Gå til innhold

Utfordrer Alienware og Voodoo PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen negative og trangsynte kommentarer her gitt... Er det noen som skjønner at dette er snakk om ren business? De er tydeligvis profesjonelle PC-byggere, og de er norske. Du skal slite med å få like "bra" maskin til samme pris fra de andre leverandørene. Med tanke på at den leveres overklokket og tweaket, OG stresstestet gir det mye merverdi for kundene, og det er bare rett at dette prises inn i maskinene. Hvis du tror at deres målgruppe er de som syns det er moro å benche og OC'e i timesvis, tar du grådig feil...

 

Målgruppen deres er heller sånne som jeg av og til bygger PC for, nemlig de som spør:

(n00b): -Er den bra?

(mesa): -Ja, den er bra! Den har masse minne, og Intel prosessor...

(n00b): -Nice!!!

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Hva skal du med en så bra pc, når du er så lat at du ikke orker lære deg å tweake, Overklokke selv ?

 

De fyller helt klart et marked. For mange er det ikke pengene som er et problem men tiden. Allerede dersom en skal sammenligne et slik system med tiden man selv bruker og en timelønn på labre 150kr tror jeg det skal godt gjøres å få til noe billigere.

 

Det er jo mange her inne som er glade i sammenligninger med bilverdenen. Det er mange som kjøper seg dyre biler som er godt utstyrt, stor motor (mye hk) osv osv. Og så har du de som trimmer og skrur selv. Spørsmålet er jo hvor interessen ligger. Skal sytemer med god ytelse være forbeholdt de som har tid til å jobbe med det ?

Lenke til kommentar
Hva skal du med en så bra pc, når du er så lat at du ikke orker lære deg å tweake, Overklokke selv ?

Mye selvbyggersnobberi her, ser jeg. ;)

 

Hva man skal med en PC? Bruke den, selvsagt. Som alt annet.

 

Naboen kjører en Porsche, fordi han har lyst på en sportsbil. Det er ikke noen som spør ham hva han skal med den, han som ikke kan mekke selv. Folk som kjøper biler for å kjøre dem, er ikke "latere" enn de som kjøper for å skru. De har bare andre interesser i livet.

 

Jeg har en pen samling av gitarer på veggen, noen har jeg skrudd sammen selv. Det har jeg gjort fordi jeg synes det var gøy. Ellers hadde jeg ikke gjort det. Man kjøper seg en gitar for å spille på den. At noen av oss også liker å skru på dem er kjekt for oss, men gjør ikke de andre til noen dårligere gitarister.

 

Til syvende og sist har det også noe med prioritering å gjøre. Jeg har ikke noe imot å pusse opp hjemme i ledige stunder. Men når det er mye som skal gjøres, leier jeg fagfolk. Så kan jeg bruke fritiden min på andre ting. Det er ikke sikkert at det "lønner seg", rent økonomisk, men tid er også en ressurs, og noen av oss har knapt av den.

 

Jeg kunne sikkert bygget den nye studio-PC'en min selv. Men istedet gikk jeg og kjøpte en fiks ferdig Macintosh. Og så brukte jeg heller tiden jeg ville ha brukt på å skru sammen PC'en og installere saker og ting til å spille musikk. Det var jo det jeg skulle ha den til, ikke til å leke overklokker.

 

Om økonomien strekker til skal jeg ha meg en ny spill-PC etterhvert. Da ringer jeg til mine venner hos Dell og ber om et tilbud. Kanskje til PCstyling også, om de klarer seg til den tid. Jeg synes nemlig det er morsomt å spille, selv om jeg ikke er så interessert i å overklokke. Om noen gjør jobben for meg, så er det godt for begge parter. Ja, det koster litt penger, men jeg er ikke overbevist om at selvbygg er så innmari regningssvarende om man deler de få kronene man sparer på alle timene som går med til å få det opp og gå.

 

Geir :)

 

Edit: Thorsen var raskere enn meg. (Overklokket kanskje... ;) )

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Fluesopp:

Så alle andre vil få like god service som deg?

 

Ja, i høyeste grad=)

Flott! da vet jeg hvilke jeg skal anbefale ;)

 

Til de som tror jeg tilhørte motstanderne, desverre. Jeg synes dette er helt topp og når fluesopp forteller at post-sale service også er topp så er dette meget bra. Endelig har jeg noen å anbefale til de som ikke vil kjøpe PC på elkjøp, ikke er fornøyd med standardbyggene til eks. komplett og som ikke kan bygge selv.

 

Jeg tror de vil gjøre det bra. Folk liker å bruke penger på kvalitet som skiller seg ut.

 

EDIT:

Det hadde vært gøy om de også spesialiserte seg på minisize pc'er med god ytelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ønsker dem lykke til og det er helt klart et marked her, folk er lei av å bli ringt ned av alle kjente for å mekke på en PC dem bygde for noen for 6mnd siden uten timebetaling.

