Gå til innhold

Plassbesparende Eee Box


Anbefalte innlegg

26db er ikke mye nei, spørsmålet er om den vil speede opp og bråke mer om man setter den inne i tv skapet (sånn med glassdør men åpen bak).

Ser også nå som flere poengterer, at den kan slite med å vise f.eks hd via nett, litt synd, men kommer uansett til å vente til evt tester for å se om det blir en shuttle boks eller no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
26Db kan da umulig være så ille. Det sånn lyd du glemmer med engang du får på noe musikk eller annen lyd.

 

Hva med når det ikke er tilfelle? Det er ille når man har en CPU som bruker et par watt, det er trivielt å kjøre det vifteløst, det er rett og slett latterlig å ha en vifte på en slik maskin.

 

AtW

Lenke til kommentar

Full-HD vil den uansett ikke greie da den støtter maks 1600x1200 px, men 1366x768 er det muligens håp for.

Min 1000H greier hvertfall fint å kjøre 720p-filmer på laptop-skjermen som er 1024x600 uten hakking.

Uansett så kommer det jo om ikke sålenge dualcore i Atom-serien også, slik at det neppe blir noe problem for dem med litt is i magen. :)

Lenke til kommentar
Kun 26 dB påstår Asus at den (vifta) støyer. Isåfall er det vel ikke mer enn at man greier å overhøre den i stua. De sier dog ikke hvor mye harddisken bråker.

Det er skandaløst høyt til en slik laveffekts-CPU, asus er jævlig gnineen som ikke kjører en litt større ribbe og har denne vifteløs. Det er rett og slett talentløst.

26 dB er ikke så mye, men jeg ville nok foretrukket under 20 dB til en slik stue-PC. Spørs om Asus har noe valg ang. viften når de har en ordinær harddisk i, som sikkert utvikler en del varme også. Men viften kunne kanskje vært større og mer lydløs? Hvis de har montert en 80mm vifte og kunne fått plass til en 120mm istedet, har de vel gjort et dårlig valg.

Lenke til kommentar
Kun 26 dB påstår Asus at den (vifta) støyer. Isåfall er det vel ikke mer enn at man greier å overhøre den i stua. De sier dog ikke hvor mye harddisken bråker.

Det er skandaløst høyt til en slik laveffekts-CPU, asus er jævlig gnineen som ikke kjører en litt større ribbe og har denne vifteløs. Det er rett og slett talentløst.

26 dB er ikke så mye, men jeg ville nok foretrukket under 20 dB til en slik stue-PC. Spørs om Asus har noe valg ang. viften når de har en ordinær harddisk i, som sikkert utvikler en del varme også. Men viften kunne kanskje vært større og mer lydløs? Hvis de har montert en 80mm vifte og kunne fått plass til en 120mm istedet, har de vel gjort et dårlig valg.

 

26 db er svært mye for en boks med disse spesifikasjonene, hele greia bruker ikke mer enn kanskje 20 watt, det er mindre enn vanlige bærbare som er mye tynnere, og som ikke kan ha så store ribber, det er mindre enn et vanlig hovedkort alene bruker- Det finnes ingen unnskyldning for å ha en så bråkete boks når CPuen bruker et par watt, det er snart nede på nivå med CPuer i mobiltelefoner. Det er trivielt å kjøre denne vifteløst.

 

EDIT. 22 watt peak ifølge posten over.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du trenger å ta tilbake det første du antok. Hvis 26db er fra Asus sine tall så er det i beste fall en måling utført mens systemet idler. Ved idle går boxen på under 20W ;)

 

Likevel så skal det nevnes at de fleste anmeldere så langt har erklært at den holder et behagelig lydnivå, så en skal nok være rimelig kresen om det skal være en plage.

Lenke til kommentar

Klarer den 720P laggfritt så er dette en ekstremt interessant soveromspc for min del kombinert med DiNovo Edge BT tastatur/mus.

 

Har sett på utallige alternativer for å henge en flatskjerm på veggen på soverommet og kunne streame tvprogrammer og filmer fra Tversity på filserveren, men denne gjorde plutselig alt mye mer aktuelt igjen.

 

På tide å henge 24"ern på veggen og skru ned til 1280*720 kanskje :D. Eller 1280*800 siden skjermen er 16:10 og ikke 16:9

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kun 26 dB påstår Asus at den (vifta) støyer. Isåfall er det vel ikke mer enn at man greier å overhøre den i stua. De sier dog ikke hvor mye harddisken bråker.

 

Når det gjelder om den passer som stue-PC, så går vel det bra så lenge man ikke har tenkt å vise HD-signaler. Den innebygde grafikken henger nok ikke med i svingene og jeg tviler også på at Eee Box har HDMI-kontakt.

 

Det er skandaløst høyt til en slik laveffekts-CPU, asus er jævlig gnineen som ikke kjører en litt større ribbe og har denne vifteløs. Det er rett og slett talentløst.

 

AtW

Større ribbe hvor? Inni boksen? Man kan putte så mye ribbe man vil i en mer eller mindre isolert boks, men uansett må varmen ut. Det eneste som skjer med en større ribbe inni en boks er at det tar lengre tid før kritisk temperatur oppnås, og det tar tilsvarende lengre tid å kjøle den ned igjen etterpå (med vifte selvsagt). Alternativet hadde vært i satt den i en aluboks og brukt hele boksen som ribbe.

Lenke til kommentar
Apropos blåtann: noen som vet om det er intigrert i boxen? Jeg fikk en anelse av at det ikke var integrert når jeg så at det var mus og tastatur med tråd som fulgte med.

Eneste greia er at en får smalt med usb-porter på baksiden, som gjør at en må ty til frontpanelet, som kan bli litt kjedelig i lengden (estetisk). Dog så skal det ikke mer enn en usb-hub til så er det dilemmaet ute av verden. Poenget er anyways at integrert støtte for blåtann hadde vært et must for en slik liten sak.

 

Edit:

Meh, glem det med estetikken; boxens eneste lydutgang er på fronten uansett -.-

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...