Gå til innhold

Utfordrer Alienware og Voodoo PC


Anbefalte innlegg

Synes dette er positivt jeg :) Har savna en norsk aktør for slike ting.

 

Og til dere som mener at man burde heller gjøre dette selv: Få dere barn! Prøv da å få tid ting man bør holde med på mer enn en time eller to av gangen. Bare det å reinstallere PC'en blir et lite mini-prosjekt som desverre ikke lar seg prioritere når det er så mye annet som må komme foran. Så et slikt produkt er genialt for de som desverre ikke har tid til å gjøre slikt selv (ja, jeg vet det er halve moroa, men som flere skriver over her: tid er også er ressurs)

 

Få to og prøv da! :no:

Det er noen av de beste poengene jeg har sett på lang tid.. :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og slå alienware er jo ikke vanskelig? de lager jo dataer som ikke virker uansett og voodoopc er jo i HP nå eller? tror det er Dell de må utfordre .d

 

Dette vet du fordi du har god kjenskap til disse maskinene?

 

Voodoo og Alienware eies riktig nok av henholdsvis HP og Dell, men de framstår fremdeles som individuelle firmaprofiler. Jeg har ikke så mye kjennskap til Voodoo, men AW og Dell nyter godt av sitt samarbeid. Dell manglet trykket de ønsket på gamer markedet og AW hadde en posisjon og image som passet Dell, Dell har til gjengjeld en infrastuktur bak som et "lite" firma som AW ikke kan drømme om.

 

Problemet til dette norske prosjektet er at det ikke har noe image. Du sitter der med et produkt du lett kan kjøpe alle delene til selv. Voodoo og AW er like mye et image som noe datautstyr. Du får forseggjorte maskiner med spesielle kabinetter backet av rå ytelse.

 

Du sier at AW-maskinene ikke virker, vell, hvor mange har du kjøpt. Jeg har kjøpt to, en bærbar og en stasjoner. Komponenetene er av kjente ledende merker, og byggekvaliteten er super. I tillegg er det en del eye candy.

 

Såklart kan du bygge selv, og jeg har et par maskiner til som jeg har bygd selv, men jeg synes AW boksene er stilige og unike. Derfor kjøpte jeg dem. Jeg betaler ikke ekstra for at noen skal skru sammen hw i en boks jeg kjøper på nermeste webshop.

Lenke til kommentar
Hvordan er service når ting slutter å virke?

 

Veldig bra for å si det sånn, jeg mener utifra det jeg har opplevd av de at de kan utfordre servicen til de andre nettbutikkene som liggen i "toppen".

Og drit i det som står i signaturen...har ingenting med min mening å gjøre.

 

Sier han som er sponset av sjappa... LOL ;D

Lenke til kommentar

Tid er absolutt en ressurs og som småbarnsfar vet jeg at man så og si aldri får tid til det man planlegger. Jeg har titt og ofte hardware liggende å slenge i altfor lang tid. Nå sist lå min E8400 i skuffen siden desember. Nå ligger noen nye skjermkort(3stk), minnebrikker, PSUer og ellers ennå en halv PC å venter på meg. Samt for å ikke å nevne en drøss andre HW duppedingser, en haug uåpnede PS3 spill mm.

 

Trodde dette poenget var en selvfølge. Man kjøper kompetanse og tid alle tilfeller man ikke gjør noe selv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tid er absolutt en ressurs og som småbarnsfar vet jeg at man så og si aldri får tid til det man planlegger. Jeg har titt og ofte hardware liggende å slenge i altfor lang tid. Nå sist lå min E8400 i skuffen siden desember. Nå ligger noen nye skjermkort(3stk), minnebrikker, PSUer og ellers ennå en halv PC å venter på meg. Samt for å ikke å nevne en drøss andre HW duppedingser, en haug uåpnede PS3 spill mm.

 

Trodde dette poenget var en selvfølge. Man kjøper kompetanse og tid alle tilfeller man ikke gjør noe selv.

 

Nja, du får sikkert tatt dem i bruk om 18 år om ikke avkommet har greid å herpa dem til da.

Småbarn har en lei tendens til å bygge lego med deler som ikke brukes til lego og her snakker jeg av erfaring (dvs barnepass).

Lenke til kommentar
Tid er absolutt en ressurs og som småbarnsfar vet jeg at man så og si aldri får tid til det man planlegger. Jeg har titt og ofte hardware liggende å slenge i altfor lang tid. Nå sist lå min E8400 i skuffen siden desember. Nå ligger noen nye skjermkort(3stk), minnebrikker, PSUer og ellers ennå en halv PC å venter på meg. Samt for å ikke å nevne en drøss andre HW duppedingser, en haug uåpnede PS3 spill mm.

 

Trodde dette poenget var en selvfølge. Man kjøper kompetanse og tid alle tilfeller man ikke gjør noe selv.

 

Nja, du får sikkert tatt dem i bruk om 18 år om ikke avkommet har greid å herpa dem til da.

Småbarn har en lei tendens til å bygge lego med deler som ikke brukes til lego og her snakker jeg av erfaring (dvs barnepass).

 

Hvor gamle er barna? Har du prøvd å inkludere dem?

 

Gamleste jenta mi blir 4 i november og hun har allerede bygd sin første PC. Joda, jeg hjalp til, men hun fikk plassere ting der de skulle være og skru fast skruer og slikt. Hun var veldig forsiktig, og ingenting sto i fare for å bli ødelakt. Desuten tåler de fleste komponentene masse. Ble litt fikling før CPU'en traff i alle hullene, men hun var kjempestolt når det gikk i orden. Så da fikke hun være med på det som er jobben min, jeg fikk bygd ferdig maskinen uten videre mas fra madammen.

 

Har også levert noen gamle maskiner og en haug med diverse lydkort o.l. i den lokale barnehagen. Kjempestas, selv om utstyret der nok ikke er spesielt brukbart lenger nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...