Gå til innhold

Lenovo og Telenor – hånd i hånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult! Går disse kortene an å kjøpe løse? Har mobilt bredbånd fra Telenor fra jobben og en T61p laptop, men det mobile kortet stikker en del ut fra laptopen. En innebygget modul ville jo ha vert supert.

 

Ser de selger dem på koplett (Mini-PCI-express) f.eks, for 3000+

De har ett tilsvarende for HP da for en 1200+ men stort sett samme funksjoner.

 

Lurer på om noen av den hadde passed inn i en ASUS V2S...

Lenke til kommentar
Kult! Går disse kortene an å kjøpe løse? Har mobilt bredbånd fra Telenor fra jobben og en T61p laptop, men det mobile kortet stikker en del ut fra laptopen. En innebygget modul ville jo ha vert supert.
Er ikke helt sikker hvilke deler du er nødt å ha til T61, men f.eks X61 tablet trenger 3G modulent (selvfølgelig :p), ny antenne og nytt skjerm deksel. I tillegg er maskinen nødt å ha to mini-pci spor hvis du vil beholde WLAN. Du kan sjekke Hardware Maintenance Manual til din modell for å se hva du trenger.

 

Er det en kilde til nyheten? Jeg ble nyskjerrig på hvilke 3G modul disse maskinene blir å bruke.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Enkelte T61 og X61 varianter har kommet preppet for HSDPA, men for de fleste gjelder nok montering av antenne, kort og simleser.

 

Jeg bruker Novatel XU870 (PCexpresscard 34) som passer til MacBook Pro og Thinkpads i Tserien. Denne Telenorløsningen er ikke aktuell for meg før det blir klart om HSDPA og GPS er Linuxkompatible. (Er ikke overbevist all den tid det er Ericsson som er inne i bildet). Alternativet kan være Sprint/Verison modemene som de selges med i USA, men har ikke sjekket om de har GPS og om de er quadbånd etc.

 

Forøvrig tillater jeg meg å anbefale Telenor selv om jeg ikke kan fordra de. NetCom's løsning er elendig for å si det pent. Noen iPhones i nærheten og det betyr trøbbel. Det var ikke så bra tidligere heller, men etter iPhone har stabiliteten blitt merkbart dårligere. Styr unna NetCom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...