Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Hvorfor ikke bare shorte olje?

 

 

Har ikke noen sterk formening om at oljeprisen skal betydelig ned herfra, men den er på et prisnivå hvor en reaksjon ned kan forekomme. 

 

Så det er mer hvis oljeprisen faktisk går ned, så vil jeg være klar til å posisjonere meg for en liten opptur. 

 

Tror oljeprisen ligger på et likevektsnivå mellom 45-50 dollar (WTI) og kan komme til å ligge her en stund, så forventer ikke store bevegelser med det første.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Ser ut som om jeg kan ha hatt rett vedrørende oljeprisen. 

 

Fair value for STL rundt 125-130 kr nå om dagen, så jeg kommer kanskje til å kjøpe meg inn på det prisnivået om jeg får muligheten. Maksimal gearing.

 

Får se hvor langt oljen går ned. Ikke sikkert den går særlig mye ned, men 5 dollar ville ikke vært unormalt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

En av de mest utfordrende aspektene ved aksjehandel er at man har en tendens til å miste rasjonell og kritisk tankegang så snart man eier en aksje. Og i hvert fall om man er i rødt.

 

Oljeprisen tikker nedover igjen, så jeg tror korreksjonen jeg forventer fortsatt er i effekt. Har et håp om å få kjøpe STL til rundt 125-130, men aksjen er sterk, så redd jeg ikke får den så billig...

Lenke til kommentar

Handelen er vel stanset? I påvente av en melding fra selskapet. Har ikke startet igjen etter det jeg kan se.

 

 

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=412310

 

The offering of 26,600,000 Common Shares was fully

subscribed on the basis that all Common Shares delivered

would be tradeable on Oslo Bors ("OSE"). However due to

technical challenges with borrowing all the Common Shares,

the offering will now consist of the issuance of 15,200,000

Common Shares of the Company at an issue price of NOK 3.00

or C$0.49 per Common Share (the "New Common Shares") for

estimated gross proceeds of NOK 45.6 million or C$7.40

million (the "Private Placement").

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Videre nedtur både i oljeprisen og hovedindeksen forventes til uka. :)

 

Ellers noen tanker om hvordan presidentvalget vil påvirke markedet resten av året? Nå tenker jeg S&P 500, men det er jo en viss korrelasjon mellom globale indekser.

 

Ellers kjøpte jeg The Stock Trader's Almanac for litt tilbake og bladde litt i den i går. Midt i blinken for meg som er glad i statistikk og faktabasert trading. Den inneholder en del interessante historiske mønster. For eksempel statistikker for år med presidentvalg.

 

I tillegg januarbarometeret (ikke til å forveksle med januareffekten). Om jeg husker riktig, så er betydningen av dette at avkastningen i januar og/eller de første 5 dagene i januar, svært ofte indikerer avkastningen for året som helhet. 

Lenke til kommentar

Videre nedtur både i oljeprisen og hovedindeksen forventes til uka. :)

 

Ellers noen tanker om hvordan presidentvalget vil påvirke markedet resten av året? Nå tenker jeg S&P 500, men det er jo en viss korrelasjon mellom globale indekser.

 

Ellers kjøpte jeg The Stock Trader's Almanac for litt tilbake og bladde litt i den i går. Midt i blinken for meg som er glad i statistikk og faktabasert trading. Den inneholder en del interessante historiske mønster. For eksempel statistikker for år med presidentvalg.

 

I tillegg januarbarometeret (ikke til å forveksle med januareffekten). Om jeg husker riktig, så er betydningen av dette at avkastningen i januar og/eller de første 5 dagene i januar, svært ofte indikerer avkastningen for året som helhet.

http://www.tylervigen.com/spurious-correlations
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...