Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aha! Riktig. Med en gang eg putter inn et vilkårlig antall smilefjes så blir det 70 tegn pr sms...... Men da kan eg ha 70 smilefjes... Gir lite mening :p

Jo det gir mening i og med at Unicode bruker 2- 6bytes.

Liker du det ikke bytt keyboard og bruk simple smileys som er :-/ tekst basert og ikke Unicode

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det gav absolutt ingen mening, for som du ser var det feil. Kunne ikke bruke 70 smilefjes, men 35.

 

Og eg har vel strengt tatt ikke sagt at eg ikke liker det? Eg har sagt at eg ikke er interessert i at meldinger skal varsle meg om hver gang eg bruker mer enn en melding. For det er så uinteressant. Og da hjelper det ikke å bytte tastatur vel?

Lenke til kommentar

Ja, du hadde rett du, ingen som har sagt noe annet.

Eg skreiv at det ikke gir noen mening at eg da kunne putte inn 70 emoji. Og det gir jo ingen mening, fordi det heller ikke går. Som du retter opp i.

 

Så kommer det en og påstår at det eg sa gav mening. Noe det ikke gjør.

 

Men takk for oppklaring. Nå kunne eg tenkt meg å deaktivere varslingen. 

Lenke til kommentar

En sms i sin helhet (hele meldingen) sendes med tekst koding UTF så fort man putter in en slik karakter (emoji Unicode Smiley).

Da begrenses naturligvis totalt antall karakterer fra de vanlige 140 som ville vært en sending med plain karakter format.

 

Det er det som gir mening (at antallet karakterer naturligvis reduseres)

Da en vanlig karakter er på 1byte (7-8bit) og mobilnettet har plass til ~ 132-140 byte i en sms tekst.

Når hele meldingen sendes med unicode bruker man flere byte pr karakter.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tror det holder nå med å gni inn forklaringen :mrgreen:

 

Jotun er hypp på å få deaktivert advarselen om at SMS omgjøres til MMS? Er den advarselen i form av en toast som kun informerer eller et sprettoppvindu som brukeren må forholde seg til? (trykke Avbryt / OK)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Tror det holder nå med å gni inn forklaringen :mrgreen:

 

Jotun er hypp på å få deaktivert advarselen om at SMS omgjøres til MMS? Er den advarselen i form av en toaster som kun informerer eller et sprettoppvindu som brukeren må forholde seg til? (trykke Avbryt / OK)

Skal ikke gni inn noe. Følte bare jeg måtte forklare hva/hvorfor jeg svarte slik jeg gjorde om "at det gir mening" (det gir hvertfall mening for meg).

Lenke til kommentar

Det popper opp en firkant som sier at nå når eg har satt inn en emoji så har eg kun 70 tegn pr sms.

 

Den varslingen er litt unødvendig. Men det betyr ikke verdens undergang....

 

Så syar mener fortsatt at plass til 70 emoji i en sms gir mening?

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Så syar mener fortsatt at plass til 70 emoji i en sms gir mening?

Nei , jeg mener ikke at man skal sende 70 smilefjes (om det er det du antyder her).

Det jeg sier basert på teknologien , at det gir mening at tegn kapasiteten reduseres til 70 karakterer ved bruk av emoji . Emoji = Unicode

Du misforstår svaret tydligvis...

At all tekst blir til Unicode karakter koding når man tar ibruk emoji karakterer enten det er en eller flere 2byte UTF smilefjes i meldingene..

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Sms til epost er vel mest nærliggende akkurat nå. Visste ikke de hadde det. Fant det ikke. Men får ta en telefon. Tvilling sim er jo noe mer arbeid, men har en backup telefon eg kunne brukt.

Hvis du aktiverer Hangouts som SMS-app, kommer ikke de meldingene i desktop-hangouts da?
Lenke til kommentar

 

Takk for mange svar!

 

Sms til epost er vel mest nærliggende akkurat nå. Visste ikke de hadde det. Fant det ikke. Men får ta en telefon. Tvilling sim er jo noe mer arbeid, men har en backup telefon eg kunne brukt.

Hvis du aktiverer Hangouts som SMS-app, kommer ikke de meldingene i desktop-hangouts da?

 

Nei, sms og hangouts-meldinger blir bare mikset sammen lokalt i appen. SMS'er blir altså ikke lastet opp noe sted, de ligger kun lokalt på mobilen.

Lenke til kommentar

Nye Google Photos ser jo snasen ut. Men, et lite spm. Hvis jeg ber om å "sikkerhetskopiere alle bilder" på nytt inne fra appen, oppdager den da duplikater? Har 2000+ bilder jeg gjerne skulle kjørt ny opplasting på, da ikke alle vises i Google Photos, men blir en vannvittig jobb hvis jeg må finne og slette hundrevis av duplikater...

 

Kan en annen ide være å slette alte fra Google Photos og SÅ kjøre en opplasting av alle på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...