Gå til innhold

Utfordrer Alienware og Voodoo PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En slik BIOS-trimming kan ha en verdi av flere tusen kroner og tilbys allerede på maskiner fra 9990,-.

 

Det vil si at de tar flere tusen kr for og klokke, høres nesten sånn ut.

 

Nei gutta slutte og være lat og kaste penga ut av vindu, her der det mye cash og spare vis man gidder å kjøpe dele selv og sette sammen pcen. Har man ikke peil så få en kompis el en som har peil til å hjelpe deg.

 

Og når det gjelder overklokking så er det bare og lese guider de guidene som er her på HW.no.

 

Edit:

 

Haha må le av dette

Ingen hardware med native settings er i dag i stand til å kjøre Crysis på Very High settings med tilfredsstillende resultat. Derfor måtte PCStylings utgangspunkt bli å lage en maskin med heftig BIOS-tuning for å klare dette.

 

Da tror de det.

 

Hvis du har tid og lyst vel og merke. Og så forventer du at kompisen skal gjøre det gratis for deg ? Er kanskje derfor han er kompis men hvis vi regner tid brukt er ikke dette noe dårlig tilbud fra PCStyling.no

 

Det går fint ann å lære seg å legge fliser på nettet også, men det vil dermed ikke si at jeg ville fliselagt badet selv. I noen tilfeller kan det være lurt å betale ekstra for å få det gjort for seg.

Lenke til kommentar
En slik BIOS-trimming kan ha en verdi av flere tusen kroner og tilbys allerede på maskiner fra 9990,-.

 

Det vil si at de tar flere tusen kr for og klokke, høres nesten sånn ut.

 

Nei gutta slutte og være lat og kaste penga ut av vindu, her der det mye cash og spare vis man gidder å kjøpe dele selv og sette sammen pcen. Har man ikke peil så få en kompis el en som har peil til å hjelpe deg.

 

Og når det gjelder overklokking så er det bare og lese guider de guidene som er her på HW.no.

 

Edit:

 

Haha må le av dette

Ingen hardware med native settings er i dag i stand til å kjøre Crysis på Very High settings med tilfredsstillende resultat. Derfor måtte PCStylings utgangspunkt bli å lage en maskin med heftig BIOS-tuning for å klare dette.

 

Da tror de det.

 

Hvis du har tid og lyst vel og merke. Og så forventer du at kompisen skal gjøre det gratis for deg ? Er kanskje derfor han er kompis men hvis vi regner tid brukt er ikke dette noe dårlig tilbud fra PCStyling.no

 

Det går fint ann å lære seg å legge fliser på nettet også, men det vil dermed ikke si at jeg ville fliselagt badet selv. I noen tilfeller kan det være lurt å betale ekstra for å få det gjort for seg.

 

 

Jeg er som regel ganske grei med kompiser når det gjelder og hjelpe de med pc. Jeg får penger av de for og hjelpe, men ber ikke om mye. Fliser kan jeg legge selv hehe

Endret av Trixz
Lenke til kommentar
Synd de bruker så billig kabinetter til så dyre pc'er.

Kabinettene er gode de. Ethvert kabinett PCStyling bruker er nøye testet, vurdert og testet igjen før de lar forbrukerne slippe til.

 

Hvordan er service når ting slutter å virke?

Min subjektive mening blir at dette er Veldig bra. Det er noe som bare må oppleves, det å komme inn til PCStyling med en ødelagt del og/eller maskin er nesten som å komme til himmelen - stort sett ingen spørsmål blir stilt, og delen/maskinen blir fikset og/eller erstattet til en fornuftig pris.

 

Pffft , for no lureri.

Sist jeg sjekka så brant du et hovedkort for litt siden. Da må jeg spørre, hvor lenge satt du uten PCen din igjen?

 

 

Fluesopp:

Så alle andre vil få like god service som deg?

Ingen forskjellsbehandles, om du lurte på det.