 

I tillegg er dette ekstraordinær kvalitet :) Litt type "Pimp my PC garage".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Klarer de levere liknende PC'er med ett OK lydnivå så er slikt absolutt interessant. Årevis siden PC-mekking nådde opp på prioriteringslisten min i det hele tatt, så slike steder kunne fint fyllt en nisje for min del. Vel og merke hvis nevnte lydnivå er på ett akseptabelt nivå.

 

Ellers er det åpenbart at mange av de som har svart i denne tråden ikke har mange årene på baken og/eller ikke har satt beina sine for ofte utenfor gutterommet hjemme hos mor dessverre. At noen klarer påstå at man er lat, n00b, etc etc fordi man er villig til og betale andre for en jobb sier mer om den som skriver det enn de som er villig til og betale for en tjeneste. Pcstyling kan jo fint sammenliknes med håndverkere som Tom waits for alice er inne på. Ingen som stusser på at folk bruker fagfolk til og fikse saker og ting i hjemmet, så hvorfor i all verden skal det være noe forskjell når det kommer til en PC?

 

Tid er penger, og til disse prisene så vil jeg påstå at pcstyling ikke akkurat kjører blodpris på tiden sin. Ønsker dem lykke til gjør jeg. Håper de overlever til den dagen jeg plutselig får lyst på en monsterpc igjen. Så får jeg heller overleve at noen synes jeg er lat, n00b eller ikke har peiling på data. Blir nok "hardt" og tåle en slik ydmykelse men merkelig nok så tror jeg det vil gå veldig så bra :whistle:

Lenke til kommentar

synest dette var et bra tiltak, klart det er artig og bygge selv. men ikke alle tør og overklokke.

 

tror ikke jeg i begynnelsen av min kariære hadde kjøpt en Qx9650 og klokka den opp til 4ghz 24/7 settings uten og blitt mektig nervøs.

 

helt klart en nisje, men spennende for mange.

 

og hvis de yter service på skikkelig nivå er det så absolutt ingenting i veien med dette :thumbup:

Lenke til kommentar

lurer på om det kommer med en vannkjølt maskin noen gang, fordi jeg alltid har hatt lyst på en vannkjølt maskin, men det er så mye styr med å bygge en selv, særlig hvis man skal kjøle ned to kort i crossfire i tillegg til cpu, det hadde vært stas. Synes dem også kunne satt inn en raptor hd istedenfor et ekstra cd drev i noen av modellene sine, men det er vel en smakssak, for min del bruke jeg ikke cd når jeg spiller.

Lenke til kommentar
lurer på om det kommer med en vannkjølt maskin noen gang, fordi jeg alltid har hatt lyst på en vannkjølt maskin, men det er så mye styr med å bygge en selv, særlig hvis man skal kjøle ned to kort i crossfire i tillegg til cpu, det hadde vært stas. Synes dem også kunne satt inn en raptor hd istedenfor et ekstra cd drev i noen av modellene sine, men det er vel en smakssak, for min del bruke jeg ikke cd når jeg spiller.

 

Enig der, jeg har også hatt lyst på en vannkjølt pc, det er ikke bare bare, men jeg tror jeg skal prøve og bygge vankjølt selv, siden det blir sikkert MYE billigere, men jeg ser for meg at det spruter vann over alt inne i pcen på grunn av at jeg kanskje gjør noe feil :no:

Endret av SVD
Lenke til kommentar

En slik BIOS-trimming kan ha en verdi av flere tusen kroner og tilbys allerede på maskiner fra 9990,-.

 

Det vil si at de tar flere tusen kr for og klokke, høres nesten sånn ut.

 

Nei gutta slutte og være lat og kaste penga ut av vindu, her der det mye cash og spare vis man gidder å kjøpe dele selv og sette sammen pcen. Har man ikke peil så få en kompis el en som har peil til å hjelpe deg.

 

Og når det gjelder overklokking så er det bare og lese guider de guidene som er her på HW.no.

 

Edit:

 

Haha må le av dette

Ingen hardware med native settings er i dag i stand til å kjøre Crysis på Very High settings med tilfredsstillende resultat. Derfor måtte PCStylings utgangspunkt bli å lage en maskin med heftig BIOS-tuning for å klare dette.

 

Da tror de det.

Endret av Trixz
Lenke til kommentar
lurer på om det kommer med en vannkjølt maskin noen gang, fordi jeg alltid har hatt lyst på en vannkjølt maskin, men det er så mye styr med å bygge en selv, særlig hvis man skal kjøle ned to kort i crossfire i tillegg til cpu, det hadde vært stas. Synes dem også kunne satt inn en raptor hd istedenfor et ekstra cd drev i noen av modellene sine, men det er vel en smakssak, for min del bruke jeg ikke cd når jeg spiller.

 

Enig der, jeg har også hatt lyst på en vannkjølt pc, det er ikke bare bare, men jeg tror jeg skal prøve og bygge vankjølt selv, siden det blir sikkert MYE billigere, men jeg ser for meg at det spruter vann over alt inne i pcen på grunn av at jeg kanskje gjør noe feil :no:

Derfor man tester systemet i et par dager før man setter inn hardware'en ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...