Gå til innhold

Anmeldelse: The Witcher: Enhanced Edition (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spelte igjennom The Witcher, og synast det var eit brukbart rollespel. Kanskje eg skal ta meg ei gjennomspeling til og sjå kva som skjer om eg gjer litt andre valg. Pluss i margen til CD Project for å gi ei forbetra utgåve gratis til oss som kjøpte det originale. :)

 

 

jeg elsket Oblivion (og stiller meg fortsatt uforstående til at det plutselig har blitt så populært å kritisere Bethesdas moderne rollespillklassiker)

Plutseleg? Oblivion vart tungt kritisert på foruma ganske so umiddelbart etter utgivelse, so det her er ikkje nokon ny "trend". Når Oblivion får meir kritikk enn dei fleste andre spel i sjangeren, trur eg det har med at det:

1. ...har ein del vesentlege feil og svakheiter.

2. ...vart meir eller mindre ukritisk hylla av spelpressa. Eg synest både gamer.no og dei fleste andre gjorde ein slett jobb når de ikkje klarte å finne nokon "nemneverdige" feil.

 

Eg reknar med du ikkje meinte at sjølve kritikken mot spelet er uforståeleg. Der er skrive mange lange innlegg der folk i detalj forklarar kva dei meiner er feil.

 

Kay

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som har problemer med å finne ut hvor man faktisk skal laste ned denne Enhanced Edition-patchen fra? Har egentlig ikke så veldig lyst til å kjøpe spillet på nytt.

 

Fra den offisielle nettsiden blir man sendt hit, og jeg finner ingenting man kan trykke på for å faktisk starte nedlastingen.

 

Men i alle dager. virket plutselig den store, gule knappen som inntil i dag bare har sendt meg tilbake til den samme nettsiden.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

For øyeblikket lider mange spillere av en relativt grufull grafikkfeil i TWEE i form av at mellomsekvenser og dialoger fører til grusomt tilsløret grafikk.

Det er uklart hva som er årsaken og hvor mange som lider av og i hvor stor grad de er rammet (hvor alvorlig tilsløringen er).

Virker ikke som Gamer.no sin anmelder merket noe til det. -ingen andre anmeldere heller, tilsynelatende.

Heldigvis for de rammede har CDProjekt sagt at det er en patch rett rundt hjørnet som skal ordne bl.a. dette problemet. Så nå er det bare å vente... :)

 

Personlig var tilsløringen helt ekstrem, som om skjermen ble tilsmurt av vaselin.

-som forøvrig er en velbrukt beskrivelse av problemet, på spillets in-game-tech-forum ( http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=17287.0 )

 

Men jeg er altfor begeistret for dette spillet og CDProjekts innsats til å mislike det på grunn av denne feilen. :love:

Har strengt talt ingenting imot å vente på patchen, da får jeg jo brukt mere tid på pensum og spart Vizima til juletider :thumbup:

 

Tenkte bare jeg skulle "spread the word", opplyse folket ;)

Endret av Earl_Grey
Lenke til kommentar

Er det er spill som fortjener 10/10 så er det denne.

 

Synes folk er for opphengt i at spill nå for tiden skal være "åpne". Dette svarte utviklerene på og sa de var mye mer fokusert i å fortelle et bra fortelling, og å ha et åpen spill tillater ikke dette.

 

Jeg har ikke spilte et så engasjerande RPG siden Baldurs Gate II. Er total hekta på The Witcher og dens fortelling. Har kjøpt boken, TV serien og selvklart Enhanced Edition. Gleder meg sykt til Witcher II! Jeg vil ha mer mer mer!

Lenke til kommentar
Når Oblivion får meir kritikk enn dei fleste andre spel i sjangeren,

Det har blitt mer og mer populært å kritisere Oblivion, se på deg selv som bare måtte skrive noe negativt om Oblivion på grunn av noe som ble nevnt i en parantes i anmeldelsen.

 

Jeg har ventet med å kjøpe The Withcer helt til denne utgaven, og det lille jeg har spilt så langt er lovende. Jeg er enig i at kampsystemet interessant, men det tar litt tid å venne seg til. Gleder meg til å fortsette.

Er The Witcher 2 annonsert?

Lenke til kommentar

The Witcher er et helt fantastisk spill. Og med EE er det nok enda bedre. Alle som klagde på at spillet ble ødelagt av de lange lastetidene bør i det minste gi spillet et forsøk gjen nå. Jeg brydde meg, da den dype, spennende og i stor grad "valg-baserte" historien gjorde spillet til noe helt unikt for meg, jeg spilte igjennom det fort til tross for dets nevneverdige størrelse. I tillegg er kampsystemet veldig gøy når en får dreisen på det, du lever deg veldig inn i kampene siden du faktisk må trykke på spesielle tidspunkt, og siden animasjonene er utrolig realistiske og kule (over hundre forskjellige comboer spilt inn av profesjonelle sverdfektere med motion-cap)

 

Jeg har ikke fått til å laste ned patchen enda, men skal nok fikse det snart.