 

Det hadde vært gøy om de også spesialiserte seg på minisize pc'er med god ytelse.

Sist jeg sjekket hadde de mediasentere, og maskiner spesialisert for musikk og video-redigering. De er små og hendige - ta kontakt med de ;)

 

Hva mener de egentlig med bios er justert for best mulig ytelse ? Sikter de bare til at pc'en er overklokka ?

Mange av BIOSene PCStyling bruker er custom-lagd av Gigabyte - ikke bare tweaket.

 

lurer på om det kommer med en vannkjølt maskin noen gang, fordi jeg alltid har hatt lyst på en vannkjølt maskin, men det er så mye styr med å bygge en selv, særlig hvis man skal kjøle ned to kort i crossfire i tillegg til cpu, det hadde vært stas. Synes dem også kunne satt inn en raptor hd istedenfor et ekstra cd drev i noen av modellene sine, men det er vel en smakssak, for min del bruke jeg ikke cd når jeg spiller.

En vannkjølt maskin er såvidt jeg vet under utvikling - dog tar slikt tid.

 

Haha må le av dette

Ingen hardware med native settings er i dag i stand til å kjøre Crysis på Very High settings med tilfredsstillende resultat. Derfor måtte PCStylings utgangspunkt bli å lage en maskin med heftig BIOS-tuning for å klare dette.

 

Da tror de det.

Da må jeg spørre: Hva er galt med det?

Lenke til kommentar
Det som gjør at disse virkelig skiller seg ut er at BIOS-en er ferdig justert, for best mulig ytelse.

Da er jo halve moroa borte.

 

Ikke glem garantien...

 

Er faktisk noen av oss om har råd til å "kaste bort" 15-20k på en maskin såfremt den ikke kneler ved første el andre bios-tweak. En ting er å ha lyst på max ytelse, en annen ting er å lese side opp og ned og opp igjen om CAS, FSB, Hyperthreading, stress-tesing, kjøling, RAM Timing og gudene vet hva mer. Er noen av oss som har bedre ting å bruke livet på...

Endret av Demiurge
Lenke til kommentar
Det som gjør at disse virkelig skiller seg ut er at BIOS-en er ferdig justert, for best mulig ytelse.

Da er jo halve moroa borte.

 

Ikke glem garantien...

 

Er faktisk noen av oss om har råd til å "kaste bort" 15-20k på en maskin såfremt den ikke kneler ved første el andre bios-tweak. En ting er å ha lyst på max ytelse, en annen ting er å lese side opp og ned og opp igjen om CAS, FSB, Hyperthreading, stress-tesing, kjøling, RAM Timing og gudene vet hva mer. Er noen av oss som har bedre ting å bruke livet på...

 

 

hver gang jeg oppgraderer pc-en min er det komme nye navn på alt i bios :D så jeg må lese et par 100 siders forumtråder og fortsatt være totalt usikker på mye av bios-innstillingene. ferdig-klokket pc fra butikk er så himla genialt at jeg har ikke ord, ikke bare er man garantert at rammen fungerer med hovedkortet, man vet også at pcn er meget tweaket og ligger på en stabil og ikke for varm overklokk.

 

jeg er fortiden handikappet av at hovedkortet ikke vil boote med 4GB ram plutselig, somregel gikk det bra, men ikke nå lenger. hurra for QVL-ram som er garantert å fungere! cpu-kjøler gikk også i stykker når jeg skulle bytte hovedkort, men noctua sendte heldigvis en ny del etter 4 måneder i mørket :/

Lenke til kommentar

var inne å så litt på siden til PCstyling, så greit å seriøst ut helt til jeg leste på siden om Kjøpsbetingelser, de har tydeligvis en vrid formening om hva som gir lengre reklamasjonstid en 2 år da de mener et produkt må ha leve tid på 10(!)år for å få 5 års reklamasjonstid.

 

de har tilogmed linket til feil lov når det gjelder forbrukertvister.

