ikke er noe godt ord på norsk for cracker, så syntes jeg allikavel Hardware burde bruke Cracker i slike sammehenger som denne! Men for all del, jeg var ikke i tvil om hva som mentes når jeg så overskriften..

 

Enig, de skulle brukt "cracker". Men hardware.no har antakelig en annen målgruppe nå, enn det hadde for noen år siden...

Lenke til kommentar
Jeg leste en veldig interessant artikkel her inne på hardware for en liten tid tilbake: hvor jeg ble forklart at en hacker er en person som er flink på data, men som ikke bruker kunnskapen sin til noe negativt.. Så fort han går over linjen og gjør lovbrudd på dataen/nettet så er han en Cracker! Altså det skulle stått: Half Life 2-cracker tatt!

 

Nå bruker så og si alle nettsteder og enkelt personen som jeg kjenner ordet hacker for og forklare en cracker.. På en måte er det bedre og bruke ordet hacker pga flertallet forbinder hacker med en som lusker rundt på Nasa sine servere og gjør lovbrudd..

 

Selv om det ikke er noe godt ord på norsk for cracker, så syntes jeg allikavel Hardware burde bruke Cracker i slike sammehenger som denne! Men for all del, jeg var ikke i tvil om hva som mentes når jeg så overskriften..

 

Enig, de skulle brukt "cracker". Men hardware.no har antakelig en annen målgruppe nå, enn det hadde for noen år siden...

 

Nå er det riktignok ikke noen år siden de skrev dette...

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...