 

En liten ting: Jeg har slitt med såkalte "pixelated cut-scenes" (tror det er det det heter, all grafikk blir på en oppstykka i nesten-usynlige små firkanter i alle cut-scenes) Det er veldig irrieterende, dette har jeg slitt med i lange tider, til tross for at jeg har lastet ned alt som finnes av patcher til grafikkortet (Geforce 8800 GTS) og selve spillet (unntatt den som kommer med enhanced edition da) Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Det har blitt mer og mer populært å kritisere Oblivion, se på deg selv som bare måtte skrive noe negativt om Oblivion på grunn av noe som ble nevnt i en parantes i anmeldelsen.

Eg har ikkje merka noko særleg til at det har blitt "meir populært", det er i alle fall ikkje noko eg har gjort i aukande grad nyleg. Eg brukte mest tid på å kritisere det kort tid etter at det kom ut. Når det gjeld det at eg "berre måtte" skrive noko negativt om spelet, stemmer ikkje det heilt. Han kunne godt ha skrive at han elska Oblivion, utan at eg hadde sagt noko om det. Det eg derimot følte eit behov for å kommentere, var framstillinga av kritikk mot Oblivion som noko som plutseleg og uforklarleg hadde dukka opp.

 

Novel, dette blir fullstendig irrelevant i høve til The Witcher. Eg burde kanskje ikkje ha nemnt det i det heile.

 

Kay

Lenke til kommentar

Dette er seriøst et av de beste spillene jeg har noen gang spilt.

(alle de valgene du tar har så gøyale konsekvenser osv.)

Er enig at forandringene ikke er så store som de sa, men alikevel verd det! (liker veldig godt at man får ekstra adventures og også muligheten for å laste ned flere i fremtiden.)

Slutten er så hemmelig og har funnet nesten 200 threads som går utpå om hva som skjedde, eller hva denne slutten betydde.

 

Jeg elsket det at jeg kunne drive med fistfights (selvom det ikke hadde så veldig genial fistfight system :p) og poker dice (herregud å jeg elsket å spille dicepoker :p).

 

Er enig med anmelderen, hvis du ikke har prøvd det, må du få begynt! :p

 

Forresten hvis du det tar lang tid å gå innpå load eler load time, husk da å slett alle de ekstra unødvendige savene innpå:

dokumenter/the witcher/saves.

Hjelper veldig mye! :)

 

Jeg har forresten rundet The Witcher EE og har aldri lagt merke til noe grafikk "feil".

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Jeg leste frem til følgende setning: "Samtidig føles spillet ofte mer som et eventyrspill enn et rollespill, og på mange måter føler jeg The Witcher har mer til felles med hybridspill som den fabelaktige Quest for Glory-serien enn et gjennomsnittlige rollespill."

 

Og med det ble jeg solgt og spillet skal kjøpes inn asap. Intet slår spillopplevelsen og reisen inn i en annen verden som den fabelaktige QFG-serien. En bit av meg døde med Sierra/Yosemite sin adventure død. Så ethvert spill som minner om slike gamle perler må jeg jo bare kjøpe. Nostalgisk som jeg er.

 

Alt var bedre før og alt det der :wee:

Lenke til kommentar

Det er fortsatt veldig mye et RPG, du gjør quests og leveler opp, kampsystemet er også veldig RPG-aktig, selv om det er veldig aktivt og fartsfylt. Men i tillegg har det elemetner av eventyr i seg, du leker som sagt detektiv i en ganske stor del av spillet.

Du får på en måte det gøyeste i rollespill: fantastisk historie, dypt og engasjerende gameplay og avhengighetsskapende level-up system/item management, i tillegg til at spillet låner elementer fra andre eventyrspill som detektivarbeid og minispill, i tillegg til at settingen er forfriskende gritty og rå. Minimalt med pre-pubertale japanske rollespillkarakterer med sinnsyke sveiser ;)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er The Witcher 2 annonsert?

Ikke annonsert, men implisert:

As for the future of The Witcher, CD Projekt "wouldn't be very smart," according to Kicinski, if it didn't revisit the universe. An announcement is possible in the near future. "We for sure will stay in this world [of The Witcher]. We've grown very comfortable with it. We still have a lot of cool ideas that didn't make it into the first Witcher, so there will definitely be something more from The Witcher world."

Hentet herfra: http://www.edge-online.com/features/1m-sol...cret-pc-success

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...