 

får en liten eim av useriøs holdning til kunders rettigheter.

Lenke til kommentar

nå har jeg fått svar på mailen jeg sendte dem angående feilene de hadde gjort med tanke på forbrukerrettigheter.

jeg sendte:

Hei, så gjennom siden deres i forbindelse med vurdering av kjøp av ny PC.

så i den forbindelse gjennom deres kjøpsbetingelser, fant her flere feil i deres krav i forhold til Forbrukerkjøpsloven som er den gjeldene loven i bruk når en privatperson gjør en handel med et firma.

 

vesentlig lengre en 2 år er ikke 10 år som blant annet bevist i mobiltelefonreklamasjons saken som var i høyesterett.

 

og fikk svar:

Det du viser til gjelder mobiltelefoner og ikke PC.

 

Mvh

xxxxxxx

PCStyling

 

får ikke akkurat et seriøst inntrykk ved et slikt svar

 

har sendt svar på denne kommentaren:

det var da ment som et eksempel for vise til det faktum at for å få

reklamasjonsrett i 5 år trenger ikke levetiden være forventet til 10

år, trenger ikke være mer en 3 år. så skal det også sies at det gies 5

års reklamasjon på alt fra dvd-spillere, film/bilde kamera og bærbare

/ stasjonære PCer for å ta noen eksempler.

 

og hvordan kan du si at forbrukerkjøpsloven ikke gjelder for PC kjøp hos dere?

Lenke til kommentar

stich_it : Tror nok de fleste nettbutikkene ikke vil prøve seg på å nekte deg å benytte deg av reklamasjonsretten, men selvsagt kan de gjøre seg vanskelig, man tjener jo ikke penger på å være dumsnill heller.

 

Selvsagt så bør kundeservicen være på plass, mine erfaringer med Pcstyling er positive og etter en telefonsamtale ble det kjøpt inn for et par tusen kroner hos dem. De var nok ikke billigere enn andre webshopper, men den hyggelige samtalen samt at de var villige til å sjekke opp et par ting for meg uten noe men, gjorde meg til kunde hos dem.

 

Varene kom så fort som posten norge tillater det, dvs på en fredag etter å ha blitt sendt på en tirsdag. Uansett så er posten norge helt håpløs og er nok 90% av årsaken til at pakker kommer for sent.

 

Oppsettene til pcstyling koster, men så gjør de også den jobben de er annonsert til, dvs dette er Ferrari oppsett.

Lenke til kommentar
Spesialpc-produsenter bør holde seg til laptoper, der er det ikke så mye vi nerder kan gjøre! :wee:

 

Helt feil. Det er mye man kan fikse/oppgradere på en laptop også! Så kanskje pc-produsentene bare skal legge ned hele sjappa? Man er ikke ekte nerd før man har hatt laptopen sin skrudd i atomer!

 

PC-Styling prøver seg på noe relativt vanskelig, men hvis produktet og jobben de har gjort er god nok så håper jeg på det beste for de! Det _er_ et marked for slikt. Det er nok av folk som har råd til utstyret, men som ikke har know-how`en, viljen eller tid til å gjøre tweakene selv.

 

Jeg er enig i at de burde hatt opsjon for bedre kabinetter, men slik vil det nå engang alltid være med "serieproduksjon", selv i små serier, ikke alle er fornøyd med alle komponenter.

Lenke til kommentar

Synes dette er positivt jeg :) Har savna en norsk aktør for slike ting.

 

Og til dere som mener at man burde heller gjøre dette selv: Få dere barn! Prøv da å få tid ting man bør holde med på mer enn en time eller to av gangen. Bare det å reinstallere PC'en blir et lite mini-prosjekt som desverre ikke lar seg prioritere når det er så mye annet som må komme foran. Så et slikt produkt er genialt for de som desverre ikke har tid til å gjøre slikt selv (ja, jeg vet det er halve moroa, men som flere skriver over her: tid er også er ressurs)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...