Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hører det sies at Crucial MX100 gir mye for pengene, men gjelder dette kun den med 512 GB? Jeg ser at den med 256 GB har betydelig lavere skrivehastighet. Nå er det jo lesehastigheten som er det viktigste, og jeg har strengt tatt ikke behov for en 512 GB på systemdisken. Dessuten har Komplett satt denne som bestillingsvare...

Du kan evnt. bestille hos netonet/dustin ;)

 

Ville tatt meg råd til 512GB ;) (Er alltid greit med litt ekstra plass)

Lenke til kommentar

Det er gjerne slik at jeg har all verdens tid til å kjøpe hardware...helt til jeg har trykket på bestillingsknappen. Da må jeg bare ha det umiddelbart! I så måte er det utrolig greit å bestille til Pick-up-point slik at jeg kan hente varene på vei hjem fra jobben i morgen.

 

Akkurat nå har jeg en to år gammel Win 7-installasjon på en 128-SSD hvor jeg har brukt like over 70 GB. Jeg vil tro at 256 GB holder plenty, med mindre Win 8.1 tar langt mer plass enn 7-ern.

Lenke til kommentar

Det er gjerne slik at jeg har all verdens tid til å kjøpe hardware...helt til jeg har trykket på bestillingsknappen. Da må jeg bare ha det umiddelbart! I så måte er det utrolig greit å bestille til Pick-up-point slik at jeg kan hente varene på vei hjem fra jobben i morgen.

 

Akkurat nå har jeg en to år gammel Win 7-installasjon på en 128-SSD hvor jeg har brukt like over 70 GB. Jeg vil tro at 256 GB holder plenty, med mindre Win 8.1 tar langt mer plass enn 7-ern.

Ok, vil anbefale 840/850 Pro, men er nok ikke noe "galt" med MX100, antar du har W8.1 lisens fra før av?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke W8.1 fra før, så det kjøper jeg samtidig. 850 Pro har jeg sett litt på. Den koster jo en del mer, men ikke SÅ mye mer.

 

Siden jeg mentalt forbereder meg på ny clean installering av Windows så går jeg bare gjennom C-disken for å se hva som faktisk finnes der. Jeg fant et skjermbilde fra juli 2012 av en test i AS SSD. Nå kjørte jeg en ny test for å sammenligne litt. Den øverste delen er fra 2012 og den nederste fra i dag. Det er altså en Kingston HyperX K3, som jeg aldri har vært helt fornøyd med.

 

hyperx.png

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Da kjørte jeg Anvil Pro

 

 

(må legge til at jeg hadde en del andre programmer oppe å gikk samtidig)

 

Hva sier dette dere?

 

Sekvensiell skriving er nok ikke helt slik det burde ha vært.

Burde ha vært på bortimot 500 MB/s :

 

 

 

6062_58_samsung_840_evo_500gb_ssd_review

 

 

 

Tror ikke du heller har installert Intel RST

 

 

 

Intel RST???? Nå er jeg ikke helt med her. Hjelp? :)

Lenke til kommentar

Bestile 10 stk eg :p så får vi se om de får inn noe og om jeg får det jeg har bestilt :p

Kontorutstyr har hatt for vane å legge ut varer langt under alle andre butikkers priser. Selv da jeg prøvde å kjøpe en greit priset bluray-brenner (den ligger der enda !! http://www.prisjakt.no/product.php?p=1005267) viste det seg at den ikke var tilgjengelig til den prisen. Derimot var etterfølgeren mulig å kjøpe til mange ganger prisen oppgitt i prisjakt... Tullebutikk, og amatørnisser som styrer den!

Lenke til kommentar

Noen som har den "korrekte" framgangsmåten på å oppdatere Intel RST?

 

Du finner det sikkert ut her:

 

http://www.win-raid.com

 

Spør eventuelt sjefen sjøl Fernando :)

 

Selv så bare installerer jeg ny, aktiverer Writeback (kjører raid-0) Deretter fjerner jeg selve RST programmet, slik at det er bare selve driveren som er der.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...